Er du tilbudsjager?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3382

Er du tilbudsjager?

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 08:58

Jeg er blevet ret begejstret for de gule mærker i Kvickly. Har ellers altid været ret ligeglad med tilbud fordi jeg ikke gad bruge tid på det og forbander tilbudsaviserne. Men de gule mærker :love:

Har i dag fyldt kurven med øko kødpakker til 20 kr, både hakkekød, koteletter og kylling. En änglamark lakseside til 50kr, øko bananer for 5kr og øko yoghurt og juice til 10 kr. Og roser og liljer for 10kr Jeg er totalt hooked på de mærker :D

Hvad med jer.
0
Whatever
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5924

Re: Er du tilbudsjager?

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2016, 09:14

Jeg går meget efter datovarer - både fordi det er billigt, men også fordi jeg er imod at der bliver smidt så meget mad ud. Og så jagter jeg tilbud på på Pepsi.
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. jan 2016, 09:15

Jeg vil mere sige, jeg går efter datomærkede varer end tilbudsvarer.
Der er ting, jeg kun køber på tilbud: sodavand fx.

Men jeg gør mig meget i datomærkede varer, især kød, pålæg og brød køber jeg ekstremt sjældent til fuld pris.

Det er i øvrigt ligeså meget et idealistisk som et økonomisk valg.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 09:22

Ja præcis, de gule mærker er datovarer i Kvickly. Men undrer mig over feks gul yoghurt som stadig holder til den 11/1.
1
Whatever
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 7. jan 2016, 09:27

Jeps. Gule mærker er guf for tegnedrengen.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 7. jan 2016, 09:29

Jeg gør det når jeg har chancen. Jeg synes ikke mine lokale butikker gør sig ret meget i det men man kan da håbe at det langsomt bliver bedre. Man kan jo putte det i fryseren og min oplevelse er også er masser af ting sagtens kan holde sig længere end der står på, f.eks. købt pizzadej og den slags.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 7. jan 2016, 09:36

Jeg er helt sikkert tilbudsjæger og har også fået overbevist min kæreste om, at det kan betale sig at holde øjnene åbne, når man går en tur igennem supermarkedet. Det kræver, at man er nogenlunde skarp på, hvad de forskellige ting koster, og hvornår et tilbud kan betale sig. Ofte kigger vi tilbudsaviserne igennem inden en indkøbstur, så vi fx kan lave madplan efter det og bruge tilbudene til inspiration :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10153

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 09:36

Ja, jeg tror, at det meste efterhånden bliver købt på tilbud eller som datovare. Når jeg går ud og spiser, er det ligeledes tit på en deal. Mht. supermarkeder er jeg opmærksom på, hvor jeg generelt får den bedste kvalitet til den billigste pris.
Efter at jeg forrige år skar kraftigt ned på decideret shopping, er det sjældent, at forbrugsgoder bliver indkøbt uden pristjek.
Rabatkoder (udover dem fra H&m, som de selv gør opmærksom på) og genbrug bruger jeg til gengæld meget sjældent.

For mig giver det en stor og tryg frihed at være i stand til at skabe et godt og behageligt liv for, i manges øjne, små penge.

De seneste tilbud, jeg har benyttet, er H&Ms udsalg med fri fragt, hvor to smågaver og en større blev klaret for 80 kr., og Remas tilbudsavis, der har dannet rygrad i min madplan for denne uge.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 7. jan 2016, 09:41

Næ.
Ville gerne være fornuftig på det område, og for et par år siden gik jeg meget op i det.
Tror måske bare jeg er blevet rigere og mere magelig. Og så handler jeg generelt ret sjældent, måske en gang hver 14 dag.
Men spiser til gengæld meget take away :fløjt:
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6726

Indlægaf Wizzze » 7. jan 2016, 09:42

I Irma er mærket både gule og røde, men ja, der kommer da nogle af dem med hjem.

Vi læser som regel tilbudsaviserne igennem i weekenden og ser om der er nogle gode tilbud vi bare SKAL have, og så passes de ind i løbet af ugen. Men når man er fast tilbudslæser, så lærer man hurtigt at der faktisk ikke er så mange tilbud i aviserne :(
Men så er det godt at følge med i de lokale butikker, vi har få en del overskydende nytårskød i fryseren til en god pris :klap:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 7. jan 2016, 09:44

Jeg er på SU, så jeg har nærmest ikke noget andet valg end at være tilbudsjager :lol2:
Senest rettet af Animi 7. jan 2016, 10:07, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 10:01

Wizzze skrev:I Irma er mærket både gule og røde, men ja, der kommer da nogle af dem med hjem.

Vi læser som regel tilbudsaviserne igennem i weekenden og ser om der er nogle gode tilbud vi bare SKAL have, og så passes de ind i løbet af ugen. Men når man er fast tilbudslæser, så lærer man hurtigt at der faktisk ikke er så mange tilbud i aviserne :(
Men så er det godt at følge med i de lokale butikker, vi har få en del overskydende nytårskød i fryseren til en god pris :klap:

Jeg synes nemlig også at de tilbud der er i aviserne er "tilbud". Så dem bruger jeg aldrig. Så jeg bruger min Kvickly til de dyrere indkøb som kød og går efter dato. Jeg køber primært øko hele vejen rundt og der er meget at spare på datovarer.

Som du skriver med nytårskød, så var der Lige efter jul frilandsribbensteg til 40kr og de ligger i fryseren nu :)
1
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 7. jan 2016, 10:02

Jeg går bestemt også efter varer med gule mærker, eller nedmærkning i det hele taget.
Jeg har det fint med at købe kød der skal bruges på dagen, eller efterfølgende dag, og jeg pakker gerne fryseren.
Det har været en god indkøbstur når jeg har fået 8-10 pakker nedsat kød i Netto, hvor det ofte er sat ned med 50% - så bliver der fyldt op i fryseren ;)
vores Brugs har tid hele kødstykker sat ned til en god pris

Går altid efter brød der er på tilbud - betaler sjældnet fuld pris for rugbrød og fuldkornsbrød.
Tilrettelægger delvis vores aftensmad efter hvad der er på tilbud, eller køber godt ind af det jeg ved vi bruger en del af.

Reelt set har vi penge nok, men det koster også at drive en husholdning med 4 sultne drenge ;) Så når det er muligt at spare penge så gør jeg gerne det, da det giver rum og overskud til luksus i andre henseender. :)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 10:02

Er det ikke noget med at nogle supermarkeder har 25% på alt øko nogle dage om måneden? Nogle der ved hvilke og hvornår?
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 10:04

:gogo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Whatever

Tilbage til "Mad og drikke"