Vi der venter på storken!

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2365

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 16. feb 2016, 16:29

alfe skrev:
Æble skrev:Årh alfe hvor irriterende at du alligevel skal få lidt håb fordi din krop bøvler. Måske du bare skulle teste for at få det afklaret? Kan du få et nyt forsøg direkte i denne cyklus?

Bøtte, godt at du er stram og har en flot slimhinde :p

Velkommen Estrella. Håber dit ophold i tråden bliver kort.

Hamrende irriterende! Håbet er der heldigvis ikke rigtigt, mere bare en irritation over min krop. Jeg tager måske en test i næste uge, når jeg er hjemme igen.

Jeg holder pause i denne cyklus, da jeg ellers skulle til København et par gange til scanning i denne uge. Det er simpelthen så skønt med en pause, det tror jeg, at jeg havde brug for.

Klogt.. Man kan altså også køre lidt sur i det. Og så er det rart med en pause. Håber du får samlet lidt energi og så BAM så lykkedes det. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 16. feb 2016, 16:30

Ja, jeg følger stadig lidt med på sidelinjen... Krydser jo fingre for alle jer lovely ladies!! :pompom: :preggo1: :preggo2:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 16. feb 2016, 16:33

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Lægen lød relativt overrasket over at jeg prøvede at blive gravid og jeg fik ikke lige spurgt til hvordan det så ud i forhold til graviditet.

Forhåbentlig lød han overrasket fordi det så så godt ud, at han slet ikke kunne forstå at der ikke allerede var gevinst? :banan:

Men rart at det hele ser godt ud... Det skal nok komme er jeg sikker på!

Det var under samtalen før undersøgelse, så det kunne han vist ikke se allerede der :-D
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 16. feb 2016, 16:38

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Lægen lød relativt overrasket over at jeg prøvede at blive gravid og jeg fik ikke lige spurgt til hvordan det så ud i forhold til graviditet.

Forhåbentlig lød han overrasket fordi det så så godt ud, at han slet ikke kunne forstå at der ikke allerede var gevinst? :banan:

Men rart at det hele ser godt ud... Det skal nok komme er jeg sikker på!

Det var under samtalen før undersøgelse, så det kunne han vist ikke se allerede der :-D

Nåh okay, nej. Så var min forklaring vist ikke plausibel... Kunne ellers have været en glasset-er-halvt-fuldt-måde at fortolke det på. :lol2:
2
Estrella
Kort karma: 8
Likede indlæg: 32

Indlægaf Estrella » 17. feb 2016, 06:53

Bøtte skrev:
Estrella skrev:Hejsa
Håber jeg kan være med her. Er i behandling, men venter på storken og har gjort det længe :(

Brugernavn: Estrella
Alder: 32
Beskæftigelse: Pædagog
Kærestes/mands alder: 30
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværker
Forholdets længde: 11 år
Børn: dreng fra april 12
Bor: Odense
Prøvet siden: smed p-pillerne oktober 13. Og gik "rigtigt" i gang maj 14
Evt. Andet: Er i behandling. Har haft en cyste som har lavet ravage og gjort jeg ikke kunne blive gravid. Der blev fjernet i august og nu burde alt være ok. Er blevet insemineret fire gange uden held.

Velkommen til :kys:
Kan det passe jeg kan huske dig fra den gamle debat?

Jep var på den gamle debat også. Men der blev jo pludselig lidt dødt :)
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 11:07

Det jeg skulle i dag er blevet aflyst, men så først beskeden efter jeg havde tisset, så har ikke testet. Tilgengæld har jeg hele formiddagen været lidt bange for blod hver gang jeg har tisset. Min kvalme er "desværre" forsvundet helt, og jeg er gået fra at være overbevist om at være gravid til virkelig at tro jeg får mens en af dagene. Føler jeg er på en hormon-rutchebane :genert:

Overvejer at bage cookies til kæresten der har lagt sig syg, bare for at få tiden til at gå med et eller andet så det kan blive i morgen og jeg kan teste. Overvejede at tage i svømmehallen, men med mit held vil jeg få mens det sekund jeg træder ind i svømmehallen, så det gider jeg ikke. Men jeg mangler virkelig et eller andet der kan holde mig beskæftiget så tiden går.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1054

Indlægaf KinderBueno » 17. feb 2016, 16:55

Jeg overvejer at bestille en tid til lægen, men jeg ved simpelthen ikke, om det giver mening ... Altså, vi har prøvet i 5 måneder nu uden held, men jeg har jo været gravid før. I anden halvdel af denne cyklus havde jeg nogle stærke, stikkende smerter, som jeg ikke tidligere har oplevet, men ellers virker alt ret normalt. Og min cyklus er regelmæssig.

Hvad siger man?
"Hej, jeg vil bare gerne høre, om jeg kan få en gynækologisk undersøgelse, så du lissom lige kan tjekke, at alt er som det skal være...?"

