Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. jan 2016, 07:42

Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 31. jan 2016, 07:45

Bøtte skrev:Jeg har kun blødt rigtigt igår. Resten har været pletblødning, normalt kampbløder jeg i min. 5 dage. Og nu er det stort set stoppet. Mine bryster er stadig lidt ømme. Og det murrer stadig lidt i underlivet. Det er meget atypisk for mig denne gang. Ville I teste? Jeg føler mig absolut ikke gravid...

Åh! Jeg håber...! :banan:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 31. jan 2016, 07:50

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:

Åh, det er ikke så godt... Hvordan tager han det?

Det var det samme med min mand.. På den positive side, så skulle det være meget nemmere at gennemføre en behandling, når det er manden og ikke kvinden, der "er problemet". Og hvis der er 14, så er der jo også nok.

Vi har været igennem mikroinsimination nu her, hvor de med en nål udpeger de enkelte sædceller og kommer dem direkte ind i ægget. Der er det jo ligemeget om manden har 14 millioner eller 14 sædceller... Hvis det kan trøste lidt. :)

Men det er lidt hårdt at gå igennem den tid, hvor man finder ud af hvad problemet er... Og forholde sig til det. Hvad man må sige, hvad må man ikke sige, hvordan reagerer partneren og hvordan har man det selv med det. Det skal selvfølgelig nok gå, men det er ok, at være trist... Mit råd: husk dog kun at give udtryk for skuffelse mv. overfor veninderne og ikke manden.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1827

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 08:02

Bøtte skrev:Jeg har kun blødt rigtigt igår. Resten har været pletblødning, normalt kampbløder jeg i min. 5 dage. Og nu er det stort set stoppet. Mine bryster er stadig lidt ømme. Og det murrer stadig lidt i underlivet. Det er meget atypisk for mig denne gang. Ville I teste? Jeg føler mig absolut ikke gravid...

Jeg ville teste ja... måske vente et par dage, og se om menstruationen hvor alvor ville komme, men hvis ikke, så ville jeg teste.

Men jeg er næsten fortaler for at vente med at teste så længe man kan, for når man først står med den positive test, så begynder tiden virkelig at snegle sig af sted, synes jeg... O.o

Jeg krydser alt hvad jeg kan!!!!!
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 890

Indlægaf Æble » 31. jan 2016, 09:19

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:

Åh nej :( :ae:

Er der nogen plan så? Tænker om han kan forbedre den eller om i får lov at komme behandling (og ønsker det)?
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:39

Velkommen til Sangius :) Håber, det bliver et kort visit, og tillykke med den positive test! Håber virkelig for dig, at den er der denne gang! :kys:

Og min chef ved godt, at jeg skal have barn på et tidspunkt, så helt overrasket bliver han ikke :D. Han opfordrer mig faktisk til det. (Jeg har bonusbørn, og min chef har børn fra tidligere ægteskab, inden han fandt sin nuværende kone, så vi har snakket en del om det med at have "sit eget barn", hvilket han stærkt opfordrer mig til at prøve :D) og er 32, så han ved nok også, der ikke går 100 år.

Men kan godt forstå, man er nødt til at fortælle det under dine omstændigheder. :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:42

Jeg havde jo lidt et samme i sidste cyklus, og jeg testede, så ja - jeg ville teste :) Håber, hvis du gør det, det bringer bedre nyheder end min test gjorde :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:48

KinderBueno skrev:]

Ahh, okay! Jeg forstår dig fuldstændig. Min kæreste er dog i den modsatte fløj, hvor jeg selv er mere afslappet omkring det. Men nu hvor det ligesom også er hans barn, vælger jeg at indrette mig efter ham. ;) Og det er selvfølgelig også fair nok. Da jeg var ude med kollegerne var det stadig den fertile periode, hvor det jo i princippet er okay, for man kan ikke være helt gravid endnu - men vi havde haft sex inden, og så begynder det jo at blive lidt shady... Jeg fik lidt under to øl (plus et par mini-sip af den rødvin, jeg prøvede at lade som om, jeg drak). ...Og så fik jeg dårlig samvittighed dagen efter, men tanken om alle de andre gange, hvor jeg ikke har rørt en dråbe alkohol, gjorde mig lidt trodsig.

Og okay - jeg holdt også kortene tæt til kroppen helt i starten, men efterhånden som tiden gik, og jeg selv vænnede mig til tanken, har jeg fortalt det til flere. Så min vennekreds ved det, og i forrige uge indviede jeg min mor og storesøster. De reagerede meget stille og roligt, så det var dejligt.

Du må i hvert fald have en dejlig aften. Jeg kan godt forstå, du er lidt nervøs for rygter på arbejdet - jeg håber, det går alt sammen!

Jeg er blevet småsyg, så jeg bruger min lørdag aften i nattøj på sodaen. Suk.

Håber, du har fået det bedre :)

Kan godt forstå, du lytter til kæresten, hvis han er mere forsigtigt. Det ville jeg nok også gøre - den slags smitter jo lidt af, og man skal jo også til hensyn til deres følelser. Vi er nok stadig bare begge to der, hvor vi ikke endnu er klar til at lave de heeelt vilde ændringer i vores dagligdag pga "projektet". Hvis der stadig ikke er sket noget om nogle måneder, så tager vi det op til revision igen.

