De små spørgsmål omkring mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

De små spørgsmål omkring mad

Indlægaf Karkluden » 14. aug 2015, 22:25

Her kan stilles alle de små spørgsmål, der ikke kræver egen tråd.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4292

Re: De små spørgsmål omkring mad

Indlægaf Flora » 22. aug 2015, 14:22

Jeg tænker på at lave en lasagne med squash og aubergineskiver i stedet for lasagneplader. Men så bliver jeg lidt i tvivl om man egentlig skal tilberede squash og auberginer før man lægger den sammen eller man bare lægger dem rå i. Nogen der har erfaring med det?
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 22. aug 2015, 14:59

Flora skrev:Jeg tænker på at lave en lasagne med squash og aubergineskiver i stedet for lasagneplader. Men så bliver jeg lidt i tvivl om man egentlig skal tilberede squash og auberginer før man lægger den sammen eller man bare lægger dem rå i. Nogen der har erfaring med det?

Auberginerne ville jeg skære i skiver, drysse med salt og lader dem trække en halv til en hel time og så skylle og tørre dem.
Jeg har vist både set opskrifter med rå og med grillet squash/aubergine, så det er nok en smagssag, men tænker, at rå bliver mere bløde mens grillere måske har mere bid?
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4292

Indlægaf Flora » 22. aug 2015, 15:12

Stars skrev:
Flora skrev:Jeg tænker på at lave en lasagne med squash og aubergineskiver i stedet for lasagneplader. Men så bliver jeg lidt i tvivl om man egentlig skal tilberede squash og auberginer før man lægger den sammen eller man bare lægger dem rå i. Nogen der har erfaring med det?

Auberginerne ville jeg skære i skiver, drysse med salt og lader dem trække en halv til en hel time og så skylle og tørre dem.
Jeg har vist både set opskrifter med rå og med grillet squash/aubergine, så det er nok en smagssag, men tænker, at rå bliver mere bløde mens grillere måske har mere bid?

Ok. Jeg tænkte lidt at de ville blive helt smattede hvis de først skal grilles og derefter i ovnen. Men måske har du ret. Man fjerner vel noget vand ved grilningen så de bliver mere sprøde? Er det det samme med squashen mon?
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 22. aug 2015, 15:32

Jeg har er meget lille stykke kamsteg, på ca 500 gram, som i aften skal bruges til flæskestegssandwich :savl: men tilbereder jeg den bare som normalt, når den er så lille? Tænkte også på at skære sværen af og stege for sig selv, hvis det er bedre...
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 22. aug 2015, 15:39

HappyPaww skrev:Jeg har er meget lille stykke kamsteg, på ca 500 gram, som i aften skal bruges til flæskestegssandwich :savl: men tilbereder jeg den bare som normalt, når den er så lille? Tænkte også på at skære sværen af og stege for sig selv, hvis det er bedre...
Jeg ville lave den helt almindeligt hvis det var her den skulle tilberedes
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Mad og drikke"