Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 29. jan 2016, 18:00

Ax velkommen til. Sikke en omgang. Håber der er mål i første forsøg så! Vil du på forsiden?
Og synes det er dejligt du endelig overgav dig og rykkede med over :kys:

Æble: mens er nu i fuld gang. Det positive er at jeg er tilbage på normale smerter bortset fra ved toiletbesøg. Men så havde jeg jo til gengæld murren i en uge op til mens :rulle:

Ej LW :( sådan noget hø . Håber det også bare var for tidligt for dig :kys:

Synes vores statistik er lige så dårlig i januar som den var god i december
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 29. jan 2016, 18:05

Jeg har ikke helt opgivet endnu :) jeg klamrer mig til det sidste håb, men har også fundet to nye donorer, skulle det blive nødvendigt. Min blødning er minimal; det plejer den ikke at være. Dog spiller stikpillerne med progesteron klart ind her, da de netop gør, at kroppen holder på slimhinden i højere grad end normalt.

Mandag - det er sandhedens dag! Indtil da prøver jeg at fortrænge endnu en potentiel omgang hormoner i maveskindet, ægudtagning, smerter, træthed og fravær fra jobbet. Magter det ikke sådan super meget, egentlig..
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 883

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 22:36

Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Tror bestemt du kan lave en lækker slimhinde (med mindre du som sagt er undervægtig)
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 22:37

Bøtte skrev:Ax velkommen til. Sikke en omgang. Håber der er mål i første forsøg så! Vil du på forsiden?
Og synes det er dejligt du endelig overgav dig og rykkede med over :kys:

Æble: mens er nu i fuld gang. Det positive er at jeg er tilbage på normale smerter bortset fra ved toiletbesøg. Men så havde jeg jo til gengæld murren i en uge op til mens :rulle:

Ej LW :( sådan noget hø . Håber det også bare var for tidligt for dig :kys:

Synes vores statistik er lige så dårlig i januar som den var god i december

Ja, synes også vi mangler lidt held. :(
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 30. jan 2016, 01:57

Æble skrev:Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Tror bestemt du kan lave en lækker slimhinde (med mindre du som sagt er undervægtig)

Jeg er overvægtig, så var det ikke pga jeg vil være gravid, ville jeg være glad for det :) Har bare hørt så meget om, at man ikke skal tabe sig meget når man prøver at blive gravid eller er gravid. Så er slimhinden god på mandag vil jeg bare være glad for det der er røget :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 30. jan 2016, 06:38

godtnavn skrev:
Æble skrev:Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Jeg er overvægtig, så var det ikke pga jeg vil være gravid, ville jeg være glad for det :) Har bare hørt så meget om, at man ikke skal tabe sig meget når man prøver at blive gravid eller er gravid. Så er slimhinden god på mandag vil jeg bare være glad for det der er røget :)

Jeg har hørt det modsatte, nemlig at en vægtændring kan gøre det lettere at blive gravid. Ikke kun hvis man er overvægtig og det behøver ikke være ret meget.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 07:03

Enig med Bøtte. At fordelen ved en lavere vægt overstiger ulempen ved at få mindre energi.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. jan 2016, 08:07

Øv jeg fik mens i nat! :( Nå men hvis jeg skal sige noget positivt, så er det at den kom to dage før, og jeg derfor hurtigere kommer i gang med en ny cyklus..
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 30. jan 2016, 08:49

Det er jeg ked af ppp! :ae: Men det gælder nemlig om at prøve at finde de positive vinkler.. Er allerede igang med at finde mine til næste uge..
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 30. jan 2016, 08:51

Æble skrev:Enig med Bøtte. At fordelen ved en lavere vægt overstiger ulempen ved at få mindre energi.

Også min grundholdning, så enig med de andre.

Godtnavn - er sikker på, du har en fantastisk slimhinde, og oveni har gjort noget godt for din krop :)
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 09:17

Æv PPP :ae:

Min temp var faldet idag til 'normal' ift hvor jeg er i cyklus :( Regner med den falder i morgen og så får jeg mens mandag. Sådan plejer det at være. Er virkelig ærgelig. Min plan er at træstespise og hygge i sofaen med dyner og film sammen med min mand, børnene har legeaftaler.

Og så skal jeg farve hår og har arrangeret en date senere på måneden hvor vi skal ud og spise og i teateret og have drinks.

Prøver at tænke at det tage x måneder at blive gravid. Jeg ved ikke hvad x er, men for hver måned kommer jeg tættere på.

Hvor er det æv at ingen fik gevinst i vores bunke af folk der havde æl for ca to uger siden. :(
1
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 09:21

Jeg satser også på at tabe mig lidt. Har tabt 3 kg siden nytår blot ved at undgå sukker og begrænse stivelse. Har ikke kunne holde det her den seneste uge (pga pms?) men planlægger at starte igen når mens er ovre sit værste (bliver så kulhydrathungrende når jeg har mens). På den måde vil det også være positivt jo længere det går før jeg bliver gravid, for jo mere når jeg at tabe mig. Vil gerne tabe yderligere 8 kg.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. jan 2016, 09:59

Æble: Øv! Ja det er virkelig irriterende at statistikken er så dårlig denne måned. Kan godt forstå du er ærgerlig. Jeg skal også kæmpe for ikke at blive opslugt at den der kæmpe tomhedsfølelse jeg bliver ramt af hver gang hver gang det ikke lykkes. Ville ønske jeg havde en normal cyklus, for så ville der trods alt kun være to uger til man fik en chance igen, men for mit vedkomne er der 1,5 måned :( Egentlig synes jeg bare det er blevet svære og svære for hver gang, men synes det er en rigtig god vinkel du har der. At tro på at skæbnen har et tidspunkt for hvornår vi bliver gravide, og hver gang rykker vi tættere og tættere på. :gogo: Synes det lyder som en god trøste-plan du har der. Jeg havde glemt at finde en gulerod denne gang. Er alene hjemme i aften, men skal til barnedåb i morgen, ved ikke helt om det kan være en trøst hehe.
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 10:07

Det er da også mega træls med sådan en lang cyklus. Jeg har tre uger til æl fra mens og jeg synes det er træls.
1
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 30. jan 2016, 12:46

Øv altså hvor er det ærgerligt, at der ingen positive tests er :( Har været fraværende et par dage pga. sygdom :boo: Torsdag tolkede jeg det til, at jeg da måtte være gravid pga. nedsat immunforsvar :lol: Tal lige om at være desperat. Testen var selvfølgelig negativ, da jeg også kun var på dag 3+3 i min cyklus :fløjt:

Jeg har ikke fået mens endnu, den burde også først komme mandag. Men jeg tror stadig ikke på den. Jeg har allerede planlagt min 'belønning' til tirsdag: sushi og bif med min søde mand :lun: Så jeg skal have hvide ris for første gang i en måned :banan:

Velkommen til dig sveske/ax :wave2:
1

Tilbage til "Graviditet"