Parkeret og syltet på bosted?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 235

Parkeret og syltet på bosted?

Indlægaf HerErJeg » 5. jan 2016, 08:09

http://www.bt.dk/danmark/handicappede-j ... eftsyg-mor

Sådan en sag er i utrolig svær at finde hoved og hale i. Hvis der er klokkeklare aftaler om hvad Bostedet skal hjælpe med, så er de langt fra opfyldt. Omvendt, så kan skulle det vel heller ikke være umuligt at Jan kan få besøgende på bostedet istedet for at han skal være den opsøgende. Men 11 opkaldsforsøg på 1½ år er jo latterligt, hvis aftalen lyder på 1 gang i ugen.

Men det er vel også et sted, hvor et par "forkerte medarbejde" langsomt kan forpeste hele tilværelsen for både beboere og kolleger. Der har jo været skjult kamera optagelser fra tidligere tilfælde på plejehjem, hvor enkelte personer er direkte ondskabsfulde eller ubehøvlede for beboerne, hvilket jo på ingen måde kan eller skal accepteres på nogen arbejdsplads.
Er der nogen som kan kaste lys, hvilket liv der leves på sådanne steder, både som beboer og som dem der arbejder der. Er der virkelig nogen som ser beboeren som en "spasser" der intet er værd og som kun hjælpes idet omfang, hvor der overhovedet ikke er andet at give sig til?
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Re: Parkeret og syltet på bosted?

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 22:12

Jeg har et familiemedlem, som arbejder på et bosted. Jeg oplever hans frustration over nedskæringerne - men aldrig nogensinde har jeg hørt ham tale om, at spring over hvor gærdet er lavest og tale grimt om hans beboere. Ej heller er det sådan jeg oplever hans kolleger.

Der kan på alle arbejdspladser findes ubehagelig/dårlige medarbejdere - og som polavyk skriver, så er det ledelsen der skal håndhæve niveauet på stedet. Som man siger: ledelse går nedad - ansvar gå opad. Jeg vil da håbe, at de andre kolleger vil være medvirkende til, at en sådan omgang med beboere ikke sker - eller kun kortvarigt indtil der bliver sat en absolut stopper for det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"