Er det ikke bare spild af sundhedsvæsenets tid og ressourcer? :genert:
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 17:33

KinderBueno skrev:Jeg overvejer at bestille en tid til lægen, men jeg ved simpelthen ikke, om det giver mening ... Altså, vi har prøvet i 5 måneder nu uden held, men jeg har jo været gravid før. I anden halvdel af denne cyklus havde jeg nogle stærke, stikkende smerter, som jeg ikke tidligere har oplevet, men ellers virker alt ret normalt. Og min cyklus er regelmæssig.

Hvad siger man?
"Hej, jeg vil bare gerne høre, om jeg kan få en gynækologisk undersøgelse, så du lissom lige kan tjekke, at alt er som det skal være...?"

Hvis du er nervøs er det aldrig spild af tid :kys:
Det ja ikke have været æl.

Jeg tror ikke han vil gøre noget i fertilitets øjemed.
Jeg har også været gravid før og vi har forsøgt i 11 cykli nu uden lægeverdenen synes det er alarmerende.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 17:34

Satser på du fremviser to fine streger i morgen godtnavn :cool:
1
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1054

Indlægaf KinderBueno » 17. feb 2016, 17:51

Bøtte skrev:
KinderBueno skrev:Jeg overvejer at bestille en tid til lægen, men jeg ved simpelthen ikke, om det giver mening ... Altså, vi har prøvet i 5 måneder nu uden held, men jeg har jo været gravid før. I anden halvdel af denne cyklus havde jeg nogle stærke, stikkende smerter, som jeg ikke tidligere har oplevet, men ellers virker alt ret normalt. Og min cyklus er regelmæssig.

Hvad siger man?

Hvis du er nervøs er det aldrig spild af tid :kys:
Det ja ikke have været æl.

Jeg tror ikke han vil gøre noget i fertilitets øjemed.
Jeg har også været gravid før og vi har forsøgt i 11 cykli nu uden lægeverdenen synes det er alarmerende.

Nej, jeg tror ikke det var ÆL, for det passede ikke med tidspunktet; det var en uges tid inden mens, nemlig. Men uanset, så er det ikke som sådan noget, jeg er bekymret over.
Jeg havde heller ikke regnet med noget fertilitetsrettet, for der skal der jo gå et år, inden man kan få hjælp. Og jeg håber da godt nok også på, at jeg ender med at blive gravid uden hjælp.

Men - er nervøsitet nok til en lægekonsultation? Jeg er ikke så vild med min læge, og vil nødigt sidde dér med en følelse af at være emsig eller spilde hendes tid... Og når du f.eks. har står i nærmest samme situation som mig, men blot med 11 cykli (!) kan jeg da næsten ikke forsvare at ringe til lægen allerede nu.
Senest rettet af KinderBueno 18. feb 2016, 08:57, rettet i alt 1 gang.
0
hej hest, hestehest
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 19:00

KinderBueno skrev:
Nej, jeg tror ikke det var ÆL, for det passede ikke med tidspunktet; det var en uges tid inden mens, nemlig. Men uanset, så er det ikke som sådan noget, jeg er bekymret over.
Jeg havde heller ikke regnet med noget fertilitetsrettet, for der skal der jo gå et år, inden man kan få hjælp. Og jeg håber da godt nok også på, at jeg ender med at blive gravid uden hjælp.

Men - er nervøsitet nok til en lægekonsultation? Jeg er ikke så vild med min læge, og vil nødigt sidde dér med en følelse af at være emsig eller spilde hendes tid... Og når du f.eks. har står i nærmest samme situation som mig, men blot med 11 cykli (!) kan jeg da næsten ikke forsvare at ringe til lægen allerede nu.

Ikke det du spørg om, men er du ikke glad for din læge så synes jeg du skal skifte nu, når først man er gravid skal man jo til lægen flere gange, det ville jeg ikke gide ved en jeg ikke brød mig om :) (og det er også lidt til mig selv, jeg burde have skiftet læge for flere måneder siden)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 19:01

Bøtte skrev:Satser på du fremviser to fine streger i morgen godtnavn :cool:

Tak, men tror mindre og mindre på det. Tænker også at mine smerter har været for kraftige til jeg ville være tryg ved dem i en graviditet, så tror jeg bliver ret bekymret hvis jeg er gravid..
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2016, 19:25

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Satser på du fremviser to fine streger i morgen godtnavn :cool:

Tak, men tror mindre og mindre på det. Tænker også at mine smerter har været for kraftige til jeg ville være tryg ved dem i en graviditet, så tror jeg bliver ret bekymret hvis jeg er gravid..

Man kan godt have virkelig ondt uden der er noget galt. Jeg var ved vagtlæge i uge 6-7 stykker med Signe pga voldsomme ligamentssmerter. Jeg tænkte dengang at det ikke kunne passe det kunne gøre så ondt uden der var noget galt. Men det kunne de. Ligamentssmerter kan virkelig være en bitch.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1071

Indlægaf MyGirl » 17. feb 2016, 20:39

Håber stadig for dig godtnavn :kryds:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 23:44

Tak :) Jeg kan ikke sove fordi jeg er nervøs. Så nu hækler jeg på en bamse og ser tv-serier..
0

Tilbage til "Graviditet"