Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5145

Re: Husker du?

Indlægaf Fyrst Eberhard » 7. jan 2016, 09:34

Film på VHS var sgu ægte. Jeg så dem fra et telt jeg havde vundet i et lotteri, i stuen. Jeg boede derinde længe. "Piger i trøjen" og nabopigens vildskab når der var guldkarameller på bordet, husker jeg også med varme. Vi havde sump og brændenælder i baghaven, som lå i baghold, og på en uforsigtig dag, hvor jeg skulle tisse, skamferede mig.

Når det skulle være ekstra vildt, stod den på Drive in Bio i en grusgrav et sted på Sjælland. Som jeg husker det, så røg mine forældre pinde til filmen. De vil nok benægte i dag.

Jeg havde i det hele taget en fænomenal barndom. Min far gav mig en lommekniv, for at dulme min misundelse på Emil fra Lønneberg. Han gav mig endda fasttapede bagehandsker på, og kastede mig op i mirabelletræet når der skulle plukkes. Børn i dag får sgu ikke den slags udstyr.
4
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11796

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jan 2016, 09:49

Pernille mælkechokolade :)
Jeg googlede den lige, og fandt denne beskrivelse: "Konsistensen var lidt fedtet og smagte ikke af noget særligt."
Min barnemund var åbenbart ikke så sofistikeret, for jeg elllskede den chokolade :-D

Billede
7
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 7. jan 2016, 09:55

Dirtylittledevil skrev:Pernille mælkechokolade :)
Jeg googlede den lige, og fandt denne beskrivelse: "Konsistensen var lidt fedtet og smagte ikke af noget særligt."
Min barnemund var åbenbart ikke så sofistikeret, for jeg elllskede den chokolade :-D

Billede

Der var Pernille som lys chokolade og Senator i blå indpakning som mørk chokolade.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6094

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2016, 09:58

Og pludselig samlede vi alle sammen på Jo Jo's - sikker spild af penge. :/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 10:00

Jeg kan tydeligt huske første gang, jeg var på nettet. Eller mere præcist andægtigt stod og overværede min venindes far koble på modemmet og vise os Opasias side.
I en ferie inviterede min far mig med på sit arbejde, hvor jeg fik lov til at sidde en hel formiddag og surfe og printe, og hvor vi sluttede af med smørrebrød og varm kakao i kantinen. Tænk at man gladeligt kørte fra Amager til Gladsaxe for at gå på nettet!

Da jeg et par år efter kom på højskole og for første gang skulle sende en mail, havde jeg svært ved at begribe, at det var gratis (udover netforbindelsen).
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 10:05

LadyFox skrev:I 1994 kom de her i fjernsynet og de var ret seje :cool:

Ja! Var det ikke også ét af de første programmer til børn, med børneværter? :gruble:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5778

Indlægaf Animi » 7. jan 2016, 10:11

LadyFox skrev:Og pludselig samlede vi alle sammen på Jo Jo's - sikker spild af penge. :/

Årh ja, dem havde jeg helt glemt :lol2: Jeg kan huske at jeg rigtig gerne ville have dem i guld, så jeg brugte en guldspray til at farve dem med :D
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5778

Indlægaf Animi » 7. jan 2016, 10:12

:fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2016, 10:14

Skralde skrev:
LadyFox skrev:I 1994 kom de her i fjernsynet og de var ret seje :cool:

Ja! Var det ikke også ét af de første programmer til børn, med børneværter? :gruble:

Jeg mindes i hvert fald ikke nogle programmer før med børneværter :)
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jan 2016, 10:18

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan tydeligt huske første gang, jeg var på nettet.

Åh ja... jeg var en ung dame og igang med uddannelse, den dag vores lærer med meget alvorlig mine førte os ind i det rum hvor stedets computer stod, og så skiftedes vi til at surfe rundt på en meget kedelig kunsthjemmeside med meget få små billeder der loadede i en evighed.
Og der gik vilde rygter om at en meget løssluppen pige på skolen (nej ikke mig) havde været i kontakt med en FREMMED MAND fra INTERNETTET! (fordi hun havde været helt alene ved computeren). Ingen vidste rigtigt hvad de to havde skrevet sammen om, men det var så traumatisk for hende at hun tudede sig gennem alle vores fester plus at hun stak af fra gruppen engang hvor vi var på studietur - og så gik rygterne selvfølgelig at det skyldtes manden fra internettet... muligvis en bortførelse. Men hun havde så bare været henne hos en bager og købe kanelsnegle.
21
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 10:21

Dirtylittledevil skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg kan tydeligt huske første gang, jeg var på nettet.

Åh ja... jeg var en ung dame og igang med uddannelse, den dag vores lærer med meget alvorlig mine førte os ind i det rum hvor stedets computer stod, og så skiftedes vi til at surfe rundt på en meget kedelig kunsthjemmeside med meget få små billeder der loadede i en evighed.
Og der gik vilde rygter om at en meget løssluppen pige på skolen (nej ikke mig) havde været i kontakt med en FREMMED MAND fra INTERNETTET! (fordi hun havde været helt alene ved computeren). Ingen vidste rigtigt hvad de to havde skrevet sammen om, men det var så traumatisk for hende at hun tudede sig gennem alle vores fester plus at hun stak af fra gruppen engang hvor vi var på studietur - og så gik rygterne selvfølgelig at det skyldtes manden fra internettet... muligvis en bortførelse. Men hun havde så bare været henne hos en bager og købe kanelsnegle.

Altså med de screenshots, du forkæler os med herinde, begynder jeg jo at tro, at dine medstuderende faktisk havde en pointe :D
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 10:24

Animi skrev::fløjt:

Og man lavede alle mulige underlige forkortelser af ord, for at undgå at sms'en blev for lange, så man skulle betale for 2!
9
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2016, 10:28

Skralde skrev:

Og man lavede alle mulige underlige forkortelser af ord, for at undgå at sms'en blev for lange, så man skulle betale for 2!

Og ellers gjorde det nok ikke så meget hvis man lige slettede et par mellemrummer, eller tre. Så længe der var plads til de obligatoriske TRE punktummer. :mellow:
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jan 2016, 10:28

Skralde skrev:

D R sq lol
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 10:34

Skumfidusen skrev:Jeg talte med mine kolleger om musik på nettet engang og den tid det tog at hente mp3'er på nettet og hvordan de i det forjættede USA i nogle familier havde to telefonforbindelse og den ene ALTID VAR PÅ NETTET! Altid, mand! Forbindelsen stod bare åben. Det var så vildt. Og min skøre, skøre kollega sagde så at så gad man ikke engang hente mp3'er ned - man afspillede dem bare direkte over forbindelsen. Årh, hvor vi lo. Sikke tossestreger der ville kunne være i en fiktiv fremtidsverden.

Da jeg flyttede hjemmefra, slap jeg endelig for det skide modem med tidsrestriktioner, så da jeg en dag afspillede en lille film for min far, var hans første kommentar "Hvor lang tid har det taget at downloade den?!", og han var ved at falde bagover, da jeg forklarede, hvad streaming gik ud på og kunne.
1
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Livets forhold"