Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
annella
Kort karma: 0
Likede indlæg: 37

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 18:14

eks-Maupassant skrev:Jeg vil kippe med foliehatten, og indrømme at det for mig pt. mest ligner bevidst vildledning fra politiledelsens side, og/eller borgmesterens.

bild.de fik fat i en minut-for-minut rapport her til morgen, der beskriver en alt andet end rolig nat.

Den var skrevet 24 timer før "en fredelig nat"-udmeldningen kom.

Ledelsen forsvarer sig med kommunikationsproblemer, men det virker på mig utroværdigt at der skulle opstå intern mytedannelse i politiet.

Motivationen til at undertrykke data tænker jeg er sådan noget som turistindtægter og byens renomme.

Men det er noget medierne nok skal få gravet videre i.

Ja, ja Bild.de - glem alt om Bild.

Motivationen til evtl. at undertrykke data er ene og alene for ikke at hidse befolkningen op, mere end den allerede er i forvejen.
1
annella
Kort karma: 0
Likede indlæg: 37

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 18:21

DetSorteCirkus skrev:
annella skrev:
dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.

Det har myndighederne heller ikke bevidst, men der har været så kaotiske tilstande bl.a. med både hvad der skete, med anmeldelser og vidneafhøringer etc.

Da det hele startede i Køln, var ingen heller ikke det tilstedeværende politi slet ikke klar over, hvad det var, der egentlig skete og udviklede sig i den retning, vi nu sikkert alle har hørt om, og jeg tager det ikke politiet ilde op, at de har kunne handle anderledes end de gjorde, det var nytårsfaten med menneskemasser på gaderne, hvor der blev jublet, drukket festet og fejret, og jeg vil da gerne tro, at ingen kunne kende forskel på hvad der kun var sjov og hvad der virkeligt var alvor den aften/nat.

Hvis politiet slet ikke er i stand til at opfange det, når - og nu bruger jeg din egen trådtitel - 1000 mænd forgriber sig på 90 kvinder indenfor et relativt kort tidsrum, så ved jeg ikke, hvad vi skal bruge udkommanderede politibetjente til en nytårsaften.

Hvad forventer du egentlig af politiet, hvor mange skal udkommanderes for at klare en situation, som den i Køln, der pludselig opstod?
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2082

Indlægaf eks-Maupassant » 7. jan 2016, 18:25

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Det interessante (eller rettere potentielt skandaløse) er jo, at politiledelsen lagde ud med at afvise, at asylansøgere var involveret. Det ser jo ikke godt ud, uanset om der også var andre. :genert:

Jeg tror, at de har sagt det, fordi de ikke har vidst en skid. Og grunden til at de ikke har vidst en skid er, at politiledelsen ikke tog begivenhederne alvorligt. Det er for mig der, hvor hele miseren udspringer fra. At politiet negligerede, hvad der foregik omkring dem. Havde de ikke gjort det, ville de kunne have hjulpet ofrene, forhindret, at overgrebene fik det omfang, de fik og fået fat på nogle gerningsmænd.

Jeg ser i øvrigt frem til at få opklaret, om de evt. involverede asylansøgere primært var afviste eller godkendte.

Hverken eller ifølge welt.de's kilde.

"Die meisten waren frisch eingereiste Asylbewerber. Sie haben Dokumente vorgelegt, die beim Stellen eines Asylantrags ausgehändigt werden. - "de fleste var nyligt indrejste asylsøgere, og fremviste papirer, som udleveres til asylsøgende".
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10176

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 18:27

annella skrev:
Hvad forventer du egentlig af politiet, hvor mange skal udkommanderes for at klare en situation, som den i Køln, der pludselig opstod?

Det aner jeg ikke, for det er ikke min branche, men som borger forventer jeg, at dem, hvis branche det er, i det mindste er i stand til at registrere, at noget er helt galt og derefter skønne, hvad der er bedst at gøre.
Jeg forventer også, at man i politiledelsen tager det alvorligt, hvis en mening betjent slår alarm om, at i massevis af mænd forgriber sig på kvinder, stjæler fra folk, osv.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1620

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 18:47

annella skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.

Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.

Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.

Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.

Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.

Nu er det da dig, der bringer flygtninge ind i temaet. Om du tror på, om det er helt ny eller ej, det er din sag, jeg har ALDRIG nogensinde hørt om lignende tilfælde.

Du kan godt sige, at du ikke havde flygtningen i tankerne i dit startsoplæg - jeg vil tillade mig at sige, at det har du i allerhøjest grad, når du i dit startsindlæg linker til en artikel der omtaler asylansøgere - og du mener, at nu starter en hidtil uset bølge af kriminalitet.

