Vi der venter på storken!

Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 11. okt 2016, 18:17

Howitz - tillykke !

Pink - det lyder godt nok vildt med væsken, krydser fingre.

Happypaws - ægløsnings test er omtrent lige så frustrerende som graviditetstest, er min erfaring - man kan også blive utålmodig på æl. Jeg har ikke fanget en positiv test endnu, men tænker det er praktisk, hvis det lykkedes at finde ud af hvor æl ligger.

----

Jeg skal skifte job, jeg endte med at sige ja alligevel og starter til november. Man skal have været ansat 9 mdr før man går på barsel for at være berettiget til løn under barsel.

Jeg var for omkring 48 timer siden, ret så sikker på at jeg var lykkedes at blive gravid. Min cyklus har de sidste par gange været præcis 28 dage, denne gang nåede jeg over de 30. Ømme babser og kvalme symptomer - ah men den var så godt som hjemme!! så jeg var bare så bitter da min mens dukkede op i morges.

Syntes seriøst alle omkring mig enten føder eller bliver gravide med deres 2'ere, mine æggestokke må så være groet sammen på de 2-3 år siden fødslen.

Men har fundet ud af jeg har D vitamin mangel og det kan åbenbart give problemer, så har fået nogle stærke vitaminpiller jeg skal spise, håber det kan gøre noget.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 12. okt 2016, 04:41

Memys skrev:
Memys skrev:Jeg er slet ikke aktiv og melder mig vist ud igen. Jeg har meget svært ved at rumme den sorg jeg sidder med. Jeg skal teste mandag og i løbet af ugen har jeg været meget træt nogle dage og haft hovedpine og håbede det var tidlige tegn. Det er væk igen og jeg føler jeg har mens tegn nu. Vi har ikke rigtig penge tilbage til noget som helst og løbet er kørt. Jeg føler at det har været spild af tid og en masse penge og jeg sidder tilbage med en kæmpe smerte og sorg som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af. Jeg synes at det er virkelig virkelig hårdt det her

Tak for alle de søde grønne. Jeg er lidt forvirret og skal have fat i lægen. Har pletblødt siden lørdag, både frisk og gammelt blod. Her til morgen har jeg taget en sagt positiv test. Så enten roder systemet eller også er jeg gravid, eller gravid med en der ikke hænger ved.

Har ikke rigtig nogle følelser pm det endnu end lad os se ad. Det er 19 dage siden æu dage side og 13 side æo.

Satser på en blodprøve i dag.

Håber du får held med at komme til lægen i dag :kryds:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 12. okt 2016, 06:42

Memys skrev:
Ballademager skrev:
Memys skrev:
Memys skrev:Jeg er slet ikke aktiv og melder mig vist ud igen. Jeg har meget svært ved at rumme den sorg jeg sidder med. Jeg skal teste mandag og i løbet af ugen har jeg været meget træt nogle dage og haft hovedpine og håbede det var tidlige tegn. Det er væk igen og jeg føler jeg har mens tegn nu. Vi har ikke rigtig penge tilbage til noget som helst og løbet er kørt. Jeg føler at det har været spild af tid og en masse penge og jeg sidder tilbage med en kæmpe smerte og sorg som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af. Jeg synes at det er virkelig virkelig hårdt det her

Tak for alle de søde grønne. Jeg er lidt forvirret og skal have fat i lægen. Har pletblødt siden lørdag, både frisk og gammelt blod. Her til morgen har jeg taget en sagt positiv test. Så enten roder systemet eller også er jeg gravid, eller gravid med en der ikke hænger ved.

Har ikke rigtig nogle følelser pm det endnu end lad os se ad. Det er 19 dage siden æu dage side og 13 side æo.

Satser på en blodprøve i dag.

Håber du får held med at komme til lægen i dag :kryds:

Tak. Har lige fået tager blodprøve og der burde være svar efter 14

:kryds: :kryds: :kryds:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 12. okt 2016, 09:35

Her føles det som om, at mens er på vej. Er lidt skuffet, men tænker samtidig også, at det nærmest ville have været alt for heldigt, hvis det allerede var lykkes nu :genert:
0

Jenny
Kort karma: 6
Likede indlæg: 37

Indlægaf Jenny » 12. okt 2016, 13:33

Tillykke Memys :kys:
Du må være 4+5 så vidt jeg kan regne mig frem?
Havde du ikke en aftale med din klinik i forhold til opfølgning med blodprøve? Jeg troede faktisk at kotyme på de offentlige klinikker var bl.pr 4+2/3?

