Er du tilbudsjager?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 288
Likede indlæg: 4433

Re: Er du tilbudsjager?

Indlægaf Rosa Espinosa » 7. jan 2016, 13:24

Ja, kigger altid tilbudsaviserne igennem inden jeg handler, for at finde de billigste varer. Når det kommer til nedsatte varer, så er det stort set kun kød jeg køber, for synes der er mest at spare der. Hvis jeg skal handle, så plejer jeg som regel at vente til kl. 21.30 for så er der større sandsynlighed for at varerne er sat ned. Plus der er færre kunder.

Glemmer aldrig da jeg fik en masse pakker 2 kg hakket oksekød, sat ned fra 52 kr til 7 kr. Drømmer stadig om den dag :lun: :lol:
6
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 7. jan 2016, 16:57

Ikke udpræget. Hvis de ting jeg skal have er på tilbud køber jeg dem, men jeg går ikke i mange forskellige butikker eller tjekker tilbudsaviser.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 16:58

Ja for hulan da.....Jeg handler altid kun de varer som er på tilbud og er ikke for fin til at køre en 3-4 steder for at få alt det jeg skal bruge på tilbud. Og min familie må finde sig i akutte ændringer af madplanen hvis jeg finder noget der er nedsat gr. dato....

Igår var jeg f.eks. i Kiwi..Fordi de havde Biotex vasketabs til 10 kroner....De havde så også en ost sat ned fra 40 kr til 15. Pasturiserede æggeblommer/hvider med mindst holdbar til en gang i februar til 10 kr. Der var også pålæg til 5 kroner. Luksus appelsin juice til 5 kroner. Økologisk Rosmarin og Timian til 5 kroner pr. potte. Det passede lige med at jeg skal lave kage senere på måneden til min tidligere arbejdsplads. At jeg skal lave en ordentlig skudefuld tomatsovs i morgen. At vi ikke har mere vaskemiddel. Alligevel skulle ud og købe en ny ost. Og alligevel kun skal bruge pålæg indtil på søndag fordi vi skal på ferie......
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 17:04

FruDulle skrev:Er det ikke noget med at nogle supermarkeder har 25% på alt øko nogle dage om måneden? Nogle der ved hvilke og hvornår?

Føtex og måske bilka har som regel 20-25 % i rabat på økologi en weekend om måneden.
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3935

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 17:04

Skumfidusen skrev:Næh - jeg køber de ting jeg skal bruge. Nogle gange passer det med at det er på tilbud; andre gange gør det ikke. Jeg ved godt jeg også går i de smarte marketing-fælder, men jeg prøver at være bevidst om dem og modarbejde dem.

Sådan er der også lidt her ... altså bevares, hvis mit yndlingsrugbrød er på tilbud, når jeg alligevel er oppe og handle, så køber jeg da en stak af dem med hjem og fryser ned - altså det er jo ikke sådan at jeg ikke benytter tilbuddet hvis jeg falder over det - men jeg leder sjældent efter det og kører ikke andre steder hen end der hvor jeg plejer at handle (eller læser tilbudsaviser eller andet)

Dog sker det jo at jeg skal holde større fest - og ved jeg skal bruge meget af en bestemt vare, og så kan jeg godt finde på det - og naturligvis ved alle dyrere indkøb, men ikke ved alm. dagligkøb.
0
~indsæt smart signatur her~
Olaf
Kort karma: 3
Likede indlæg: 82

Indlægaf Olaf » 7. jan 2016, 17:21

FruDulle skrev:Er det ikke noget med at nogle supermarkeder har 25% på alt øko nogle dage om måneden? Nogle der ved hvilke og hvornår?

Bilka har 25% på alt øko 2. søndag i måneden og Føtex plejer vist at være 1. lørdag i måneden (men de havde det søndag i sidste weekend)
1
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 17:32

Jeg gider ikke kigge tilbudsaviserne igennem, da jeg har så mange restriktioner på mad og budget, at det ikke kan betale sig med mange af de ting der typisk er på tilbud hernede (præfabrikata, slik, vin, brødvarer osv.)

Men jeg er meget mere tilbøjelig til at komme noget ekstra ned i kurven, hvis det er på tilbud, og det er noget jeg ellers ikke har råd til. Eller hvis en dagligvare som jeg normalt køber øko er sat meget ned som konventionel vare. Så skipper jeg engang imellem intentionerne for prisen.

Når det gælder tøj, sko og større køb er jeg dog en frygtelig nærigfryns :D Der kigger jeg altid på tilbud.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3255

Indlægaf DD_81 » 7. jan 2016, 18:16

canoodle skrev:
Når det gælder tøj, sko og større køb er jeg dog en frygtelig nærigfryns :D Der kigger jeg altid på tilbud.

Køber også stort set alt vores tøj på tilbud, elsker når H&M har 70% rabat.
I august måned købte jeg en flyverdragt til den 5 årige, sat ned fra 499 til 50 kr - endda en super fed en. Elsker den slags :D
Og for nogle år siden havde en Tøj butik jeg bruger en del sat en masse rester ned til 3 stk 100 kr. Jeg købte dette gange 4, det var mest basistøj, bl.a. bukser og 3/4 bukser. Jeg havde sparet omkring 5600 ifht normal prisen. JA TAK
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10269

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 19:33

Jeg skulle i Amager Centret og bytte nogle julegaver og stak da også lige hovedet ind i Føtex for at se, om der var noget, jeg skulle have.
Det var der. Ud af de 17 forskellige varer, jeg købte, var det kun to, som ikke enten var på tilbud eller en datovare.

For 212 kr. fik jeg en stor pakke Princip!-laks, torskerogn, 2 x leverpostej (den ene øko), 12 øko-æg, 1 l. øko-mælk, salattern, 1 l. piskefløde, 2 koruller ("gedeost" lavet af komælk), toiletparpir, frosne øko-blåbær og champignonskiver, Karolines Thaisuppe og fire par underbenklæder (det ord bruges alt for lidt).

Nu skal der lægges madplan for næste uge :)
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 7. jan 2016, 20:59

Jeg skal klart til det, nu hvor vi har plads til opbevaring og flere butikker i nærområdet (og jeg alligevel tager bilen, når der skal handles + varerne ikke skal slæbes til 4.)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2016, 23:36

Jeg er storforbruger af Coca Cola Light, så det køber vi kun, hvor det er på tilbud. Og det er det altid et eller andet sted.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 13:26

Billig pålæg og karamelsovs :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 18. jan 2016, 13:38

Med nogle ting, ja. Jeg er blevet mere nærig med årene, så nu prøver jeg for så vidt muligt at spare penge, hvor det kan lade sig gøre.

F.eks. er der varer hvor jeg måske synes vare A smager lidt bedre, men man kan få vare B 10 kr. billigere, så vil jeg hellere gøre det. Jeg køber kun sodavand på tilbud, og så prøver jeg at strukturere mine køb efter evt. tilbud. F.eks. så venter jeg ofte med at købe basistøj indtil Føtex eller Bilka kører rabat på al tekstil.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 18. jan 2016, 13:52

Jeg modtager ikke og læser ikke tilbudsaviser. Jeg handler altid det samme sted. Men jeg holder øje med især datovarer, når jeg alligevel handler ind.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 18. jan 2016, 14:27

Køber helst datovarer. Vi planlægger som regel madplanen ud fra hvad der er i tilbudsaviserne, og det datokød vi har i fryseren. Det fungerer, og gør at vi kan spise utroligt godt, for meget lidt.
0

Tilbage til "Mad og drikke"