Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Re: Husker du?

Indlægaf eks-Maupassant » 10. jan 2016, 02:15

Som helt lille kan jeg huske DR altid sendte tjekkiske dukkefilm af grunde ingen forstod. De mente det var børneunderholdning.
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. jan 2016, 09:49

Drej en leg :love:. Jeg elskede det som barn.

Og Cirkus Julius :lun:.

2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 10. jan 2016, 09:51

hthy skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:I mit barndomshjem havde vi intet TV. Jeg mener først vi fik fjernsyn meget sent. Det irriterede mig helt enormt, at mine klassekammerater talte om en serie de så, som var rigtig uhyggelig og jeg ville bare så gerne se den. Den hed Belphegor

Billede

He-he ... ja, spøgelset under Louvre :D

For nogle år siden ville Pia K. have det forbudt at have burka på, hvis man havde en samfundsmæssig funktion (eller noget i den stil).
Og hun brugte det argument, at hvis man skulle henvende sig til en offentlig myndighed, kunne det ikke passe, at myndighedspersonen "lignede Belphegor" ... Ja, det var en stor ting dengang - der var jo heller så forfærdeligt meget forskelligt i fjernsynet. Men Pia K. tænkte vist ikke på, at det kun var folk over en vis alder, der overhovedet anede, hvad hun talte om :)

Vi havde heller ikke fjersyn dengang den blev sendt, eller også måtte jeg ikke blive oppe for at se den; men den blev genudsendt for en del år siden, og jeg havde set frem til det, fordi den skulle være så uhyggelig, men den skuffede.

Min kulturhistorie må have haltet. Nok er jeg kun fra 1983 men mindes ikke at have hørt om den før. Så med tråden her måtte jeg lige på youtube og tjekke. Jeg ved ikke om det er meningen der ikke skal være lyd men jeg må indrømme jeg ret hurtigt kedede mig.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3462

Indlægaf dgd2007 » 10. jan 2016, 10:11

ShuruQ skrev:Min kulturhistorie må have haltet. Nok er jeg kun fra 1983 men mindes ikke at have hørt om den før. Så med tråden her måtte jeg lige på youtube og tjekke. Jeg ved ikke om det er meningen der ikke skal være lyd men jeg må indrømme jeg ret hurtigt kedede mig.

Nej, men den var også fra 1965 - og bestemt sådan en, som ingen ville blive spooket af i dag. Men dengang var much talked about - bl.a. blandt alle børnene, der enten så den eller ikke måtte se den - eller slet ikke havde fået fjernsyn derhjemme endnu.

PS: Nej, det var dog ikke en stumfilm :) (den var fransk)
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 10. jan 2016, 10:16

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Min kulturhistorie må have haltet. Nok er jeg kun fra 1983 men mindes ikke at have hørt om den før. Så med tråden her måtte jeg lige på youtube og tjekke. Jeg ved ikke om det er meningen der ikke skal være lyd men jeg må indrømme jeg ret hurtigt kedede mig.

Nej, men den var også fra 1965 - og bestemt sådan en, som ingen ville blive spooket af i dag. Men dengang var much talked about - bl.a. blandt alle børnene, der enten så den eller ikke måtte se den - eller slet ikke havde fået fjernsyn derhjemme endnu.

PS: Nej, det var dog ikke en stumfilm :) (den var fransk)

Det var nu egentligt mere pga den manglende lyd at min interesse hurtigt gik fløjten. Jeg elsker som oftest sort/hvid, det virker ofte mere dystert. Fx den gamle The Mummy eller den helt gamle Nosferatu fra 1922, så det handler ikke om hvornår den er fra :P.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3462

Indlægaf dgd2007 » 10. jan 2016, 10:21

Der var da lyd på:

1
Giraffie
Kort karma: 5
Likede indlæg: 81

Indlægaf Giraffie » 10. jan 2016, 10:23

Kan huske da vi fik computere på skolen. Så styrtede vi alle ned til ebd-rummet i frikvartererne får at skrive koder i DOS, tror jeg det hed.
Der kom ikke så meget ud af det, men bare det at sidde foran en computer gjorde dagen meget bedre.
2
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 10. jan 2016, 11:13

Keen
Billede

Wolfenstein. Vi havde en version med Barney og Beavis and Butthead Billede

Vi spillede det på min mors oldsag af en computer, med Windows 3.11 :slem:
DOS var på ca 1 milliard disketter.
7
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 10. jan 2016, 11:48

Polly Pockets :fløjt: - som barn elskede jeg dem. I dag, jeg fatter ikke hvorfor. Bittebittesmå miniature dukker der absolut INTET kunne.
pollypocket.jpg

Tamagootchies. Jeg har aldrig selv ejet en og husker tilbage til ottende/niende klasse, nærmest samtlige af mine klassekammerater havde en, og de blev hevet frem så snart klokken bimlede. Jeg havde dem under kraftig mistanke for at være en smule tilbagestående når de i deres alder kunne finde de små virtuelle kæledyr så satans interessante :-D.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 10. jan 2016, 12:56

BilledeBillede
10
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 10. jan 2016, 14:05

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:
thomassneum skrev:Billede

Hvad er DET? Det ligner en meget lang orm :8:

Lakridsrod - min far købte det til os på apoteket da jeg var mellem 6-9 år gammel.

Jeg ville ønske at det bare var lakridsrod.. :D
1
Med bov skal man mad lave, men...
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 10. jan 2016, 14:09

thomassneum skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:

Lakridsrod - min far købte det til os på apoteket da jeg var mellem 6-9 år gammel.

Det er en pænt upædagogisk blomsterpind, som jeg heldigvis aldrig har stiftet nærkontakt med. :wacko:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1726

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jan 2016, 14:45

Pixie88 skrev:
Wolfenstein. Vi havde en version med Barney og Beavis and Butthead Billede

Det spiller jeg stadig. Det downloades hver gang, jeg får ny computer :genert:
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 10. jan 2016, 15:08

Firebird skrev:
thomassneum skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:

Det er en pænt upædagogisk blomsterpind, som jeg heldigvis aldrig har stiftet nærkontakt med. :wacko:

Spanskrør?
0
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 10. jan 2016, 15:12

dykkersild skrev:
Firebird skrev:
thomassneum skrev:
dykkersild skrev:
LadyFox skrev:

Spanskrør?

Det er egentlig en bambuspind, og ikke et rigtigt spanskrør. Jeg ville bruge den til at binde tomatplanter op af. Desværre er jeg ret overbevist om at "pinden" har fået sin krumning af at stribe barnenumser. :nerve:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Livets forhold"