I <3 herb-tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Re: I <3 herb-tråden

Indlægaf Filipai » 29. feb 2016, 18:38

Fio skrev:
Filipai skrev:
Fio skrev:
Filipai skrev:Er der nogen melatonin der er bedre end andet. Min lillebror har lige fået en recept, men det er jo nogle lidt andre priser end på iherb. Så er der nogle mærker der anbefales/frarådes

Det er meget individuelt, hvad der passer til den enkelte. Der findes jo både almindelig, time release (depot), fast release og div. melatonin complex, almindelig er mest hvis man har indsovningsproblemer, fast release hvis man vil ønsker at falde hurtigt i søvn, time release frigiver melatonin igennem hele natten (hvis man lider af opvågninger igennem natten) og melatonin complex med div. urter i dæmper stress.

Mærket i sig selv, har ikke meget at sige.

Han kan ikke falde i søvn om aftenen og sover vidst ret let også. (Jeg mener jo mest det er fordi han spiller computer hele natten) men han har fået afvide at han skal stoppe med at sidde ved en skærm og så har han fået en recept. Tænker bare at ville købe noget tilsvarende som han fik på recept.

Han får intet andet medicin.

Jamen hvis han sidder oppe, så lyder det jo netop, som om han holder sig vågen, mm. han sidder oppe fordi han ikke kan sove. Ja skærme skal slukkes, alting tlf, Ipad (kan være en idé at fjerne det blå lys på Ipad og telefonen), slukke lyset når melatoninen er taget, for melatoninen kan virke optimalt.

3 mg. 21 st century eller natrol svarer til dem lægen udskriver.

http://dk.iherb.com/21st-Century-Health-Care-Melatonin-3-mg-200-Tablets/14103

http://dk.iherb.com/Natrol-Melatonin-3-mg-240-Tablets/4299

Skal det være time release (depot)

http://dk.iherb.com/Natrol-Melatonin-TR-Time-Release-5-mg-100-Tablets/8738

Skal det være melatonin complex

http://dk.iherb.com/Schiff-Melatonin-Plus-3-mg-180-Tablets/53575

Skal det være fast release

http://dk.iherb.com/Natrol-Advanced-Melatonin-Calm-Sleep-Fast-Dissolve-Strawberry-Flavor-60-Tablets/36898

Du er en darling. Han siger nu at han har prøvet at droppe og sidde og game. Men tror ikke heeelt på ham. Men jeg må jo tage hans ord for gode varer. Han er jo sådan set voksen :genert: , men tror jeg prøver at bestille nogle af de første hjem til ham. Og så har jeg lovet at tage ham med ned og låne nogle bøger, så han kan få læst noget skønlitteratur i stedet for fag litteratur.
1
didaa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 72

Indlægaf didaa » 29. feb 2016, 18:49

Er der ikke en af jer søde damer der kunne skrive en mini mini guide til iherb? Jeg har aldrig handlet der før, men kan godt se at nogen af de ting jeg normalt shopper i en helsekost kunne være MEGET billigere på iherb. Hvad er dollargrænsen lige pt. for at komme uden om toldgrænsen? Har både noget melatonin og maxihair i kurven til samlet 22,56, men det er vel for meget?

Derudover kunne det være fedt med anbefalinger til god grøn te, hudpleje og kost tilskud der kan hjælpe på uren hud og noget til hormonbalancen.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Indlægaf Jailbird » 29. feb 2016, 19:47

Chachacha skrev:
Jailbird skrev:Okay, altså den her håndcreme som jeg netop har fået hjem, dufter NØJAGTIG som det her slik :lol: Det er bare for mærkeligt ... ok creme ellers, lidt svært ved at trænge ind i huden.

Har en pakke med den i liggende på posthuset! Øv, jeg troede den var uparfumeret? Har åbenbart ikke kigget grundigt nok på ingredienslisten.

Der står også den er uparfumeret, så det er ret sært egentlig? Jeg kan heller ikke se parfume i ingredienserne.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 423

Indlægaf Chachacha » 29. feb 2016, 19:58

Jailbird skrev:
Chachacha skrev:
Jailbird skrev:Okay, altså den her håndcreme som jeg netop har fået hjem, dufter NØJAGTIG som det her slik :lol: Det er bare for mærkeligt ... ok creme ellers, lidt svært ved at trænge ind i huden.

