Vi der venter på storken!

Mirabella
Kort karma: -3
Likede indlæg: 55

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mirabella » 2. nov 2016, 20:43

Jeg føler endelig at jeg er der hvor jeg er glad til at blive gravid (min kæreste har været det siden vi mødte hinanden for 2½år siden :fløjt: ) Vi har ikke brugt prævention et godt stykke tid, men det seksuelle har også haltet pgr af forskellige årsagen, dette er dog ikke en barriere længere.

Der er dog et par ting der bekymrer mig - ikke at det behøver med alligevel.
Alder - vi er 36 og 43
Sædafgang - det er ikke meget sæd min kæreste producere
Klamydia - havde desværre ubehandlet klamydia i adskillige år

Ovenstående gør at jeg egentlig gerne vil have tjekket vores fertilitet, men hvordan griber man det an, og hvorledes foregår det når man er i gang?
0
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 78
Likede indlæg: 451

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 07:48

Mirabella skrev:Jeg føler endelig at jeg er der hvor jeg er glad til at blive gravid (min kæreste har været det siden vi mødte hinanden for 2½år siden :fløjt: ) Vi har ikke brugt prævention et godt stykke tid, men det seksuelle har også haltet pgr af forskellige årsagen, dette er dog ikke en barriere længere.

Alder - vi er 36 og 43

Ovenstående gør at jeg egentlig gerne vil have tjekket vores fertilitet, men hvordan griber man det an, og hvorledes foregår det når man er i gang?

Afhængigt af hvor længe et "godt stykke tid er", så ville jeg bare ringe til lægen og tale med hende om jeres ønske og om de tre faktorer der bekymrer dig. Det gjorde vi og fik min mands sæd undersøgt, det er vist sådan første skridt :)
0
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 07:53

VI har prøvet siden februar 16 og har nu to SA'er i bagagen (begge i uge 6). Min mand har lige fået tjekket sin sædkvalitet, der heldigivs er normal. Vi har fået en masse tal og lægelige beskrivelser, men de er godt nok svære at tyde, synes jeg! Har ellers googlet en masse, men "spermatozoer (immotile) 0.22" og "Sem-Spermatozoa 46" giver bare ikke så meget mening :gruble:

Jeg ved det stadig ikke er særlig lang tid vi har prøvet, men jeg synes den der skæring for hvornår det er normalt (1 års prøvning) kommer tættere og tættere på. Jeg har jo dog været gravid to gange, så vi ved vi kan, men nu må den også gerne blive der :nej:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 358
Likede indlæg: 1817

Indlægaf MyGirl » 3. nov 2016, 11:49

Elfenben skrev:
Mirabella skrev:Jeg føler endelig at jeg er der hvor jeg er glad til at blive gravid (min kæreste har været det siden vi mødte hinanden for 2½år siden :fløjt: ) Vi har ikke brugt prævention et godt stykke tid, men det seksuelle har også haltet pgr af forskellige årsagen, dette er dog ikke en barriere længere.

Alder - vi er 36 og 43

Afhængigt af hvor længe et "godt stykke tid er", så ville jeg bare ringe til lægen og tale med hende om jeres ønske og om de tre faktorer der bekymrer dig. Det gjorde vi og fik min mands sæd undersøgt, det er vist sådan første skridt :)

Helt enig med Effenben. Jeg ville også bare prøve at ringe og tage en snak med lægen og se, hvad hun siger :) Tænker umiddelbart, at hun - hvis hun synes, I skal udredes - vil igangsætte en sædprøve på din kæreste og henvise dig til gynækolog, og eventuelt blodprøver til jer begge, og forløbet derfra vil så afhænge meget af, hvad eventuelle undersøgelser siger.

Uanset, så lyder det spændende med projektet, og håber, I får en god proces uanset! :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. nov 2016, 11:51

Tror måske, jeg er så heldig, at min mens kommer lidt før sædvanligt denne måned :banan: Den er vist så småt begyndt at starte op, så håber, den kommer rigtigt før søndag. (Som ville være cyklusdag 28 - min cyklus har svinget mellem 26 og 28 dage de seneste måneder.)

Det vil nemlig øge chancerne for, at vi når et forsøg med behandling inden jul :D
6
Mirabella
Kort karma: -3
Likede indlæg: 55

Indlægaf Mirabella » 3. nov 2016, 13:17

MyGirl skrev:
Elfenben skrev:

Alder - vi er 36 og 43

Helt enig med Effenben. Jeg ville også bare prøve at ringe og tage en snak med lægen og se, hvad hun siger :) Tænker umiddelbart, at hun - hvis hun synes, I skal udredes - vil igangsætte en sædprøve på din kæreste og henvise dig til gynækolog, og eventuelt blodprøver til jer begge, og forløbet derfra vil så afhænge meget af, hvad eventuelle undersøgelser siger.

Uanset, så lyder det spændende med projektet, og håber, I får en god proces uanset! :)

Så er der lavet en tid til lægen, til mig i første omgang næste fredag, så må jeg se hvad de mener er relevant for os.
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. nov 2016, 13:36

Mirabella skrev:
Så er der lavet en tid til lægen, til mig i første omgang næste fredag, så må jeg se hvad de mener er relevant for os.