Og kom til at drikke liiidt mere end to øl og lidt vin i går :genert: men har faktisk ikke videre dårlig samvittighed, fordi jeg stadig har en klar fornemmelse af, at intet spirer i mig lige pt..
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:52

Åhh, det er jeg ked af at høre :kys:

Håber, I får lagt en god slagplan, og som en nævnte skal der jo i sidste ende kun én til, og så findes der jo veje til at prøve at forbedre det. Håber, han er relativt ok :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2423

Indlægaf Bøtte » 31. jan 2016, 09:56

Jeg testede i morges. Negativ. Og mens er helt stoppet. Så nu nyder jeg bare at det ikke varede hele ferien og jeg slipper for bøvlet med tampon og bind.

Jeg er ikke skuffet, havde jo indstillet mig på det intet var. Nu er jeg bare spændt på den scanning der venter om 2 uger. Har snakket med den gyn vi selv har betalt for scanninger hos, han mener mine problemer kan skyldes at der er manglende passage, så æggene ikke kan flytte sig de rigtige steder hen, fordi jeg blev opereret efter S fødsel. Til scanningen vil jeg høre om det er noget de vil tjekke og evt behandle. Synes ikke det er fair vi selv skal betale, hvis det er en efterfødsels komplikation, de gør vi ikke kan få flere børn.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2423

Indlægaf Bøtte » 31. jan 2016, 09:58

Åh nej :( :ae: Men lyt til hvad de kloge damer i tråden siger :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 10:08

MyGirl skrev:Velkommen til Sangius :) Håber, det bliver et kort visit, og tillykke med den positive test! Håber virkelig for dig, at den er der denne gang! :kys:

Og min chef ved godt, at jeg skal have barn på et tidspunkt, så helt overrasket bliver han ikke :D. Han opfordrer mig faktisk til det. (Jeg har bonusbørn, og min chef har børn fra tidligere ægteskab, inden han fandt sin nuværende kone, så vi har snakket en del om det med at have "sit eget barn", hvilket han stærkt opfordrer mig til at prøve :D) og er 32, så han ved nok også, der ikke går 100 år.

Men kan godt forstå, man er nødt til at fortælle det under dine omstændigheder. :)

Det håber jeg også.

Har I piger nogen tricks til at slå det hele lidt ud af hovedet? Jeg er nærmest bange for at kigge på papiret hver gang jeg skal på toilettet - det er lidt anstrengende i længden... :P

Jeg forstår stadig ikke at jeg tester så positivt som jeg gør - test-stregen er næsten lige så tydelig som kontrolstregen, og burde kun være 3+6 i dag... Håber det betyder den sidder rigtig godt fast :P

Fedt at din chef er så large med det!! Min ved at jeg fik en spontan abort, det valgte jeg selv at fortælle hende. Hun har ikke sagt andet end at hun godt forstod, at jeg tog nogle sygedage. Mere snak om det har der ikke været... Nu må vi se, vi er ved at hyre en ny på arbejdet, så forhåbentlig får vi en ny, og får lært ham/hende godt op, inden jeg stikker af på barsel. :)
7,9, 13 for at den bliver siddende denne gang... O.O
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 10:10

Øv nej, Princess :ae: :kram:

Har ikke rigtig noget klogt at sige, udover en masse cyber-kram. :/
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 10:13

Øv Bøtte. Men håber, I har en fantastisk ferie, og at den lille har en fest :kys:
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. jan 2016, 14:45

Tak for alle jeres opmuntrende ord :kys: Vi er lige kommet hjem fra barnedåb. Ingen af os har rigtig sovet i nat pga. af det (selvfølgelig skulle vi læse mailen lige inden vi gik i seng :rulle: ) Kæresten har jo taget PB ret afslappet, men nu er han helt ramt, og der skal ellers virkelig meget til at hyle ham ud af den. Det er en blanding af at det er et angreb på hans manddom, og at han er bange for ikke at kunne få biologiske børn - sidst nævnte frygter jeg også, men prøver ikke at tænke for meget på det. Der stod i mailen at vi skulle kontakte lægen og få en henvisning til IVF/ICSI, så han ringer i morgen. Det er vi heldigvis enige om at vi skal.

Ax: Er det ICSI i er i gennem? Det bliver nok også det vi skal. Det virker heldigvis rimelig idiotsikkert, og du har ret i at der kun skal en sædcelle til :) Ja det er nemmere hvis det er manden, men nu er det sådan, at det nok er os begge to den er galt med - det var mig der startede med at blive henvist til udredning hos gyn. Jeg skal have svar på torsdag, hvor jeg selvfølgelig håber jeg får af vide at det ikke står så slemt til. Men altså han sagde at jeg havde en masse fine æg i mine æggestokke. Det må da være det vigtigste, især når vi alligevel skal i reagensglasbehandling. :)
0

Tilbage til "Graviditet"