Har du hørt aldrig om voldtægterne i Indien, har du ikke hørt om hvad der er sket i Egypten på Tairpladsen, har du aldrig hørt om holigans-mentaliteten, så du mit indlæg om kvinder der forulempes i Japan, har du ikke hørt om massevoldtæger i div. afrikanske lande - du gør dig ellers meget i medier? Sig til hvis du vil have link til diverse.

Og alle de lande du citerer, er voldtægterne begået af landeness egne borgere og ikke hverken af indvandrere, migranter eller asylsøgende.

Og forresten under 2. verdenskrig blev kvinder også voldtaget.

Og hvis det er forskellen mellem det og dit oplæg til debat, har du lige sagt at det er et spørgsmål om flygtninge - I rest my case.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 7. jan 2016, 18:49

OT. Men hvorfor får jeg notifikationer om at du har citeret mit indlæg Dykkersild, når det ikke er mit indlæg du citerer?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 19:04

Code71 skrev:OT. Men hvorfor får jeg notifikationer om at du har citeret mit indlæg Dykkersild, når det ikke er mit indlæg du citerer?

Fordi et enkelt af dine indlæg er blandet ind i citatrækken :)
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2082

Indlægaf eks-Maupassant » 7. jan 2016, 20:25

Welt flænser politidirektør Albers op. Han sagde 5/1 aktionen var "mønsterværdig", at man intet overhovedet vidste om gerningsmændene. Oven i det er "en stille nat" udtalelsen 1/1. De har også fat i en intern politirapport fra 2/1 der modsiger ham direkte. (Nok den samme bild.de snakkede om).

Han har også påstået der ikke var nogen mistænkte, endskønt der faktisk er 3 anholdte.

http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... rickt.html
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 8. jan 2016, 00:18

AFP/Ekstra bladet:

"I den schweiziske by Zürich genkender man til en vis grad beretningerne fra Köln og Hamburg."

"Seks kvinder i byen har anmeldt, at de blev omringet af 'adskillige mørklødede mænd', hvorefter de blev bestjålet og befamlet. Ifølge politiet er der ingen forbindelse med overgrebene i Köln, selv om det er et usædvanligt højt antal."

"Det finske politi kunne torsdag oplyse, at myndighederne i hovedstaden, Helsinki, nytårsaften har modtaget et usædvanligt højt antal anmeldelser om seksuelle overgreb.

- Der har ikke været den her form for chikane ved tidligere nytårsaftner eller ved nogle andre lejligheder for den sags skyld. Det her er et helt nyt fænomen i Helsinki, siger vicepolitichef i byen, Ilkka Koskimaki, til AFP".

http://ekstrabladet.dk/112/flere-byer-r ... eb/5899714

Godt nytår, Europa
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 05:43

annella skrev:Ja, ja Bild.de - glem alt om Bild.

Motivationen til evtl. at undertrykke data er ene og alene for ikke at hidse befolkningen op, mere end den allerede er i forvejen.

Overborgmesteren (der efterfølgende er blevet beskyldt for "victim blaming") er også en ultra-flygtningevenlig figur. Det var endda hende, der var mordforsøg på for et stykke tid siden: https://en.wikipedia.org/wiki/Henriette_Reker

Men under alle omstændigheder mener jeg, det er katastrofal strategi at skjule sandheden - uanset om der ligger ædle motiver bag. Hvis borgerne begynder at tvivle på, at staten beskytter dem og fortæller dem sandheden, så er vejen netop åben til selvtægt og borgerkrigslignende tilstande.

Så hvis planen har været, som du siger, så bør de asap finde på en ny plan.
2
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 07:27

Det er åbenbart sket flere steder endnu. http://ekstrabladet.dk/112/flere-byer-r ... eb/5899714

Hvad sker der for at de tyske myndigheder prøver at sweettalke den og skjule hvem der har gjort det? Why?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 07:35

dgd2007 skrev:Overborgmesteren (der efterfølgende er blevet beskyldt for "victim blaming") er også en ultra-flygtningevenlig figur. Det var endda hende, der var mordforsøg på for et stykke tid siden: https://en.wikipedia.org/wiki/Henriette_Reker

Men under alle omstændigheder mener jeg, det er katastrofal strategi at skjule sandheden - uanset om der ligger ædle motiver bag. Hvis borgerne begynder at tvivle på, at staten beskytter dem og fortæller dem sandheden, så er vejen netop åben til selvtægt og borgerkrigslignende tilstande.

Så hvis planen har været, som du siger, så bør de asap finde på en ny plan.

Hvad mener du med, at det "endda er hende, der var mordforsøg på"?
Altså hvilken betydning tillægger du det?

