Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Indlægaf Julie » 4. jan 2016, 20:24

Den her tråd savner jeg altså!

Sakset fra mariannaa's tråd:
Jeg ved godt vi allerede har en "vis din slankemad billedetråd" men jeg savner en tråd, hvor der kun bliver vist mad uden brug af hurtige kulhydrater - Det vil sige retterne er kombineret uden brød/mel/havregryn/pasta/ris/kartofler og sukker.

Vær sød at respektere det, billeder med hurtige kulhydrater henvises til den oprindtelige billede slankemad-tråd :)

Jeg savner inspiration, synes jeg spiser det samme og samme - Måske i har det lige så, så lad os dele hinandes ideer,

Håber i vil være med.
4
Brugeravatar
Julie

Re: Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Indlægaf Julie » 4. jan 2016, 20:43

Blomkålsmos med rejer vendt i citron og basilikum
Billede

Broccoli/ bacon tærte
Billede
10
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Re: Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Indlægaf Kirstenkp » 5. jan 2016, 17:09

Julie skrev:Blomkålsmos med rejer vendt i citron og basilikum
Billede

Broccoli/ bacon tærte
Billede

Er tærten uden bund eller?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2174

Indlægaf Moxy-lady » 5. jan 2016, 17:46

Vil du dele opskriften på broccoli-bacontærten? Den ser lækker ud!
1
Brugeravatar
Julie

Indlægaf Julie » 5. jan 2016, 18:07

Kirstenkp skrev:

Nope, den er med 'bund. Bunden er lavet af revet ost, æg og pofiber.
0
Brugeravatar
Julie

Indlægaf Julie » 5. jan 2016, 18:11

Moxy-lady skrev:Vil du dele opskriften på broccoli-bacontærten? Den ser lækker ud!

Selvfølgelig! Her er et link! :) Bunden er virkelig nem! Hov, og hvis du ikke kender pofiber, så kan det købes i fakta til en 20'er :D

I dag, har jeg fået ægge-wrap med mexi-fyld. Første gang jeg laver æggewraps, og den smagte godt nok, men ikke lige så godt som dem fra Palæo.. De må bruge nogle hemmelige krydderier :gruble: :lol:
Billede
3
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 5. jan 2016, 20:24

Tak for link :) Havde ikke tænkt over at der selvfølgelig er ost i :) Kan du komme på et alternativ? Jeg er ikke så god til ost :(
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 5. jan 2016, 20:25

Wooooow en masse smileyer på en linje :lol:
0
Brugeravatar
Julie

Indlægaf Julie » 6. jan 2016, 09:16

Moxy-lady skrev:Tak for link :) Havde ikke tænkt over at der selvfølgelig er ost i :) Kan du komme på et alternativ? Jeg er ikke så god til ost :(

Er det fordi du ikke kan tåle ost? Eller er det smagen? For hvis det er smagen, så ville jeg give det et forsøg. Så noget revet mozarella giver ikke meget smag..
Jeg har set nogle opskrifter, som bruger hakket kylling som tærte bund. Ja, det lyder lidt underligt, men de lød alle begejstret! Har desværre ikke fået prøvet det endnu! Mener også at have læst opskrifter, som består af mandelmel, nødder og æg!
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 6. jan 2016, 16:37

Julie skrev:
Moxy-lady skrev:Tak for link :) Havde ikke tænkt over at der selvfølgelig er ost i :) Kan du komme på et alternativ? Jeg er ikke så god til ost :(

Er det fordi du ikke kan tåle ost? Eller er det smagen? For hvis det er smagen, så ville jeg give det et forsøg. Så noget revet mozarella giver ikke meget smag..
Jeg har set nogle opskrifter, som bruger hakket kylling som tærte bund. Ja, det lyder lidt underligt, men de lød alle begejstret! Har desværre ikke fået prøvet det endnu! Mener også at have læst opskrifter, som består af mandelmel, nødder og æg!

Det er konsistensen af smeltet ost (udover smagen) som jeg har meget svært ved at håndtere. Men jeg tror muligvis at jeg vil prøve mig frem med hakket kylling, det er jeg ret pjattet med! Tak for svar.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4427

Indlægaf Rosa Espinosa » 6. jan 2016, 18:52

Er på kålsuppekur, så maden består sjovt nok meget af suppe. Derudover er aftensmaden i dag kylling, sprøde broccoli med hvidløg, salat med balsamico og ratatouille.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 6. jan 2016, 18:54

Julie skrev:
Kirstenkp skrev:

Nope, den er med 'bund. Bunden er lavet af revet ost, æg og pofiber.

Cool - jeg elsker tærter, så den skal helt klart prøves!
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 258
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2079

Indlægaf Pjeps » 6. jan 2016, 19:41

Krydrede deller med fedtfattig hakket svin/kalv , løg, hvidløg, rød peber, rød chili, salt, peber, paprika, chili, æg og pofiber.

Med tzatziki lavet på græsk yoghurt 0% og lidt grøntsager til

Det ser så voldsomt ud, men det er fordi jeg spiser af små frokost tallerkner for psykisk at få fornemmelsen af at det er en stor portion :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:ninja:
Brugeravatar
Julie

Indlægaf Julie » 6. jan 2016, 23:43

Moxy-lady skrev:
Julie skrev:

Det er konsistensen af smeltet ost (udover smagen) som jeg har meget svært ved at håndtere. Men jeg tror muligvis at jeg vil prøve mig frem med hakket kylling, det er jeg ret pjattet med! Tak for svar.

Dejen bliver brød agtigt, og slet ikke smeltet ost-agtigt :fløjt:
0
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 361

Indlægaf mariannaa » 7. jan 2016, 19:40

Hakkebøf med bløde løg, ærter og bearnaise.
4

Tilbage til "Fit og/eller lækker"