Børn

Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3105

Re: Børn

Indlægaf Rakel » 13. aug 2015, 20:45

Wizzze skrev:
Rakel skrev:Vi har et trekløver. De er 18-15-2 år gamle.

Efternøler :klap:

Min lillebror kom også meget sent til festen, mine sympatier til de ældste :lol:

De store ælsker Lillesøster - næsten mere end vi gør!
0
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 13. aug 2015, 20:51

Skumfidusen skrev:
Yvooonne skrev:
Skumfidusen skrev:Der bor to hos mig. Og en hos sin mor meget langt væk. Dem har jeg lavet alle sammen. De må få saftevand og jeg køber noget af deres tøj i H&M og det er overhovedet ikke mærkevarer. Bitches!

Har du fået en 3'er?

Faktisk en 1'er. Han er ældre end pigerne men er lidt uden for nummer. En uplanlagt graviditet jeg stod bag engang. Jeg ser ham ikke, for han bor i Kenya, men jeg hjælper økonomisk og skriver og taler med ham.

Guuud, det vidste jeg slet ikke, Skum. Colour me surprised.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3253

Indlægaf DD_81 » 13. aug 2015, 21:07

Wizzze skrev:Du tror ikke hun ville få det som blommen i et æg, med 4 tjenere :D

til en vis grænse... Men det er jo også et problem, en total forkælet, altid opvartet, lille diva-dronning, der får alt hvad hun peger på ;)

Dertil, så bekommer tankerne om den fremtidige frihed mig ganske vel, friheden til at rejse og opleve, bare mig og Hr. mand, ikke at skulle indrette mit liv efter børns gøren og laden, - du ved, alt det de fleste gør post-børn, det gjorde jeg mig ik så meget i ;)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 14. aug 2015, 08:56

Har to - snart 3 :shock:

De er 4 og 6. Og altså 0, 4 og 6 om fire måneders tid.

Det er i øvrigt to piger og en ubekendt.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 14. aug 2015, 09:12

Skumfidusen skrev:
milisa skrev:Er det ikke lidt hårdt med ham den første? Eller har han aldrig rigtig været "virkelig", hvis du forstår? Ved han, du findes? Og må jeg i det hele taget stille alle de her spørgsmål, eller er det totalt mangel på situationsfornemmelse...? Jeg har nogle gange lidt svært ved den slags.... :blush2:

Han har aldrig rigtig været virkelig, så det er mærkeligt, men ikke hårdt. Nu er det jo så efterhånden også over 20 år siden han blev født, så det er ikke noget jeg går og gruer over mere.

Da jeg gjorde min eks gravid så min første datter var på vej, overvejede om jeg mon ville få en eller anden længsel efter at se ham, men det gjorde jeg aldrig rigtigt. Mine døtre er mine; helt igennem. Min søn i Kenya - jo, det er han jo, men altså...jeg har aldrig været der for ham eller trøstet ham når han har grædt eller fulgt ham nogen steder med hans hånd i min. Jeg sidder stadig med mine piger i skødet ind i mellem og går ind til den mindste næsten hver aften og ser om hun har sin dyne på. Alt det har jeg aldrig haft med ham, så selv om jeg anerkender ham, så er de der overvældende far-følelser der altså kun for mine piger.

Du må jo stå i kirkebogen siden, at du ved, at han er adopteret af hans stedfar (og er blev spurgt, tænker jeg). Så en dag kan han jo dukke op i dit liv, hvis han er nysgerrig nok.Hans dåbs/navneattest står adoptivfaderens navn, så det kræver, at han aktivt går tilbage i kirkebogen.

Det er set før - ikke at det nødvendigvis sker, men stadigvæk en mulighed.

Jeg synes, at du lyder meget ansvarlig. Man kan jo ikke have det samme forhold til en søn i Kenya som et par døtre i Danmark.
0
Brugeravatar
thomassneum
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Indlægaf thomassneum » 14. aug 2015, 09:29

Min version er 16 år gammel.
Hun er stoppet op med Mac computer, iPad, iPhone osv., hun behøver ikke arbejde og får 1.000,00 kr./mdr. i lommepenge. Hun får betalt transport og ridning.

Vores krav er at hun skal passe sin skole og være en god kammerat. Well.. kammeratdelen er nu noget der er opfundet på hendes efterskole. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Rakel

Indlægaf Rakel » 14. aug 2015, 09:31

Skumfidusen skrev:
Rakel skrev:Du må jo stå i kirkebogen siden, at du ved, at han er adopteret af hans stedfar (og er blev spurgt, tænker jeg). Så en dag kan han jo dukke op i dit liv, hvis han er nysgerrig nok.Hans dåbs/navneattest står adoptivfaderens navn, så det kræver, at han aktivt går tilbage i kirkebogen.

Det er set før - ikke at det nødvendigvis sker, men stadigvæk en mulighed.

Jeg synes, at du lyder meget ansvarlig. Man kan jo ikke have det samme forhold til en søn i Kenya som et par døtre i Danmark.