Har en pakke med den i liggende på posthuset! Øv, jeg troede den var uparfumeret? Har åbenbart ikke kigget grundigt nok på ingredienslisten.

Der står også den er uparfumeret, så det er ret sært egentlig? Jeg kan heller ikke se parfume i ingredienserne.

Det er da for underligt. Hvad mon det er, der gør, at den dufter af slik så?! :D :gruble:
0
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 29. feb 2016, 23:17

Kan det passe at toldgrænsen i Sverige er 1500 kronor??
Er der nogen, der ved det?
For så skal jeg da lige love for at jeg skal gå bananas :banan:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 59
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 472

Indlægaf Santopia » 1. mar 2016, 10:23

didaa skrev:Er der ikke en af jer søde damer der kunne skrive en mini mini guide til iherb? Jeg har aldrig handlet der før, men kan godt se at nogen af de ting jeg normalt shopper i en helsekost kunne være MEGET billigere på iherb. Hvad er dollargrænsen lige pt. for at komme uden om toldgrænsen? Har både noget melatonin og maxihair i kurven til samlet 22,56, men det er vel for meget?

Derudover kunne det være fedt med anbefalinger til god grøn te, hudpleje og kost tilskud der kan hjælpe på uren hud og noget til hormonbalancen.

Det er desværre for meget. Grænsen er 80 danske kroner. Du kan tjekke hvad det er i dollars på valutaomregneren.dk
Du skal huske, at første gang man handler kan man få 5 dollars rabat ved at bruge en rabatkode. Du kan bruge min som er WMQ197
Egentlig skal de 5 dollats indgå i de 80 kr, altså rabatten tæller hos post dk som rede penge, men min erfaring er, at de som regel ikke håndhæver den lov, og kun tager told, moms og gebyr, hvis du bruger mere end 80 kr. Husk at porto ikke indgår i de 80 kr.

Til hormonbalancen kan jeg anbefale http://dk.iherb.com/Nature-s-Way-Vitex- ... -Caps/2053
0
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 1. mar 2016, 10:24

Fio skrev:
Santopia skrev:nogen der har prøvet den her? http://dk.iherb.com/Mason-Vitamins-Coll ... 57-g/49839

Jeg har lige skimmet ingredienserne, jeg ville ikke turde bruge den, da den indeholder flere ingredienser der er tilstoppende for porerne. Men hvis din hud ikke er sensitiv over for sådan noget, er det selvfølgelig ikke relevant. Jeg har gode erfaringer med Neocell's liposome collagen cream, den ligger dog desværre over toldgrænsen pt. :-/

Tak for svar! Jeg har faktisk overhovedet ikke forstand på sådan noget med ingredienslister :genert: og har nemlig tendens til at få urenheder ved fede cremer, så det var godt du lige spottede det :kys:
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 10:25

Santopia skrev:
didaa skrev:Er der ikke en af jer søde damer der kunne skrive en mini mini guide til iherb? Jeg har aldrig handlet der før, men kan godt se at nogen af de ting jeg normalt shopper i en helsekost kunne være MEGET billigere på iherb. Hvad er dollargrænsen lige pt. for at komme uden om toldgrænsen? Har både noget melatonin og maxihair i kurven til samlet 22,56, men det er vel for meget?

Det er desværre for meget. Grænsen er 80 danske kroner. Du kan tjekke hvad det er i dollars på valutaomregneren.dk
Du skal huske, at første gang man handler kan man få 5 dollars rabat ved at bruge en rabatkode. Du kan bruge min som er WMQ197
Egentlig skal de 5 dollats indgå i de 80 kr, altså rabatten tæller hos post dk som rede penge, men min erfaring er, at de som regel ikke håndhæver den lov, og kun tager told, moms og gebyr, hvis du bruger mere end 80 kr. Husk at porto ikke indgår i de 80 kr.

Til hormonbalancen kan jeg anbefale http://dk.iherb.com/Nature-s-Way-Vitex- ... -Caps/2053

Hvis nogen ved noget om den svenske toldgrænse, så vil jeg altså gerne lægge postkasse til noget mere end mine egne indkøb.
Jeg har læst på det svenske toldvæsens hjemmeside og det ser grangiveligt ud til, at være en grænse på 1500kronor.
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 1. mar 2016, 10:46

kidkomb skrev:
Santopia skrev:

Hvis nogen ved noget om den svenske toldgrænse, så vil jeg altså gerne lægge postkasse til noget mere end mine egne indkøb.
Jeg har læst på det svenske toldvæsens hjemmeside og det ser grangiveligt ud til, at være en grænse på 1500kronor.