Det lyder fornuftigt :)

Håber naturligvis, I er helt friske og raske og fit for fight!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. nov 2016, 13:40

S_imse skrev:Jeg bliver altså lige nødt til at stille et lidt underligt spørgsmål, men ved ikke om det bare er min krop der er mærkelig.
Min blødningsperiode er for det meste 5-6 dage, men nogle gange oplever jeg, at jeg på dag 4 slet ikke bløder (ikke engang en lille pletblødning) i 20-24 timer, hvorefter blødningen så kommer igen... er der nogle af jer der også oplever dette, eller er min krop bare sær :stoned: :lol2:

Den er ikke mere sær end min heller :)

Jeg har også en blødningsperiode på 5-6 dage. Det eneste, der er forholdsvis forudsigeligt er, at jeg normalt har omkring 2 døgn i træk, hvor jeg bløder sådan "rigtigt". Dagene før og efter kommer og går det lidt, som vinden blæser, og det er bestemt ikke usædvanligt, at der er helt stop i 24 timer, og så kommer der en lille "afskedssalut" (TMI måske :genert: sorry.)
0
S_imse
Kort karma: 42
Likede indlæg: 89

Indlægaf S_imse » 3. nov 2016, 17:10

MyGirl skrev:
S_imse skrev:Jeg bliver altså lige nødt til at stille et lidt underligt spørgsmål, men ved ikke om det bare er min krop der er mærkelig.
Min blødningsperiode er for det meste 5-6 dage, men nogle gange oplever jeg, at jeg på dag 4 slet ikke bløder (ikke engang en lille pletblødning) i 20-24 timer, hvorefter blødningen så kommer igen... er der nogle af jer der også oplever dette, eller er min krop bare sær :stoned: :lol2:

Den er ikke mere sær end min heller :)

Jeg har også en blødningsperiode på 5-6 dage. Det eneste, der er forholdsvis forudsigeligt er, at jeg normalt har omkring 2 døgn i træk, hvor jeg bløder sådan "rigtigt". Dagene før og efter kommer og går det lidt, som vinden blæser, og det er bestemt ikke usædvanligt, at der er helt stop i 24 timer, og så kommer der en lille "afskedssalut" (TMI måske :genert: sorry.)

Ih det er jeg glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, så kan det jo ikke være helt unormalt. Håber min krop snart er normal, der er intet i mine blodprøver der kan forklare uregelmæssig mens, når nu mit stofskifte er reguleret. Men kan også være jeg er ved at komme på rette spor, sidste cyklus var "kun" 34 dage - synes dog min ryg og ansigt er begyndt at blive fyldt med bumser igen, det var ellers gået væk :whine:
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2217

Indlægaf Æble » 3. nov 2016, 19:37

Hej damer. Hvis nogen er interesserede i billige teste og kosttilskud så har jeg sat mit lager til salg: viewtopic.php?f=58&t=5456

Håber snart at se jer alle i terminstråden :kys:
0
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 19:52

Mirabella skrev:
MyGirl skrev:
Elfenben skrev:

Alder - vi er 36 og 43

Helt enig med Elfenben. Jeg ville også bare prøve at ringe og tage en snak med lægen og se, hvad hun siger :) Tænker umiddelbart, at hun - hvis hun synes, I skal udredes - vil igangsætte en sædprøve på din kæreste og henvise dig til gynækolog, og eventuelt blodprøver til jer begge, og forløbet derfra vil så afhænge meget af, hvad eventuelle undersøgelser siger.

supergodt :gogo: håber alt er som det skal være.
1
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 19:54

Æble skrev:Hej damer. Hvis nogen er interesserede i billige teste og kosttilskud så har jeg sat mit lager til salg: viewtopic.php?f=58&t=5456

Håber snart at se jer alle i terminstråden :kys:

Åh typisk - har lige købt en stor del af de samme ting som du har til salg :danse: nå men der er sikkert en anden der bliver glad for det.
1
Ficus
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1650

Indlægaf Ficus » 4. nov 2016, 08:03

Jeg tror at jeg er gravid! :panik:

Mistede egentlig lidt troen i sidste uge, da "tidlig test" ikke kunne se det. Men se lige her til morgen!
Har fløjet hele natten, så er næsten for træt til at være begejstret :gisp:

Har ringet til min kæreste, som også er i udlandet og jeg først skal se på onsdag, hvor vi skal mødes i et 3. land til en forlænget weekend. Vil jo bare have en krammer NU!

Skulle have haft mens i går og her er så et par tests fra i dag
1 test der viser 2 streger for gravid efter 2 min., men resultat efter knap 1 min.
Og så en magen til den jeg tog i sidste uge. Virkelig underligt med den 70'er agtige farve. Men man kan da ane en streg nr 2.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
ina
Kort karma: 253
Likede indlæg: 1631

Indlægaf ina » 4. nov 2016, 08:06

Stort tillykke, Ficus! :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 4. nov 2016, 09:02

Tillykke Ficus!!! :banan:

Jeg giver i hvert fald gerne en virtuel krammer (hvis der fandtes en "glad" krammer iblandt de tilgængelige smileys - tænkt dig til den :D ) og så får du denne i stedet :blomst:
2

Tilbage til "Graviditet"