Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Husker du?

Indlægaf landsbytossen » 14. jan 2016, 13:11

Poul Schlüters rotterede.
Inden han blev statsminister solgte han et hus, der var angrebet af rotter samt der var andre problemer med huset. Efter nogle år indgik han forlig med køberen, da sagen kunne koste ham opbakning til statsministerposten.

Marius Andersens grønne badeværelse.
Borgmesteren i Ålborg, som blev dømt for bestikkelse i form af hans grønne badeværelse. Tidsmæssigt har det været ca. samtidig med Schlüters rotterede.

Ritt Bjerregaard
Anker Jørgensen fyrede hende som minister, efter hun havde en dyr overnatning på Hotel Ritz i Paris. Og da Ritt tilbageholdte en færge på Storebælt, fordi hun var sent på den. Og sagen med den store lejlighed i København mens hun havde adresse på Fyn og dermed uberettiget modtog et skattefrit vederlag som folketingsmedlem.

Thor Pedersen, Venstre
Han havde også en bopælssag. Han havde adresse i Odsherred pga. en bopælspligt på en landejendom, men opholdt sig lidt rigeligt i sit sommerhus nær Arresø.

Benthe Juncker, CD
Efter en halv måned som minister måtte hun træde tilbage pga. udtalelser vedr. psykisk udviklingshæmmede nær hendes sommerhus
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Husker du?

Indlægaf Muuh » 14. jan 2016, 14:06

Lemonella skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det var noget pulver-agtigt noget man blandede med mælk og så piskede man som en gal og fik en slags wannabe-flødeskum ud af det.
Min mormor opdagede, at det også kunne gøres med vand, der skulle så bare piskes endnu længere og så smagte det utrolig nok endnu værre end med mælk.

Ej, så havde du da også trukket en uheldig bedstemor :kram: Min ... der var slet ingen grænser for, hvor godt alting skulle være, når børnebørnene var på besøg :lun: :lun: :lun: :lun: :lun:


Min mormor kunne ikke fordrage mig. Hun syede af og til tøj til mig på sin gamle Singer trædesymaskine. Stod jeg ikke stille nok, stak hun mig med nålene og, hvis jeg så løb min vej, kylede hun sin store skræddersaks efter mig. Husker en gang, saksen satte sig dirrende fast i dørkarmen 5 cm. fra mit hoved. :shock:

Billede


Sådan en symaskine har jeg stående :D

Det har været min mands mor, som var syerske
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Husker du?

Indlægaf OsCoccygis » 16. jan 2016, 21:59

De små film med Brum Brum :love:
Billede
7
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Husker du?

Indlægaf Flora » 16. jan 2016, 22:04

Billede
10
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Husker du?

Indlægaf Maoam » 16. jan 2016, 22:06

OsCoccygis skrev:De små film med Brum Brum :love:
Billede


Vi har kaldt vores bil Tøf Tøf :D
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Husker du?

Indlægaf Modesty Blame » 16. jan 2016, 22:32

Billede

Den her - den var det eneste, jeg ønskede mig til min 10 års fødselsdag! Det eneste.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Husker du?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 08:22

Log_Lady skrev:
Modesty Blame skrev:
Den her - den var det eneste, jeg ønskede mig til min 10 års fødselsdag! Det eneste.


Jeg havde virkeligt mange barbier, og var egentlig lidt forkælet, vil jeg tro, men jeg fik aldrig hende her :whine:

dream glow2.jpg

Høhø, den fik jeg, men byttede den til en kurv med to hundebamser og en kuglepen hvor man kunne trykke forskellige farver ned til at tegne med (som duftede).
Var aldrig en Barbie pige :blush2:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Husker du?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 08:25

OsCoccygis skrev:De små film med Brum Brum :love:
Billede

Shit, jeg synes den var mega uhyggelig! :ad!: De øjne/lygter der, de skræmte mig helt vildt.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Husker du?

Indlægaf Modesty Blame » 17. jan 2016, 08:35

Log_Lady skrev:
Modesty Blame skrev:
Den her - den var det eneste, jeg ønskede mig til min 10 års fødselsdag! Det eneste.


Jeg havde virkeligt mange barbier, og var egentlig lidt forkælet, vil jeg tro, men jeg fik aldrig hende her :whine:

dream glow2.jpg

Jeg følte mig vist forkælet, når jeg fik f.x. Mardi Gras barbie, men når jeg så mine klassekammeraters samlinger, var det vist ret tydeligt, at det var jeg ikke. Jeg havde heller ikke Dream Glow.

Jeg kan huske, at Mardi Gras var på tilbud til 99,95 og jeg var sikker på, at min mor ikke ville give mig den (hun gav mig aldrig barbier), men jeg fik den af mine bedsteforældre.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jan 2016, 10:09

Jeg havde også Dream Glow, men ikke Mardi Gras.

Til gengæld samlede jeg stort på Rockstar Barbie! Jeg fik scenen og en hulens masse tøj, klistermærkebøger og instrumenter - men jeg kom mig aldrig over, at Dana (nr. 2 fra højre) blev udsolgt alle steder i løbet af no time og min samling derfor alligevel føltes inkomplet.

Når man bredte deres arme ud til siden, kunne man vrikke med overkroppen, så gik armene og og ned :slem:

Rockstar Barbie.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Husker du?

Indlægaf Skralde » 17. jan 2016, 13:50

Min yndlings barbie var hende den gravide :lun: Jeg havde både hende der var gravid med ét barn og hende der ventede tvillinger :love:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Husker du?

Indlægaf Flora » 17. jan 2016, 15:40

Jeg havde negerbarbien (jo, det hed neger dengang) og var VILD med hendes smarte tøj og lange sorte hår :love:.

Det sorte hår måtte dog lade livet under min "jeg leger frisør med mine dukker"-periode, hvor dukken fik en vældig chic korthårsfrisure :lol:
5
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Husker du?

Indlægaf MyIdea » 17. jan 2016, 17:38

Breaker High :love2: med en meget ung Ryan Gosling, som jeg allerede den gang var lun på :lun:

Billede
2
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Husker du?

Indlægaf BlindfullyCool » 17. jan 2016, 20:58

Guilded_Lily skrev:Jeg havde også Dream Glow, men ikke Mardi Gras.

Til gengæld samlede jeg stort på Rockstar Barbie! Jeg fik scenen og en hulens masse tøj, klistermærkebøger og instrumenter - men jeg kom mig aldrig over, at Dana (nr. 2 fra højre) blev udsolgt alle steder i løbet af no time og min samling derfor alligevel føltes inkomplet.

Når man bredte deres arme ud til siden, kunne man vrikke med overkroppen, så gik armene og og ned :slem:

Rockstar Barbie.jpg


Barbie & the Rockers :love: :klap:

Jeg havde Derek fra denne kollektion og syntes, han var væsentligt sejere end alle Ken-dukker i hele verden!

Billede
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Husker du?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 21:17

Jeg havde også en masse Barbie-dukker.
Og min Skipper-dukke var fra før hun kom i puberteten og blev lige så veludviklet som sin søster.

Jeg havde også en skimmel hest med både westernsadel og damesadel. Jeg foretrak damesadlen, for så kunne min prinsessebarbie ride på den i sin lange fine kjole.
Jeg havde også eskimobarbie, der havde sort hår, og en meget langhåret en, som kom i en lyserød satinbadedragt med tilhørende langt skørt. Hun havde en lilla stol og en maskine, der kunne sno hendes hår - og mit.
De andre kan jeg ikke rigtig huske, men jeg havde mange. Og tøj i lange baner.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"