Hudorme.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3524

Hudorme.

Indlægaf Lemonella » 6. jan 2016, 05:43

Jeg har normal hud. Bruger creme både nat og dag. Renser huden inden jeg går i seng og vasker med vand om morgenen.

Nu har jeg så opdaget, at jeg lige over kindbenene og rundt om øjnene op mod tindingen, har fået hudorme.

Jeg er ikke meget for, at klemme dem ud eller bruge sådan en hudorme-fjerner (komedonspyd). Det har jeg prøvet en gang for mange år siden, før jeg mente, at rensning af huden var nødvendigt. Det havde nær kostet mig et øje, da dimsen gled og næsten ramte mig i øjet. :shock:

Læser man på nettet, får man 100 forskellige tips, råd og gode idéer til fjernelse af disse små sataner.
Så, hvad gør I der også har dem? Hvad er jeres mest effektive råd?
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 493

Re: Hudorme.

Indlægaf Grissebassen » 6. jan 2016, 12:39

Hvis du spørger mig, er det mest effektive at trykke dem ud. Det er slet ikke nødvendigt at bruge sådan et spyd. Hvis du exfolierer huden først og taget et dampbad, er de ganske nemme at trykke forsigtigt ud med fingrene. Alternativt kan du få det gjort hos en kosmetolog.
AHA eller BHA skulle efter sigende opløse dem. På mig virker det dog ikke en dyt, hvis skaden først er sket. Men det forebygger ganske godt. Man kan også købe sådan nogle plastre at sætte på, som, når man piller dem af, tager hudormen med ud. Heller ikke det virker dog på mig. Men måske er det et forsøg værd, hvis du slet ikke vil trykke dem ud.
Jeg har selv haft mange problemer med hudorme, og ingen af de cremer, der fås på recept virker. Tværtimod udtørrer de bare huden og gør det værre. Lysbehandling virker ok, men det skal man tage ofte, hvilket kan være svært at få passet ind i en travl hverdag.
Jeg holder mig til at trykke dem forsigtigt ud med fingrene efter exfoliering og dampbad, og bruge AHA eller BHA forebyggende.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 6. jan 2016, 12:51

Grissebassen skrev:Hvis du spørger mig, er det mest effektive at trykke dem ud. Det er slet ikke nødvendigt at bruge sådan et spyd. Hvis du exfolierer huden først og taget et dampbad, er de ganske nemme at trykke forsigtigt ud med fingrene. Alternativt kan du få det gjort hos en kosmetolog.
AHA eller BHA skulle efter sigende opløse dem. På mig virker det dog ikke en dyt, hvis skaden først er sket. Men det forebygger ganske godt. Man kan også købe sådan nogle plastre at sætte på, som, når man piller dem af, tager hudormen med ud. Heller ikke det virker dog på mig. Men måske er det et forsøg værd, hvis du slet ikke vil trykke dem ud.
Jeg har selv haft mange problemer med hudorme, og ingen af de cremer, der fås på recept virker. Tværtimod udtørrer de bare huden og gør det værre. Lysbehandling virker ok, men det skal man tage ofte, hvilket kan være svært at få passet ind i en travl hverdag.
Jeg holder mig til at trykke dem forsigtigt ud med fingrene efter exfoliering og dampbad, og bruge AHA eller BHA forebyggende.

Tak for svaret. :) jeg havde slet ikke tænkt på, at jeg jo kunne dampe huden blød først. Det lyder jo logisk. Det skal testes.
0
I'm supposed to be me.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 6. jan 2016, 15:43

Jeg ved godt det her svar ikke er hvad du spurgte om, men jeg gør ingenting. Altså jeg bruger BHA en gang om ugen ca., AHA en gang hver 14. dag hvis jeg husker det. Min hud har aldrig været så pæn som efter jeg holdt op med at pille/trykke/bruge plastre/masker osv. Og så kan jeg godt lide det råd med at tage et skridt tilbage fra spejlet når man skal bedømme sin hud, det er alligevel de færreste man taler med som skal være 1cm fra ens ansigt i skarp belysning :D
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 6. jan 2016, 16:11