Jeg har skam skrevet under på det. Det var vist lige efter min store var blevet født, så vel omkring 10 år siden. Ifølge hans mor (som har været helt cool hele vejen igennem når jeg har talt med hende) så vidste han udmærket at han havde en anden biologisk far end hans rigtige far. Hvis han opsøger mig er han velkommen og jeg vil tage imod ham med glæde, men jeg har ikke selv tænkt mig at gøre noget. Jeg efterlod ham så at sige i hænderne på en kompetent familie som jeg tror har taget sig godt af ham og hvis jeg for alvor ville have involveret mig, så skulle jeg have gjort det for mindst 18 år siden.

Det er nu ikke utænkeligt, at han tager kontakt - men der er ingen tvivl om, at han har et fint liv og du kunne næppe have gjort så meget anderledes.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 14. aug 2015, 10:18

Skumfidusen skrev:
Rakel skrev:
Det er nu ikke utænkeligt, at han tager kontakt - men der er ingen tvivl om, at han har et fint liv og du kunne næppe have gjort så meget anderledes.

Nej, jeg tror skam heller ikke det er utænkeligt og han må meget gerne.

Ved heller ikke hvad jeg skulle have gjort. Jeg var flyttet 200 km væk da han blev født og jeg anede som sagt ikke moren var gravid. Jeg har mødt hende en enkelt gang. Selv nu, hvor jeg er blevet midaldrende og sur, synes jeg stadig det var ok håndteret :). Moren nægtede at søge børnepenge; HUN havde truffet beslutningen og skulle nok klare sig selv.

En forløber for nutidens donorbørn og egentlig en fair dame og stadig ærlig overfor sønnen.
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 14. aug 2015, 10:23

Og apropos børn, så sover den mindste endeligt efter to km protest! Med oldebesøg gider jeg godt, at hun lige tager et hvil! Og så skal de boller gøres færdige!
0
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 14. aug 2015, 10:24

Rakel skrev:Og apropos børn, så sover den mindste endeligt efter to km protest! Med oldebesøg gider jeg godt, at hun lige tager et hvil! Og så skal de boller gøres færdige!

Når børnene sover, skal man altid huske at bolle færdig.
1
Brugeravatar
Xeen-ia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 64

Indlægaf Xeen-ia » 14. aug 2015, 11:00

Jeg har 1 - det er alt rigeligt.

Ikke fordi han er krævende...han har faktisk altid været et af de her modbydelige mønsterbørn. Sover som han skal, spiser som han skal, ikke den store oprørstrang, høflig, omsorgsfuld...og jeg elsker ham. Men jeg har virkelig ikke det store behov for at skulle starte forfra igen nu. Han bliver 8 år på mandag og har fuld fart på med sin skole, sin gokart og at vokse op - jeg magter ikke at starte forfra med bleer, gylp, "da da da", manglende sexliv og alt det jazz.

Og som jeg snakkede med en veninde om i går (hun fik også børn tidligt), når vi er 40 og festklar så har vi voksne børn :dance:
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 14. aug 2015, 11:20

thomassneum skrev:
Rakel skrev:Og apropos børn, så sover den mindste endeligt efter to km protest! Med oldebesøg gider jeg godt, at hun lige tager et hvil! Og så skal de boller gøres færdige!

200 grader 12 min og færdig!
0
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 14. aug 2015, 11:28

Rakel skrev:
thomassneum skrev:

200 grader 12 min og færdig!

12 minutter alligevel.. :gruble:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 14. aug 2015, 13:52

Xeen-ia skrev:Jeg har 1 - det er alt rigeligt.

Ikke fordi han er krævende...han har faktisk altid været et af de her modbydelige mønsterbørn. Sover som han skal, spiser som han skal, ikke den store oprørstrang, høflig, omsorgsfuld...og jeg elsker ham. Men jeg har virkelig ikke det store behov for at skulle starte forfra igen nu. Han bliver 8 år på mandag og har fuld fart på med sin skole, sin gokart og at vokse op - jeg magter ikke at starte forfra med bleer, gylp, "da da da", manglende sexliv og alt det jazz.

Og som jeg snakkede med en veninde om i går (hun fik også børn tidligt), når vi er 40 og festklar så har vi voksne børn :dance:

Den er jeg med på. Når jeg fylder 40, er min datter 17. Det er ret ok :)

Jeg ønskede mig brændende en til for nogle år siden. Nu vil jeg seriøst blive ked af en graviditet *hov... hvor er hairy-smileyen?*
0
Brugeravatar
Xeen-ia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 64

Indlægaf Xeen-ia » 14. aug 2015, 14:20

Dikus skrev:
Xeen-ia skrev:Jeg har 1 - det er alt rigeligt.

Den er jeg med på. Når jeg fylder 40, er min datter 17. Det er ret ok :)

Jeg ønskede mig brændende en til for nogle år siden. Nu vil jeg seriøst blive ked af en graviditet *hov... hvor er hairy-smileyen?*

Samme her - jeg skal bare lige tage det sidste spring ud i at få sat klamper på. Det er jeg ikke helt parat til endnu :genert:
0

Tilbage til "Børn"