Hvor forfærdeligt det skete end er, så vil jeg mene, at man skal være mere pøbel og platugle end borger for at bruge det som undskyldning for at gribe til selvtægt (hvilket ikke må forveksles med selvforsvar) og deltage i borgerkrigslignende tilstande. Igen mener jeg, at kernen i problemet er, at politiet, kunne det tyde på, ikke har været deres opgave voksen og negligeret begivenhederne, mens de stod på, og selve den forkvaklede grundholding bag det; at kvinder primært selv må tage sig af den slags, fordi lidt gramseri er forventeligt, når der er fest, og mændener er blevet fulde, er ældgammel.
Hvis det er rimeligt at destabilisere sit land på den baggrund (jvf. selvtægt og borgerkrigslignende tilstande), så burde det feministiske miljø, ja, egentlig kvinder generelt, have gjort det for mange år siden. Gælder det fx. også med tilbagevirkende kraft? Bliver det nu i orden for alle sexkrænkede, der ikke har tillid til politiet, at opsøge deres gerningsmænd og lynche vedkommende?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 07:47

Code71 skrev:Det er åbenbart sket flere steder endnu. http://ekstrabladet.dk/112/flere-byer-r ... eb/5899714

Hvad sker der for at de tyske myndigheder prøver at sweettalke den og skjule hvem der har gjort det? Why?

3 byer i tyskland har oplevet episoder (ret stort land), ud over det sædvanlige og én by i finland. Jeg tror man skal passe på ikke at kæde problemer sammen, som man singulerer ud af det samlede billede. Er hændelserne faldet i de øvrige lande? Hvordan ser det ud herhjemme? Kan der drages en parallel direkte til det høje antal af flygtninge, eller ligger der andet bag de her tal?

Der er ingen tvivl, eller nyhedsværdi i at med mange flygtningen, vil man også opleve en stigning i kriminalitet. Dette kan der være mange grunde til. Man at smøre det af på at det er deres "kultur", eller sådan er "de" jo. Den er for let købt. Man skal heller ikke male et billede af, at alle de mennesker der deltog til de her arrengementer, alle som en, har en kvindeundertrykkende tendens. Det er korrekt at vi ser et undertrykkende billede hos mange arabere osv. -og det er vist evident, at der har være udsædvanlig mange dårlige episoder til de begivenheder. Det er vist også ret klart at der er en sammenhæng, men ligeså evident er det, at der har været andre omstændigheder på spil. Der kan hurtigt opstå masse episoder hvor alm. ret bliver undertrygt af en 'stemning' - det er set mage gange i andre sammenhæng, hvor mange mennesker er samlet.

Jeg må også bare tro på at der er en forklaring på at politiet har været så passive. Jeg tror simpelthen ikke på at politiet har set passivt til, imens folk er blevet forulempet. Nu taler vi jo generelt heller ikke om voldtægter, men forulempelser/chikane, ikke at gøre det mindre vigtigt, men vi skal heller ikke efterlade indtrykket af hunrede af voldtagne kvinder - det er ikke tilfældet.

Problemets omfang skal også ses i lyset af, at nogle journalister har lugtet sig frem til en 'historie' som har alle ingredienserne til at gå viralt. Det har en tendens til at pumpe historien op.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 07:50

Leder i Politiken i dag:

Masseoverfaldet på tyske kvinder nytårsaften var den værst tænkelige start på 2016

Året kunne ikke være begyndt dårligere end med masseoverfaldet nytårsaften på de tyske kvinder i Köln. Op mod 100 tilfældige blev forulempet, befamlet, bestjålet og i to tilfælde muligvis voldtaget på pladsen foran banegården af en gruppe på flere hundrede mænd af arabisk og nordafrikansk oprindelse.

Overgrebet er gruopvækkende og skadevirkningerne for flygtninge, indvandrere og det frie åbne samfund i Europa enorme. For at gøre ondt værre kom både medier og myndigheder i Tyskland uhyre dårligt fra start med at håndtere situationen.

Først rapporterede politiet i Köln lakonisk om en »rolig og festlig aften«. Og selv efter at omfanget af overgrebene mod kvinderne blev kendt, tøvede førende medier i flere dage med at tage historien op.

Kristendemokraternes tidligere indenrigsminister Hans-Peter Friedrich har kaldt det »et kartel af tavshed«. Kölns borgmester, Henriette Reker, tog yderligere et skridt i den forkerte retning, da hun på et pressemøde erklærede, at kvinder fremover skal sørge for at holde sig »mere end en armslængde fra mænd«.