Det vil jeg vildt gerne benytte mig af, hvis det er :D jeg aner dog ikke noget om den svenske toldgrænse :gruble: er det uden told og moms? Det skal også lige tjekkes, hvad man må importere. I Norge må man fx ikke importere kosttilskud :(
0
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 1. mar 2016, 10:46

Santopia skrev:
kidkomb skrev:
Santopia skrev:

Det vil jeg vildt gerne benytte mig af, hvis det er :D jeg aner dog ikke noget om den svenske toldgrænse :gruble: er det både uden told og moms? Det skal også lige tjekkes, hvad man må importere. I Norge må man fx ikke importere kosttilskud :(
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 10:46

-jeg har lige spurgt i et forum for dansk-svenskere, så jeg vender tilbage med svar, når jeg ved noget :D
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 1. mar 2016, 10:49

Jeg tjekkede det lige, og det ligner, at man kan handle for 40 dollars inkl fragt uden at betale moms. Derudover kan man betale momsen ved DHL.
Jeg skal ikke kunne sige, om reglerne er ændret siden denne guide blev lavet på en blog..

Fandt det her:

Guide
För att din order från iHerb ska bli så billig som möjligt är det några saker du bör tänka på innan du klickar på ”slutför din beställning”. Produkterna skickas från USA så det finns risk för otrevliga tullavgifter och hög fraktavgift om man inte har huvudet på skaft när man beställer.
Handla inte för mer än ca $40 (inklusive frakt) per order, då är risken stor att du får betala moms (12% är momssatsen för mat och kosttillskott), den beräknas på ordervärde och fraktavgift. Detta råd är baserat på egna och andras erfarenheter. Försändelser med ett sammanlagt värde på upp till 1400 kr är befriade från tullavgifter. Jag har bara fått betala moms när jag valt expressfrakten (DHL Express) eller Airmail Premium och ordervärdet varit över $40, med Airmail (den som kostar från $4) har jag många gånger beställt för mycket mer än utan att någon gång behövt betala moms, men då är leveranstiden å andra sidan betydligt längre (7-14 dagar).
Passa på att få lite nästan-gratis-grejer med din order (iHerb tog tyvärr bort sina freebies på grund av skatteskäl), gå in under Trials längst upp på sidan. Jag brukar alltid ta med ett ekologiskt läppbalsam som bara kostar några kronor, det brukar finnas en shoppingkasse och ett gäng olika produktprover. De flesta sakerna är lätta så brukar det inte påverka fraktkostnaden alls.
Frakten kostar från $4, alltså cirka 32 kr om din order väger mindre än 1 814 g med alternativet Airmail (Obs! Just nu är det gratis frakt för ordrar över $40). Du kan välja det något dyrare ($6) alternativet Airmail Premium om du vill kunna spåra försändelsen. Vad produkten väger står på produktsidan under ”Specifications” och om du går till kassan kan du se vad din order väger under ”Shipping Weight” längst ner till vänster på sidan.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2016, 11:05

Ja, der er nemlig et eller andet syret med det moms dér.
Jeg har spurgt specifikt inde på det andet forum.
For det de siger der er, at "man nok ikke bliver taget" hvis man holder sig under 40$.
Og i øvrigt er de 12%moms på madvarer og kostilskud. På alt andet er den vist 25%. Undtaget aviser og tidskrifter, der er den 6%.
Men jeg venter lige svar fra dem derovre på det andet forum.
For 40$ og så er man kun næsten sikker er ikke noget jeg lige jubler over.
Jeg vil gerne vide hvornår man faktisk er sikker :lol:
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia

Indlægaf Santopia » 2. mar 2016, 11:16

havde vist helt glemt at poste at jeg købte giovanni leave-in. Har prøvet den i to dage nu, og synes virkelig den er god! men mit hår er også meget tørt, så den suger det til sig.

Min ansigtsmaske jeg bestilte 4 dage før er dog ikke kommet endnu :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 2. mar 2016, 12:31

Jeg venter på 2 pakker :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'

Tilbage til "Skønhed"