Jeg er også sikker på at 497 er et fint tal! Min blodprøve var 4+3 på 475 og den lå i den øverste del af normalen for 4+3, og hun havde været tilfreds med 150 for den dag, så sammen med viden om, at HCG fordobles over 2 dage, så lyder det som en fin fin blodprøve :kys:
Tillykke igen!
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2016, 14:11

Tillykke Memys :lun: Hvor er det bare dejligt at høre!
0
Jenny
Kort karma: 6
Likede indlæg: 37

Indlægaf Jenny » 12. okt 2016, 14:13

Spændende!!
Er proceduren sådan at man tester selv hjemme og så får blodprøve efterfølgende? Spørger bare at nysgerrighed :kys:

Spændende med scanning i næste uge :)
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 68
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 12. okt 2016, 14:42

STORT tillykke Memys :lun: :banan: Så følges vi næsten ad :D Jeg er godt nok kun 4+0 i dag. Jeg er godt nok spændt på hvad min blodprøve siger på fredag :nerve: Men min test udvikler sig rigtig fint for hver dag :kryds:
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 12. okt 2016, 17:34

Et lille pip fra mig... vi har den sidste 1,5 måned slet ikke tænkt på at blive gravide, da vi begge skifter job 1/11 og derfor gerne lige vil vente med at blive gravide, så vi kan få betalt barsel. men sker det så sker det, men tror jeg nu ikke det gør, før min livmoderhals er blevet udviddet. Nå, men nu sker der så lidt alligevel - på mandag skal vi til opstartssamtale på Copenhagen fertility center, så det bliver ret spændende.

Men noget helt andet, jeg vil gerne på badeferie i januar med en veninde og vi tænker at tage til Thailand. SSI siger som sådan ikke noget om Zika virus i Thailand, men det synes jeg der er mange andre lande der gør.....
hvordan ville i have det med at tage til Thailand både hvis i er gravide eller planlægger det?
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 12. okt 2016, 17:34

Memys skrev:jeg bløder igen nu og som ved mens, det gør det virkelig svært at tro på det må jeg indrømme

Åh det kan jeg da godt forstå. Jeg krydser fingre for den bliver hængende :kram:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 13. okt 2016, 04:53

S_imse skrev:
Men noget helt andet, jeg vil gerne på badeferie i januar med en veninde og vi tænker at tage til Thailand. SSI siger som sådan ikke noget om Zika virus i Thailand, men det synes jeg der er mange andre lande der gør.....
hvordan ville i have det med at tage til Thailand både hvis i er gravide eller planlægger det?

Hvis der ikke allerede er zika i landet ville jeg godt turde tage af sted, tror jeg. Ifølge SSI er der ikke mange lande i Asien, hvor det er udbredt. Sundhedsstyrelsen fraråder pt. ikke gravide at rejse til Asien (ifølge dem forekommer der vist sporadiske udbrud, men slet ikke i samme grad som Latinamerika):

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sygdom- ... /zikavirus

Men du har ret i, at det godt nok er noget af en joker.

PS Personligt gør zika mig en lille smule trist. Giver mig næsten til at tude, når jeg ser de stakkels brasilianske nyfødte med nervesygdomme :( Har rejst meget i Mexico, og jeg havde sådan håbet på en tur mere derover inden børn. Det kommer nok ikke til at ske.
0

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 13. okt 2016, 09:06

S_imse: Er ikke fuldt ud zika-opdateret, men med den viden, jeg har, ville jeg godt turde tage til Thailand. Håber, du får ro i sindet enten den ene eller anden vej, og at I - uanset hvad - får en fantastisk ferie.

Er også ved lidt at planlægge en "sidste tur uden børn" for mig og kæresten til foråret, men pt. bliver det mest ved drømmeriet. Min drøm om Sydamerika bliver det i hvert fald ikke, men må også lige i gang med zika-research.

Og spændende og helt og lykke med samtalen! Og tillykke med nye jobs :)
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 315

Indlægaf Ficus » 13. okt 2016, 09:24

Vi havde også halvt planlagt tur til Mexico til vinter, det kommer ikke til at ske.

Ville heller ikke have nogle betænkeligheder ved Thailand i forhold til Zika. Når jeg var dernede ville jeg nok mest overveje hvad jeg spiste og drak, for at prøve at undgå maveting, som sikkert er mindre sjove, hvis man nu er gravid...
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:02

Hvis det ikke var fordi, at jeg ikke gad den lange flyvetur, så havde jeg klart taget en babymoon i Thailand. Så længe der ikke advares mod Zika, så ville jeg heller ikke lade mig afskrække :)
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:02

MyGirl: Hvordan gik infomødet? :D
0

Tilbage til "Graviditet"