Overgrebet er et angreb på selve den europæiske samfundsmodel
At myndighederne forsøger at forhindre uro, og at medier ikke unødigt omtaler gerningsmænds etnicitet, er som udgangspunkt rigtigt. Men i det konkrete tilfælde er det den helt forkerte vej at gå. De mistænktes etnicitet er af central betydning, og at forsøge skjule eller fortie det gør kun problemerne vanskeligere at løse.

Sagen drejer sig ikke om at forstå, forklare eller relativisere, men om at insistere på, at opførslen er fuldkommen uacceptabel. Det er et angreb på selve det samfund, vi er – og for enhver pris vil forblive.

Det kan aldrig være de forulempedes skyld, uanset hvor fulde, fjollede og letpåklædte kvinderne i Köln måtte have været.

Overgrebet er et angreb på selve den europæiske samfundsmodel. Et samfund, hvor to af de allermest afgørende præmisser er, at kvinder og mænd er fuldkommen ligeværdige, og at alle – uanset køn – kan færdes frit og uden frygt i det offentlige rum.

Det er et grundvilkår for at bo i Europa, at man accepterer, at kvinder nyder samme rettigheder som alle andre, uanset om de er iført miniskørt eller tørklæde. På det punkt hverken kan eller skal der ske nogen som helst kulturel tilnærmelse eller indgås et kompromis.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 07:57

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det er åbenbart sket flere steder endnu. http://ekstrabladet.dk/112/flere-byer-r ... eb/5899714

3 byer i tyskland har oplevet episoder (ret stort land), ud over det sædvanlige og én by i finland. Jeg tror man skal passe på ikke at kæde problemer sammen, som man singulerer ud af det samlede billede. Er hændelserne faldet i de øvrige lande? Hvordan ser det ud herhjemme? Kan der drages en parallel direkte til det høje antal af flygtninge, eller ligger der andet bag de her tal?

Der er ingen tvivl, eller nyhedsværdi i at med mange flygtningen, vil man også opleve en stigning i kriminalitet. Dette kan der være mange grunde til. Man at smøre det af på at det er deres "kultur", eller sådan er "de" jo. Den er for let købt. Man skal heller ikke male et billede af, at alle de mennesker der deltog til de her arrengementer, alle som en, har en kvindeundertrykkende tendens. Det er korrekt at vi ser et undertrykkende billede hos mange arabere osv. -og det er vist evident, at der har være udsædvanlig mange dårlige episoder til de begivenheder. Det er vist også ret klart at der er en sammenhæng, men ligeså evident er det, at der har været andre omstændigheder på spil. Der kan hurtigt opstå masse episoder hvor alm. ret bliver undertrygt af en 'stemning' - det er set mage gange i andre sammenhæng, hvor mange mennesker er samlet.

Jeg må også bare tro på at der er en forklaring på at politiet har været så passive. Jeg tror simpelthen ikke på at politiet har set passivt til, imens folk er blevet forulempet. Nu taler vi jo generelt heller ikke om voldtægter, men forulempelser/chikane, ikke at gøre det mindre vigtigt, men vi skal heller ikke efterlade indtrykket af hunrede af voldtagne kvinder - det er ikke tilfældet.

Problemets omfang skal også ses i lyset af, at nogle journalister har lugtet sig frem til en 'historie' som har alle ingredienserne til at gå viralt. Det har en tendens til at pumpe historien op.

Du mener modsat dem som for alt i verden vil neglicere problemet til at det er det der også sker til halballer osv? Btw er der også rapporter om lignende adfærd fra andre byer en de du nævner. Det er FIRE byer i Tyskland. Køln, Stuttgart, Hamborg og Bielefeld. Herudover Zürich

Iflg øjenvidne beretninger fra Køln, er det netop mennesker som er nytilkomne som udgjorde langt den største gruppe. Så jeg forstår ikke behovet for at sweettalke og for alt i verden gøre det til et lille forsvindende problem, som kun er blevet "så stort" pga mediernes sensationslyst. Det er da den vildeste victimblaming ever på den måde at neglicere deres og politiets oplevelser

Jeg har endnu ikke set nogen skrive at det er ALLE immigranterne som ikke kan opføre sig ordenligt. Ikke engang at det er hoveddelen af disse. Nej slet ikke. Men der er jo ikke længere den fjerneste tvivl om at det ER de mennesker de her grupper bestod af. Det kan ikke skjules, eller fejes ind under gulvtæppet efterhånden som der kommer mere og mere frem

http://ekstrabladet.dk/112/politimand-o ... ln/5898875

Citat: "Alle de anholdte har defintivt kun opholdt sig i Tyskland i få dage eller uger. 14 var fra Syrien og en var fra Afghanistan, siger betjenten til Express."
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"