Kan man vaske ulækre klude med sengetøj?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 54
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 427

Kan man vaske ulækre klude med sengetøj?

Indlægaf Santopia » 5. jan 2016, 10:41

Jeg skal vaske senere idag, og har ikke så mange 5'er, som er den valuta vaskemaskinen accepterer, derfor vil jeg gerne slå to fluer med et smæk, og vaske nogle ret klamme klude sammen med mit sengetøj på 60 grader. Men er det mon smart? Tænker sådan rent hygeinemæssigt.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 131
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1096

Re: Kan man vaske ulækre klude med sengetøj?

Indlægaf FrøkenM » 5. jan 2016, 10:46

Jeg ville ikke gøre det. Her vaskes håndklæder, viskestykker og klude sammen - sengetøj seperat :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 10:48

Jeg vasker karklude og gulvklude sammen med mit tøj og andre tekstiler. Klude brugt ved grovere rengøring (kloak, meget tilmøgede sko, osv.) kasserer jeg som regel. Ellers ville jeg nok kogevaske dem separat.
Det hele kører på mavefornemmelse, så det er ikke noget, jeg har undersøgt nærmere.
Senest rettet af DetSorteCirkus 5. jan 2016, 10:49, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. jan 2016, 10:49

FrøkenM skrev:Jeg ville ikke gøre det. Her vaskes håndklæder, viskestykker og klude sammen - sengetøj seperat :)

Se, den fordeling forstår jeg ikke. Håndklæder skal jo også på kroppen ligesom sengetøj.

Jeg vil enten vaske sengetøj og håndklæder sammen eller det hele.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Hunkat » 5. jan 2016, 10:52

Karkluden skrev:
FrøkenM skrev:Jeg ville ikke gøre det. Her vaskes håndklæder, viskestykker og klude sammen - sengetøj seperat :)

Se, den fordeling forstår jeg ikke. Håndklæder skal jo også på kroppen ligesom sengetøj.

Jeg vil enten vaske sengetøj og håndklæder sammen eller det hele.

Jeg vasker sengetøj, håndklæder og klude sammen. Pga. allergi overfor støv kogevasker jeg det som regel og så gør det jo ingen forskel.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2454
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 10:55

Hvor klamme klude taler vi her? Mugne? Sure? Fulde af lort?

Jeg vasker både sengetøj og håndklæder sammen med karklude og viskestykker. På enten 60 eller 70 grader, sådan efter hvad jeg føler for.

Jeg bruger 1 svamp til rengøring af toilettet. Den bruger jeg 1-3 gange og så smider jeg den ud. Den skylles op og tørres i mellemtiden. Klude jeg bruger til at tørre toilettet af med vasker jeg sammen med den næste "hvid-vask" jeg har, om det så er sengetøj eller håndklæder.

Jeg kan slet ikke se det klamme i det. Jeg vasker jo også trusser sammen med andet tøj. På 30 eller 40 grader.

For øvrigt. Så vasker jeg altid sengetøj og håndklæder på 2 timers vask. Kortere vaske stoler jeg ikke nok på.
4
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 5. jan 2016, 10:58

mega-klamme klude, som i nogle der nærmest kan gå selv, og kommer når man kalder på dem?
- så ville jeg smide dem ud, alternativt kogevaske dem sammen med sengetøjet, altså 90 grader.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. jan 2016, 11:04

Ja, altså jeg tænker også at ultraklamme klude a'la "jeg har haft skidebræk-syge og gjort rent med dem" dem smider jeg bare ud. Punktum. Så dyre er klude ikke. Svampe jeg gør wc rent med ryger også bare ud.
Almindelige karklude, der kan blive lidt nassede af køkkenaftørring fx, de ryger sgu bare i med håndklæder og sengetøj på kogevask.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 5. jan 2016, 11:36

Hvis det er bomuldsklude og ikke der der klamme fiberklude , så ville jeg vaske hele molevitten på 90.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9653

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:38

Jeg er meget spændt på de klude nu!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2454
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 11:40

Sophies-mor skrev:Hvis det er bomuldsklude og ikke der der klamme fiberklude , så ville jeg vaske hele molevitten på 90.

Hvad er der galt med fiberklude? Er det de der pastel-farvede pap-klude, eller mikrofiber-klude vi taler her?
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9653

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 11:44

Vi vasker papklude. Før vi bruger dem. Så bliver de faktisk gode. Som nye er de, ja, pap.
Jeg er ultrasart og vasker hverken køkkenhåndklæder, klude, viskestykker eller håndtørringshåndklæder med tøj eller vasketøj.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 54
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 427

Indlægaf Santopia » 5. jan 2016, 12:41

heh jeg havde ikke regnet med så mange svar :D
Altså det er helt almindelige husholdningsklude. Hmm "papklude" måske :gruble: altså de der der først bliver bløde efter vask og som kommer i lyserøde, gule og blå. Præcist hvad og hvorledes de er blevet brugt, kan jeg ikke svare med sikkerhed på, da jeg bor sammen med to andre. Men vi snakker ikke tisse/bæ-klude eller jeg-render-rundt-i-et-værksted-klude. De bliver primært brugt til køkkenrengøring.

Jeg tror jeg vasker det sammen med mit sengetøj på 60 grader. Det tør jeg godt nu :D
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 5. jan 2016, 12:47

Jeg er lidt sart på det område. Sengetøj og håndklæder bliver vasket sammen, og karklude bliver vasket med viskestykker. Er karkludene blevet brugt til mere end bare at tørre bordet af med, ryger de ud efter brug.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 5. jan 2016, 12:57

Karkluden skrev:Ja, altså jeg tænker også at ultraklamme klude a'la "jeg har haft skidebræk-syge og gjort rent med dem" dem smider jeg bare ud. Punktum. Så dyre er klude ikke. Svampe jeg gør wc rent med ryger også bare ud.
Almindelige karklude, der kan blive lidt nassede af køkkenaftørring fx, de ryger sgu bare i med håndklæder og sengetøj på kogevask.

TS her ville jeg lytte til Karkluden, hun ved hvad hun taler om :P
5
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Generelt"