Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Husker du?

Indlægaf BlindfullyCool » 17. jan 2016, 20:58

Guilded_Lily skrev:Jeg havde også Dream Glow, men ikke Mardi Gras.

Til gengæld samlede jeg stort på Rockstar Barbie! Jeg fik scenen og en hulens masse tøj, klistermærkebøger og instrumenter - men jeg kom mig aldrig over, at Dana (nr. 2 fra højre) blev udsolgt alle steder i løbet af no time og min samling derfor alligevel føltes inkomplet.

Når man bredte deres arme ud til siden, kunne man vrikke med overkroppen, så gik armene og og ned :slem:

Rockstar Barbie.jpg

Barbie & the Rockers :love: :klap:

Jeg havde Derek fra denne kollektion og syntes, han var væsentligt sejere end alle Ken-dukker i hele verden!

Billede
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10421

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 21:17

Jeg havde også en masse Barbie-dukker.
Og min Skipper-dukke var fra før hun kom i puberteten og blev lige så veludviklet som sin søster.

Jeg havde også en skimmel hest med både westernsadel og damesadel. Jeg foretrak damesadlen, for så kunne min prinsessebarbie ride på den i sin lange fine kjole.
Jeg havde også eskimobarbie, der havde sort hår, og en meget langhåret en, som kom i en lyserød satinbadedragt med tilhørende langt skørt. Hun havde en lilla stol og en maskine, der kunne sno hendes hår - og mit.
De andre kan jeg ikke rigtig huske, men jeg havde mange. Og tøj i lange baner.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 327
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jan 2016, 21:28

BlindfullyCool skrev:
Barbie & the Rockers :love: :klap:

Jeg havde Derek fra denne kollektion og syntes, han var væsentligt sejere end alle Ken-dukker i hele verden!

Billede

Oh yes, for høwled! Min kæreste skulle også se sådan ud (hvis ikke han - altså den fremtidige kæreste - havde langt hår :love: )
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3711

Indlægaf sigge » 18. jan 2016, 11:03

Modesty Blame skrev:Billede

Den her - den var det eneste, jeg ønskede mig til min 10 års fødselsdag! Det eneste.

Den havde jeg! :banan: (Og jeg har den sikkert stadig i en af de kasser med legetøj, jeg ikke kan nænne at smide ud/give væk, selvom hverken jeg selv eller min søster skal have børn.)
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 260
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2807

Indlægaf didas » 18. jan 2016, 11:07

Guilded_Lily skrev:Jeg havde også Dream Glow, men ikke Mardi Gras.

Til gengæld samlede jeg stort på Rockstar Barbie! Jeg fik scenen og en hulens masse tøj, klistermærkebøger og instrumenter - men jeg kom mig aldrig over, at Dana (nr. 2 fra højre) blev udsolgt alle steder i løbet af no time og min samling derfor alligevel føltes inkomplet.

Når man bredte deres arme ud til siden, kunne man vrikke med overkroppen, så gik armene og og ned :slem:

Rockstar Barbie.jpg

Jeg kan stadig huske musikken fra det kassettebånd, der fulgte med til scenen :love:
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 327
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Guilded_Lily » 18. jan 2016, 11:19

Pernille skrev:ah ja, dengang Barbie i det mindste var påklædt.

Jeg så en Disney Cinderella Barbie (Ja, Askepot) og hun er klædt således;

Billede

Hmm :gruble:

Størstedelen af min datters Barbier har det der påmalede "tøj" på overkroppen. Det er bare ikke det samme!
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 187
Likede indlæg: 2163

Indlægaf Badesandalen » 21. jan 2016, 07:36

Pernille skrev:ah ja, dengang Barbie i det mindste var påklædt.

Jeg så en Disney Cinderella Barbie (Ja, Askepot) og hun er klædt således;

Billede

Hmm :gruble:

En barbie med flade fødder! :8:

Jeg havde forresten også en gravid barbie, sådan en hvor maven kunne tages af og man kunne tage babyen ud, og så var hendes mave flad igen. Og sådan en med en todelt brudekjole.
2
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1873
Likede indlæg: 10806

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2016, 10:40

Har i set at Netto har retrovarer i denne uge, bl.a. de gamle tyggegummi, og de der muslingeskaller man slikkede :lun:

netto.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 521
Likede indlæg: 6094

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 12:13

Apropos ... kom lige til at huske min livret fra skoletiden: nougat med nødder. Ved ikke, om det findes mere :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1873
Likede indlæg: 10806

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2016, 12:19

dgd2007 skrev:Apropos ... kom lige til at huske min livret fra skoletiden: nougat med nødder. Ved ikke, om det findes mere :gruble:

Nougat ER jo nødder :D så mon ikke :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4080

Indlægaf eks-Maupassant » 23. jan 2016, 14:03

Hvis jeg nu siger ISKRYSTALLER ISKRYSTALLER FRYS hvor mange ved så hvad det handler om? :)
3
This clarification is certainly important, but it does not change much.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. jan 2016, 23:14

Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:Apropos ... kom lige til at huske min livret fra skoletiden: nougat med nødder. Ved ikke, om det findes mere :gruble:

Nougat ER jo nødder :D så mon ikke :lol:

Neej Wizzie!
Man kunne få små 'barer' med ren blød nougat og en anden med blød nougat med hele nødder - de var fantastiske :love2:

Det nærmeste i dag er Ragusa. Det er også blød nougat med hele nødder, og så lige et tyndt lag mørk chokolade om, hvilket absolut ikke gør det værre.
Uhm, Ragusa!
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 521
Likede indlæg: 6094

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 23:25

Velvet-Goldmine skrev:Neej Wizzie!
Man kunne få små 'barer' med ren blød nougat og en anden med blød nougat med hele nødder - de var fantastiske :love2:

Ja, det var det rene wizzze-vasse ... det er nemlig fuldstændig rigtigt, som du siger, små firkantede barer i guld-sølvpapir ... man fik vitterlig fred i sjælen af dem! Kan du huske, hvem der lavede dem?

EDIT: jeg bliver for resten i tvivl, om det egentlig er de samme, vi taler om. Jeg synes ikke, nødderne var hele ... :gruble:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. jan 2016, 23:31

dgd2007 skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Neej Wizzie!

Ja, det var det rene wizzze-vasse ... det er nemlig fuldstændig rigtigt, som du siger, små firkantede barer i guld-sølvpapir ... man fik vitterlig fred i sjælen af dem! Kan du huske, hvem der lavede dem?

EDIT: jeg bliver for resten i tvivl, om det egentlig er de samme, vi taler om. Jeg synes ikke, nødderne var hele ... :gruble:

Mja, det kan godt være at nødderne sådan lige var knækket en gang, men det var på ingen måde bare 'knas'.

Det ér dem i guld-søvlpapir jeg snakker om, og jeg kan overhovedet ikke huske hvem der lavede dem.
Jeg prøvede en googlesøgning både med 'Anthon Berg' og 'Odense', men intet held.
Der var vist heller ikke 'Odense' dengang, så måske eksisterer det firma bare ikke mere.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 345
Likede indlæg: 5158

Indlægaf Lemonella » 24. jan 2016, 05:31

Havde helt glemt Lakrids oplukkere. Kan man stadig få dem, eller er de også gået til de evige slikmarker?
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Livets forhold"