Jailbird skrev:Jeg ved godt det her svar ikke er hvad du spurgte om, men jeg gør ingenting. Altså jeg bruger BHA en gang om ugen ca., AHA en gang hver 14. dag hvis jeg husker det. Min hud har aldrig været så pæn som efter jeg holdt op med at pille/trykke/bruge plastre/masker osv. Og så kan jeg godt lide det råd med at tage et skridt tilbage fra spejlet når man skal bedømme sin hud, det er alligevel de færreste man taler med som skal være 1cm fra ens ansigt i skarp belysning :D

Jeg bruger briller når jeg skal læse. Jeg er rigtig meget langsynet og det var fordi jeg af en eller anden grund have brillerne på da jeg stod foran spejlet, at jeg opdagede de små djævle. Så måske du har ret. :lol:

Jeg har aldrig før haft hudorme. Eller jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til dem. Kæresten siger han heller ikke har set dem før og han er nærsynet og altid tæt på mit fjæs. :D

Jeg tror nu alligevel jeg lige prøver en omgang damp og så putter jeg vat omkring fingerspidserne, så kan det vel ikke gå helt galt, at prøve og klemme lidt på dem.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 22:48

Jeg fik rigtig mange hudorme, fordi jeg begyndte at rense min hud virkelig grundigt (hvilket jo er godt), men så brugte jeg ikke noget, det lukkede porerne igen bagefter. Jeg bruger en toner nu, det har hjulpet. Og bruger en god ansigtscreme bagefter, det tror jeg også, har hjulpet :D
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5875

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 23:02

Sunbeam skrev:Jeg fik rigtig mange hudorme, fordi jeg begyndte at rense min hud virkelig grundigt (hvilket jo er godt), men så brugte jeg ikke noget, det lukkede porerne igen bagefter. Jeg bruger en toner nu, det har hjulpet. Og bruger en god ansigtscreme bagefter, det tror jeg også, har hjulpet :D

Jeg har virkeligt undret mig over, hvad filen der foregik med min datters ansigt.

Efter ikke at ville blande mig, når hun ikke gav udtryk for, hun gerne ville have hjælp, syntes jeg ærligt talt bumserne i ansigtet blev for meget. Så jeg insisterede på at hjælpe hende morgen og aften med ansigtsvask. I tilfælde af hun - modsat hvad hun påstod - nu ikke fik gjort det.

Det viste sig så, hun først brugte tonic og SÅ rensemælk. En uge efter korrekt brug af renseprodukter, er ansigtet ved at falde til ro igen.
0
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:12

Dikus skrev:
Sunbeam skrev:Jeg fik rigtig mange hudorme, fordi jeg begyndte at rense min hud virkelig grundigt (hvilket jo er godt), men så brugte jeg ikke noget, det lukkede porerne igen bagefter. Jeg bruger en toner nu, det har hjulpet. Og bruger en god ansigtscreme bagefter, det tror jeg også, har hjulpet :D

Jeg har virkeligt undret mig over, hvad filen der foregik med min datters ansigt.

Efter ikke at ville blande mig, når hun ikke gav udtryk for, hun gerne ville have hjælp, syntes jeg ærligt talt bumserne i ansigtet blev for meget. Så jeg insisterede på at hjælpe hende morgen og aften med ansigtsvask. I tilfælde af hun - modsat hvad hun påstod - nu ikke fik gjort det.

Det viste sig så, hun først brugte tonic og SÅ rensemælk. En uge efter korrekt brug af renseprodukter, er ansigtet ved at falde til ro igen.

Ja, det har åbenbart større betydning, end hvad man lige tror. Jeg har altid haft sådan ok pæn hud, så jeg har aldrig rigtig gået op i det med at rense huden. Så det var lidt en overraskelse, at min hud faktisk blev værre, da jeg begyndte at gøre en indsats hver aften for at få renset huden ordentligt. Men det var der jo så en forklaring på :P. Så det har meget at sige, om man gør det rigtigt eller forkert! Dejligt, at din datters ansigt bliver bedre - det kan bare være så hæmmende, når man har uren hud!
1

Tilbage til "Skønhed"