Myplanet - erfaring

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Myplanet - erfaring

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 09:37

Ja - kort og godt - har du/I nogle erfaringer med Myplanet rejsebureau - som du vil dele?
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Re: Myplanet - erfaring

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 10:41

Aldrig hørt om. Har du kigget her https://dk.trustpilot.com/review/www.myplanet.dk

Hvad har du brug for hjælp med?
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 11:37

Vi skal have sat lidt i søen i forbindelse med en tur til Vest-Canada - og de popper op i mine søgninger og jeg kender dem slet ikke.
Det er intet hastværk da vi først skal afsted om 1.5 eller 2.5 år men vi vil prøve med et bureau i stedet for at skulle finde alle guldkorn/steder selv.
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 11:49

Vi har brugt Marco Polo 2 gange. De er udemærkede, men de skal kigges efter i sømmene. Nu er vi også meget firkantede med, hvad vi gerne vil have, så min kæreste gennemgår alt. Han skal ikke risikere at sidde på et forkert fly, når han nu drømmer om at rejse med 380'eren, fx.

Til inputs er de dog rigtig gode!
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 5. jan 2016, 12:01

Annione skrev:Vi har brugt Marco Polo 2 gange. De er udemærkede, men de skal kigges efter i sømmene. Nu er vi også meget firkantede med, hvad vi gerne vil have, så min kæreste gennemgår alt. Han skal ikke risikere at sidde på et forkert fly, når han nu drømmer om at rejse med 380'eren, fx.

Til inputs er de dog rigtig gode!

Tak Annione - jeg er også max. firkantet - grænsende til vanvid. Dem prøver jeg at kigge lidt på :)
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 12:05

dykkersild skrev:
Tak Annione - jeg er også max. firkantet - grænsende til vanvid. Dem prøver jeg at kigge lidt på :)

Det er vigtigt at være det. Man bruger trods alt mange penge på rejsen, så skal den også være i orden. Der har ikke været alvorlige kiks med dem.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 12:07

Vi har brugt MyPlanet til vores kommende tur til New Zealand. Lige nu er der lidt kludder (se evt. snik-snak-tråden), men de er i gang med at rede det ud. Så indtil jeg opdagede problemet i vores rejseplan, har jeg været rigtigt fint tilfreds med dem. Nu skal jeg så lige se, hvordan de løser det, før jeg kommer med en endelig konklusion på deres arbejde.

Vi indhentede tilbud fra MyPlanet og et andet rejsebureau, og der syntes vi, at MyPlanet havde været bedst til at lægge en plan, der opfyldte alle vores ønsker, og da priserne var tæt på ens, valgte vi at gå videre med dem. Jeg havde også fået det bedste indtryk af medarbejderen fra MyPlanet (sammenlignet med det andet firma), da jeg talte i telefon med dem.
Vi havde fået MyPlanet anbefalet af en af min søsters bekendte, som har arbejdet for dem og var blevet fyret, men stadig havde godt at sige om dem.
0
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 8. jan 2016, 09:04

dykkersild skrev:Vi skal have sat lidt i søen i forbindelse med en tur til Vest-Canada - og de popper op i mine søgninger og jeg kender dem slet ikke.

Helt overordnet så er det et stort seriøst firma med mange år på bagen. Så du behøver ikke at frygte at det er et eller andet lille internet-fusker-foretagende.

De holder ofte rejseforedrag rundt omkring i landet, særligt om USA og Canada. Det er normalt en der hedder Arne Tubæk Naamansen som holder foredragene. Jeg har været til et par stykker af dem, og synes faktisk han virker rigtig fornuftigt og det er tydeligt at høre, at han selv har rejst rigtig meget i Canada og USA.

Så jeg gav dem en chance og har rejst med dem en enkelt gang.
Jeg havde her 2 ting jeg ikke var tilfreds med:
- 1. I forbindelse med bookning af autocamper fik jeg et tilbud fra rejsekonsulenten hvor der var 15 dages leje, selvom jeg kun skulle bruge 14 dage. Jeg spurgte udtrykkeligt ind til dette, og spurgte om denne udlejer da brugte samme system som mange australske udlejere, hvor hver dag tæller 1 dag, i modsætning til de amerikanske som normalt tæller 1 dag pr. nat/døgn. Selv direkte forespurgt bekræftede hun at det var sådan det var, og jeg betalte så for 15 dage. Da jeg så efter ferien kom tilbage til autocamper udlejeren for at aflevere, så de meget forvirrede ud, for de forventede da først at jeg kom retur næste dag. Drøftede det selvfølgelig med dem, og de bekræftede at de tæller pr. døgn og altid havde gjort dette.
- 2. Med autocampere er der altid den samme lille note som biludlejningsselskaberne har "*or similar". Dvs. de garanterer ikke en specifik model. Men i det her tilfælde var der så stor forskel på den indretning jag havde bestilt og det jeg fik udleveret (langt mindre) at jeg ikke mener at det kunne betegnes som "or similar". Jeg brokkede mig til MyPlanet, som tog diskussionen med autocamper firmaet. Men autocamper firmaet ville ikke på nogen måde indrømme, at der var for store forskelle til at man kunne kalde det "or similar".

Enden på ovenstående 2 problemer blev:
- MyPlanet refunderede uden brok betaling for den ekstra dag jeg havde betalt for camperen, som følge af deres fejl.
- Da autocamperfirmaet ikke ville refundere noget, endte MyPlanet med at give mig en kompensation for den for-lille autocamper, da de godt kunne se at det udleverede ikke svarede til det bestilte.

Der kan jo altid opstå problemer, det vigtige er hvordan firmaet vælger at løse dem. Jeg synes at MyPlanet løste begge problemer tilfredsstillende, og derfor har jeg også efterfølgende kontaktet dem for rejsetilbud to gange. I begge tilfælde synes jeg dog prisen har været for høj, så jeg er endt med at vælge en anden løsning.

Så min konklusion er at de godt kan anbefales, men tjek at prisen er acceptabel. Og så kan det klart anbefales at i tager til ét af deres rejseforedrag med Arne.
1
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 8. jan 2016, 09:08

Annione skrev:Vi har brugt Marco Polo 2 gange.

Marco Polo er faktisk samme koncern som MyPlanet og har kontor samme sted osv.

MarcoPolo hører i dag under paraplyen MyPlanet International, der også inkluderer vores søsterselskab MyPlanet.
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 8. jan 2016, 09:13

MitBrugernavnHer skrev:
Marco Polo er faktisk samme koncern som MyPlanet og har kontor samme sted osv.

MarcoPolo hører i dag under paraplyen MyPlanet International, der også inkluderer vores søsterselskab MyPlanet.

Tak for info, det var jeg ikke klar over.

Vi har dog flere gange fået en billigere/samme pris på overnatninger på netter, som gennem agenten.
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 8. jan 2016, 11:48

Tusinde tak for input - det var rigtig brugbart.
0

Tilbage til "Rejser"