Hvordan sover i sammen?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Re: Hvordan sover i sammen?

Indlægaf Tanten » 6. jan 2016, 06:30

Vi sover i ske og foretager simultanvendinger i løbet af natten. På den måde skiftes vi også til at være store og lille ske. Men vi flytter os også fra hinanden i løbet af natten, fordi jeg bliver ekstremt varm og min kæreste får det sådan lidt klaustrofobisk.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3555

Indlægaf Lemonella » 6. jan 2016, 07:49

Vi sover i dobbeltseng med elevation. Eller det er 2 enkeltsenge ved siden af hinanden. Jeg sover fladt og kæresten lidt højt, så det er fysisk umuligt, at ligge tæt i ske, men det gør mig nu ikke så meget. Jeg skal have plads når jeg sover og desuden sveder vi begge ret meget og jeg hader den der klistrede fornemmelse. Kærlighed eller ej, jeg ka' ik' ha' det. :D
Vi har heller ikke fælles dyne. Om vinteren sover jeg med en sommerdyne og om sommeren kun med et dynebetræk. Kæresten sover hele året med et tyndt tæppe i sit dynebetræk.
Vi ligger tæt og putter inden vi skal sove og inden jeg kører min seng helt ned. Ellers kan vi godt ligge og holde i hånd og det er da rigtig hyggeligt. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 6. jan 2016, 08:33

Vi ligger næsten altid i ske. Mig som storeske, min mand som lilleske. Så ser han noget på iPad'en, mens jeg begraver min næse det helt rigtige sted mod hans ryg. Min ene arm holder om ham og den anden ligger ned langs min side, eventuelt op mod min mave. Alternativt er min arm under mit eget hoved. Den er i hvert fald ikke under ham. Det ville jeg slet ikke kunne mere end 2 min.

Når jeg er faldet i søvn plejer han gerne at rykke sig... Falder han også i søvn i skeen, så er det 100 % sikkert jeg vågner op i løbet af natten fordi jeg ikke kan møfle rundt. Så får han en blid opfordring til at rykke sig. :-D
...dvs. vi falder i søvn sammen, men når jeg sover vil jeg have plads. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 6. jan 2016, 08:41

Vi sover enten i ske (hvor han er store ske) eller også ligger vi ansigt til ansigt med armene og benene viklet rundt om hinanden. Når vi vågner, ligger vi altid helt over i min side af sengen, - og ofte semi-vågner jeg om natten, fordi han "jagter" mig rundt i sengen - men det er en rar fornemmelse :)

Med min eks-mand kunne jeg slet ikke holde ud at ligge så tæt - og med min kæreste elsker jeg det :) Har tænkt på, om det kan ha noget med kropstemperatur at gøre. Min kærestes krop virker bare ikke så varm som min eks-mands krop... og "klistrer" derfor heller aldrig :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1098

Indlægaf girl_beat » 6. jan 2016, 09:46

Karkluden skrev:
girl_beat skrev: :8: :forvirret: :8:

Hvordan kan I være i sengen?!

Vi har en 160X200 seng, og vi har to dobbeltdyner, en enkeltdyne og 6 hovedpuder i sengen :lol: Og ligger alligevel kun på 80-90 cm.

Vi kører så den minimalistiske stil til sammenligning; 2 hovedpuder og 1 enkeltdyne :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Melankolikeren
Kort karma: 1
Likede indlæg: 95

Indlægaf Melankolikeren » 7. jan 2016, 19:52

Vi sover i ske og skiftes lidt til at holde om hinanden. Når det bliver for varmt, ligger vi som regel viklet ind i hinanden, fordi vi ikke helt kan lade være :lun:
0
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it
Comfortzone
Kort karma: 9
Likede indlæg: 106

Indlægaf Comfortzone » 8. jan 2016, 01:18

Vi ligger i ske. Han ligger som regel med en arm under mit hoved og en arm om mig, ansigtet boret ind i mit hår og helst halvt oven på mig. Det er frygtelig varmt at ligge sådan, men jeg elsker det og vi falder altid i søvn sådan. Vi er så også meget nye kærester :lol:

I løbet af natten vikler vi os ud af hinanden, men når en af os vågner så kravler vi ind til hinanden igen og han plejer også at mumle et eller andet sukkersødt til mig inden han falder i søvn igen :blush:

Håber ikke det stopper. Jeg elsker at ligge sådan og han har det på samme måde, siger han.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 8. jan 2016, 09:01

Vi ligger tæt på den ene eller anden måde når vi skal sove. Selv hvis den ene af os vender sig, ligger vi tæt. Kommer vi for langt væk fra hinanden i løbet af natten, så rykker vi sammen igen.
Vi har to dyner, men tit nøjes vi med en.

