Flytterengøring - hvad løber det op i?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Flytterengøring - hvad løber det op i?

Indlægaf Lismaens » 7. jan 2016, 11:13

Hvis man flytter uden at have gjort lejligheden tip-top ren efter sig, hvad vil det ca. beløb så være, som man bliver krediteret efterfølgende? Der vil blive støvsuget og vasket gulve/vinduer og køleskab og badeværelset får en hurtig tur, men ikke mere end det. :gruble:
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 772

Re: Flytterengøring - hvad løber det op i?

Indlægaf thomassneum » 7. jan 2016, 11:19

Lismaens skrev:Hvis man flytter uden at have gjort lejligheden tip-top ren efter sig, hvad vil det ca. beløb så være, som man bliver krediteret efterfølgende? Der vil blive støvsuget og vasket gulve/vinduer og køleskab og badeværelset får en hurtig tur, men ikke mere end det. :gruble:

?? Krediteret

Du får vel en reging for manglende rengøring. Størrelsen kommer an på en række parametre.
Hvilken rengøring er nødvendig.
Hvor mange mand skal gøre rent.
Hvad er deres timebetaling.
osv.

Hvad siger din kontrakt?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 7. jan 2016, 11:26

Min kontrakt siger at der skal være så rent at en anden kan flytte direkte ind. Det kommer ikke til at ske, da jeg hverken vasker væggene, døre, paneler eller andet af. Jeg skal flytte sådan lidt akut og skal nå at pakke 90 kvm+ sammen.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 7. jan 2016, 11:34

Lismaens skrev:Min kontrakt siger at der skal være så rent at en anden kan flytte direkte ind. Det kommer ikke til at ske, da jeg hverken vasker væggene, døre, paneler eller andet af. Jeg skal flytte sådan lidt akut og skal nå at pakke 90 kvm+ sammen.

Hvis der ikke specifikt står noget i din krontrakt, så vil ingen kunne gætte sig til hvad en regnøring koster.

Du kan jo evt tage sorgerne på forskud. http://srsmultiservice.dk/privat-rengoe ... ering.aspx
0
Med bov skal man mad lave, men...
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 7. jan 2016, 16:27

polavyk skrev:Jeg vil råde dig til, at du selv får et firma til at gøre rent. De skal nemlig give dig et tilbud og overholde det.
Alt efter hvor snavset der er (har der været røget i lejligheden? skal man gøre ovn ren? skal badeværelset afkalkes?) vurderer rengøringfirmaet, hvor mange timer de skal bruge.

Da jeg i en kort periode havde et sådan job, prøvede jeg både, at jeg skulle gøre rent, mens folk flyttede ud - på ren timebasis, og jeg prøvede, at der var sat 3! timer af til at gøre en ret beskidt lejlighed ren. Det kunne jeg ikke nå, og jeg måtte dels bruge en time mere, dels springe over nogle ting. Men i alt fald har du en aftale, når du selv køber rengøringen.

Hvis din udlejer bestiller en rengøring, fordi der ikke er rent nok, sætter de bare et firma på. Min kæreste betalte 1½ times rengøring, fordi han havde glemt at gøre rent bag komfuret! De ved i rengøringsfirmaet, at timetallet ikke betyder noget, fordi udlejeren sender regningen videre.

Kender du ikke nogen, du kan betale for det. (Ja, jeg er jyde :D . De hjælper dig, og du giver dem en gave. ;) ) Det vil være den billigste måde.

Jeg ville allerhelst klare det selv, men overskuddet er på et minus. Jeg kan knap nok tage mig sammen til at begynde at pakke ned - og jeg har travlt! :ninja: Lidt svært at være produktiv når der samtidig er to børn der stadig skal have en hverdag med skole mm.
Jeg kender desværre ingen der kan hjælpe med hverken det ene eller det andet.

Pengene er ret! små, ellers ville jeg hyre et firma til det. Men det er dyrt.
Det er derfor jeg tænker, at det nemmeste ville være at lade boligforeningen om det, så det kommer med i den endelige flytteopgørelse, men jeg frygter også at de vil tage sig rigtig godt betalt. :/

Så må jeg lave et opslag i en lokal Facebook gruppe efter en erfaren dame tænker jeg...
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 17:12

Lismaens skrev:
polavyk skrev:Jeg vil råde dig til, at du selv får et firma til at gøre rent. De skal nemlig give dig et tilbud og overholde det.
Alt efter hvor snavset der er (har der været røget i lejligheden? skal man gøre ovn ren? skal badeværelset afkalkes?) vurderer rengøringfirmaet, hvor mange timer de skal bruge.

Da jeg i en kort periode havde et sådan job, prøvede jeg både, at jeg skulle gøre rent, mens folk flyttede ud - på ren timebasis, og jeg prøvede, at der var sat 3! timer af til at gøre en ret beskidt lejlighed ren. Det kunne jeg ikke nå, og jeg måtte dels bruge en time mere, dels springe over nogle ting. Men i alt fald har du en aftale, når du selv køber rengøringen.

Hvis din udlejer bestiller en rengøring, fordi der ikke er rent nok, sætter de bare et firma på. Min kæreste betalte 1½ times rengøring, fordi han havde glemt at gøre rent bag komfuret! De ved i rengøringsfirmaet, at timetallet ikke betyder noget, fordi udlejeren sender regningen videre.

Kender du ikke nogen, du kan betale for det. (Ja, jeg er jyde :D . De hjælper dig, og du giver dem en gave. ;) ) Det vil være den billigste måde.

Jeg ville allerhelst klare det selv, men overskuddet er på et minus. Jeg kan knap nok tage mig sammen til at begynde at pakke ned - og jeg har travlt! :ninja: Lidt svært at være produktiv når der samtidig er to børn der stadig skal have en hverdag med skole mm.
Jeg kender desværre ingen der kan hjælpe med hverken det ene eller det andet.

Pengene er ret! små, ellers ville jeg hyre et firma til det. Men det er dyrt.
Det er derfor jeg tænker, at det nemmeste ville være at lade boligforeningen om det, så det kommer med i den endelige flytteopgørelse, men jeg frygter også at de vil tage sig rigtig godt betalt. :/

Så må jeg lave et opslag i en lokal Facebook gruppe efter en erfaren dame tænker jeg...

Og det gør de, det er den dyreste mulighed du kan vælge, det kan langt bedre betale sig at hyre en til det selv.
0
~indsæt smart signatur her~
honeybee
Kort karma: 5
Likede indlæg: 99

Indlægaf honeybee » 7. jan 2016, 19:07

Min søster og kæreste hyrede et firma, sidst de flyttede. Alligevel blev de opkrævet for manglende rengøring (og de gjorde en sag ud af det efterfølgende, men de fik ikke medhold). Jeg har selv gjort rent, hvor der virkelig blev skrubbet, det godtog udlejeren heller ikke.
Så ved ikke hvor meget tiltro, jeg har til det efterhånden - næste gang jeg skal flytte, gør jeg i hvert fald ikke noget inden :)
Dette har været i hhv Aarhus og København :)
0

Tilbage til "Bolig"