Er du tilbudsjager?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Re: Er du tilbudsjager?

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 10:10

Jeg kigger aldrig tilbudsaviser - men går mega op i, at undgå madspild. Det er lykkedes ret godt, grundet et par ting; et forholdsvis tomt køleskab tvinger til at bruge madvarer op, alt gemmes så vidt muligt hvis der er et enkelt måltid i det eller grønttoppe, ris m.m. samt køb af tilbuds/datovare.

Vi har en kummefryser af samme grund - jeg køber gerne kød som er datomærket og fryser ned, da vi helst køber øko-kød som er dyrere. Og jeg elsker at handle mad - så det er ikke noget der skal planlægges for mig - det er en helt normal del af min hverdag at gå i supermarkeder.
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 10:11

FruDulle skrev::gogo:

Jeg kan trumfe den der Presidenbrie - den fik jeg i sidste uge til kr. 5,- i Superbrugsen og den løber først efter en uge.
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 7. jan 2016, 10:13

FruDulle skrev:Er det ikke noget med at nogle supermarkeder har 25% på alt øko nogle dage om måneden? Nogle der ved hvilke og hvornår?

Alle weekender i januar i Føtex https://www.foetex.dk/c/ugens-tilbud?in ... ord-avis_3

Jeg går også efter tilbud. Især datovarerne og køber næsten kun datokød.
Senest rettet af Maoam 7. jan 2016, 10:15, rettet i alt 1 gang.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 7. jan 2016, 10:14

Nej. Jeg har hverken tid eller overskud til at gå i forskellige butikker for at spare et par kroner på dagligvarer. Jeg kikker dog altid efter dato-kød, når jeg alligevel handler og ser jeg et godt tilbud på noget vi bruger meget af (f.eks. toiletpapir eller tandpasta), hvor man virkelig sparer noget, så kan jeg da godt finde på at købe det. Men ellers ikke. Mit nytårsforsæt var faktisk at handle 95% af alle vores indkøb på Nemlig, der bruger jeg lidt samme princip med lige at tjekke om de har kød eller toiletpapir på tilbud. Men ellers handler jeg bare det vi skal bruge uagtet prisen og madplanen bliver sammensat efter hvad vi har lyst til at spise.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 493
Likede indlæg: 1603

Indlægaf Spjaerten » 7. jan 2016, 10:19

Det sker måske engang hver 2. Mdr.

Jeg har 2 måder at gribe indkøb an på.

1) menuen bestemmes til tider af hvad der er på tilbud (hvis jeg ikke har fastlagt hvad aftensmaden skal være)

2) jeg køber lager af de ting der bruges mest og som jeg falder over på tilbud/spot/dato
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3479

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 10:23

dykkersild skrev:

Jeg kan trumfe den der Presidenbrie - den fik jeg i sidste uge til kr. 5,- i Superbrugsen og den løber først efter en uge.

Sejt! Tror det var en stor en. Jeg køber stort set aldrig mælkeprodukter så holder ikke så meget øje med den slags.
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10279

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 10:29

Jeg kan også godt lide Kvicklys datovarer, men jeg har ofte oplevet, at datoprisen svarede til det, jeg normalt betaler i Rema eller Aldi, og så vælger jeg det friskere alternativ. Goutmetprodukter og specialvarer er Kvickly til gengæld gode til.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 10:30

FruDulle skrev:
dykkersild skrev:

Sejt! Tror det var en stor en. Jeg køber stort set aldrig mælkeprodukter så holder ikke så meget øje med den slags.

Jeps - den store med 10 stk. i - og mit køkken skal altid indeholde ost og æg - så jeg elsker når jeg får datovarer på den konto.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 10:34

dykkersild skrev:
FruDulle skrev:
dykkersild skrev:

Jeps - den store med 10 stk. i - og mit køkken skal altid indeholde ost og æg - så jeg elsker når jeg får datovarer på den konto.

Troede det var sådan en hel ost :D min søn kan ikke tåle mælk og får det ikke rigtig spist selv. Købte en skæreost for 4 uger siden og har kun taget 3-4 skiver. Det er spild, for nu er den temmelig død.
0
Whatever
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2334

Indlægaf Studsgaard » 7. jan 2016, 11:12

Vores lokal butikker har lidt datovarer. Men Spar mærker det ikke ret meget ned, hvis jeg skal købe kød med sidste holdbarhed samme dag, så vil jeg gerne have mere end 5-8 kr nedsat.
Den lille dagligbrugs mærker det lidt mere ned, men de er til gengæld lidt dyre generelt.
Jeg kan godt være bedre til at gå efter tilbud og nedsatte vare og øver det. Problemet er ofte at det der er på tilbud eller sat ned, er små pakker kød, og min familie spiser meget kød. De to tweens spiser jo langt mere end en fuldvoksen mand :wacko:
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 7. jan 2016, 12:19

FruDulle skrev:
dykkersild skrev:
FruDulle skrev:
dykkersild skrev:

Troede det var sådan en hel ost :D min søn kan ikke tåle mælk og får det ikke rigtig spist selv. Købte en skæreost for 4 uger siden og har kun taget 3-4 skiver. Det er spild, for nu er den temmelig død.

Skynd dig at fryse den ned. Så kan du ex. rive den og bruge den til lasagne eller bechamel eller lign.
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 7. jan 2016, 12:21

Jeg er en sucker for datovarer! Ofte bliver aftensmaden bestemt ud fra, hvad der end er sat ned.

Vores lokale butikker er desværre blevet dårligere til at sætte tingene ned :( Jeg kan dog godt finde på at køre 8 km. til nærmeste Føtex, fordi jeg ved, de altid har læssevis af datovarer :D
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 7. jan 2016, 12:23

Frandsen skrev:
FruDulle skrev:
dykkersild skrev:
FruDulle skrev:
dykkersild skrev:

Skynd dig at fryse den ned. Så kan du ex. rive den og bruge den til lasagne eller bechamel eller lign.

Vi bruge slet ikke mælkeprodukter i maden da min søn ikke tåler det, desværre.
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 7. jan 2016, 12:24

og aporpos at jage tilbud...
Jeg købte kalenderlys medio december, 5 kr stykket, for de der er 5-6 cm i dia. Normalprisen var en 30-40 kr
Og pakker med adventslys (bloklys) til 5 kr pakken, normalpris 40-50 kr, dem nuppede jeg en 5-6 pakker af :)

Så er der til hele familiens juledekorationer når vi når til julen igen :D
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 7. jan 2016, 12:24

og aporpos at jage tilbud...
Jeg købte kalenderlys medio december, 5 kr stykket, for de der er 5-6 cm i dia. Normalprisen var en 30-40 kr
Og pakker med adventslys (bloklys) til 5 kr pakken, normalpris 40-50 kr, dem nuppede jeg en 5-6 pakker af :)

Så er der til hele familiens juledekorationer når vi når til julen igen :D

Jeg køber tit sæsonting, når sæsonen er slut, fordi der er kæmpe besparelser på det.
Det kan f.x. være sådan noget som foliebakker til grillen (og de kan jo bruges til alt muligt) grillspyd, havemøbler og -redskaber.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Mad og drikke"