Juleaften sov vi hos svigerfamilien og vi fik køjesengen. Min kæreste mente godt vi kunne sove i samme køje. Det blev dog lidt for tæt og kæresten tog øverste køje.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-01-0 ... e-det-ikke
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 8. jan 2016, 09:03

Jeg sover alene i dagligdagen men min mand vil gerne ligge helt tæt når vi sover sammen. Jeg forsøger for hans skyld men jeg har svært ved at sove sådan en hel nat, det bliver for varmt for mig så efter noget tid forsøger jeg at løsrive mig lidt.

Jeg ville egentligt ønske at jeg kunne. Siden vi blev gift i juli sidste år har vi sovet sammen 4-5 nætter så det ville være fantastisk at kunne nyde ham helt tæt på de få nætter vi sovet sammeb :lun:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 8. jan 2016, 10:53

Det er faktisk meget forskelligt. Inden vi falder i søvn ligger vi ofte i ske eller han ligger på ryggen og så ligger jeg på siden med hovedet på hans skulder. Når vi skal sove-sove så ligger vi ofte begge på ryggen og holder i hånd (min højre, hans venstre). Vi sover under en dobbeltdyne.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 8. jan 2016, 12:55

Jeg vil helst have min egen seng, men det har vi ikke plads til så vi må dele en lille dobbeltseng. Jeg hader virkelig at sove tæt, det er varmt og ukomfortabelt. I need my space!

Så romantisk jeg er :D
3
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 8. jan 2016, 21:24

Sover ikke særlig godt hvis jeg ikke har mit space om natten. Min kæreste elsker til gengæld at ligge filtret sammen. Så vi ligger og nusser lidt og når vi skal sove, hummer vi på plads. Men i ny og næ tager jeg også en nat i gæsteværelset for at sove totalt igennem. Jeg vågner nemlig ofte og sover ret uroligt med min kæreste, som både snorker og karter en del rundt i sengen.
3
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 9. jan 2016, 18:06

Altså jeg forstår godt, hvad forskningen siger, men jeg oplever virkelig det modsatte. Jeg har søvnproblemer, når jeg sover alene. Vågner ofte hver/hver anden time og er vågen i 5-10 minutter, og har svært ved at falde i søvn.
Når jeg sover med min kæreste bliver jeg ganske givet forstyrret lidt, men jeg kan aldrig huske, jeg er vågnet i løbet af natten, og jeg kan uden problemer sove 8-10 timer uden at vågne (med en tablet melatonin jovist, men det tager jeg også når jeg sover alene).
Jeg kan tydeligt mærke efter vi er flyttet sammen, at jeg er mere veludhvilet, mindre træt og mere frisk.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Filejs
Kort karma: 4
Likede indlæg: 48

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 22:26

Jeg har ingen kæreste for tiden, og har ikke haft i'et stykke tid.
Men jeg er en rigtig klisterminister, og er vild med at ligge tæt - om mine kærester gider det eller ej. Jeg har valgt en fra, fordi han var sådan en ligge under hver sin dyne-type og desuden heller ikke var nusse-typen.
En af mine ekskærester og jeg lå under samme enkeltmandsdyme en årgang, det var helt perfekt. Da han boede hjemme lå vi også i en enkeltmandsseng - det fungerede overraskende godt. Ingen af os vågnede nogensinde op og havde sovet dårligt eller var radbrækkede. Vi lå primært i ske, skiftedes til at være store- og lille ske, af og til med ham på ryggen og mig i armhulen. Det var så hyggeligt :lun:

Øv, nu ligger jeg så her i min dobbeltseng og savner en at klistre ved ...
1

Tilbage til "Forhold og sex"