Mødelokale

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3932

Mødelokale

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 13:17

Som nævnt i den anden tråd, blev jeg jo færdig med gangen, og nu er turen kommet til mødelokalet.

I mødelokalet skal jeg kunne:

- Afholde kursus for op til 6 personer
- Fremvise produkter og billeder til kunder
- Præsentere min forretning generelt

Der kommer nye gulve + væggen og loft bliver malet hvide

gulvplan.jpg
.

mødelokale 002.jpg

mødelokale 003.jpg

mødelokale 004.jpg

mødelokale 006.jpg

Budgettet er i den lille ende for nyt inventar, men hører alligevel gerne gode ideer og forslag.

Der er mulighed for at lave væggen på det sidste billede som ude i gangen (jvf. det I kan se igennem dørren - eller billeder af gangrenoveringen her: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 202&type=3 - det giver også et godt indblik i stilen der lidt gås efter)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Re: Mødelokale

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 13:24

Mine første tanker er:

- En pink væg (resten forbliver hvide)
- Skinner til billeder er fortsat en god ide (de kan være hvide, hvis de skal sidde på den pinke væg)
- Alt, hvad der måtte være nødvendigt af opbevaringsmøbler, skal være med låge
- Hvidt bord og ditto stole

Et mødelokale skal først og fremmest være fleksibelt og indbyde til koncentration, og det gør det efter min mening bedst ved at virke så lyst, åbent og stort som muligt (uden at det bliver klinisk, derfor den pinke væg) og ved ikke at have ting (mapper, bøger, kontorartikler, etc.) stående synligt fremme.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 13:27

En enkelt betonvæg kunne også være fint.

Edit: Når det er en af de store, synes jeg dog, at den skal være hvid, så rummet ikke kommer til at virke mindre end højst nødvendigt.
0
Je suis un tableau noir.
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 7. jan 2016, 16:20

Dit nuværende mødelokale er måske lidt for hyggeligt, og ikke så strømlinet. Jeg forstår, hvorfor du gerne vil gave pink ind, men det bliver lidt fir klit klat. Billederne på de pinke reoler kommer f.ex. Ikke rigtig til sin ret, synes jeg. Der tænker jeg, at et par større billeder i galleriophæng vil give mere wow-effekt. Resten ville jeg holde helt i hvidt, bevare de nuværende stole og så højglanslakere bordet i pink, hvis muligt.
0
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 7. jan 2016, 16:24

Ej, har lige tænkt over det, og det er stolene, der evt. skal være pink og bordet sort eller koksgråt.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 16:53

GoGetter skrev:Dit nuværende mødelokale er måske lidt for hyggeligt, og ikke så strømlinet. Jeg forstår, hvorfor du gerne vil gave pink ind, men det bliver lidt fir klit klat. Billederne på de pinke reoler kommer f.ex. Ikke rigtig til sin ret, synes jeg. Der tænker jeg, at et par større billeder i galleriophæng vil give mere wow-effekt. Resten ville jeg holde helt i hvidt, bevare de nuværende stole og så højglanslakere bordet i pink, hvis muligt.

Det nuværende er også kun "midlertidigt" - fordi jeg hele tiden har vist det skulle sættes i stand.

Mine hylder (som jeg ikke regner med at beholde) - er også lidt rodede / tomme lige nu, fordi jeg ha skiftet ramme leverandør - og mangler de rammer jeg skal have fremover (de kommer i næste uge) - det der er vigtigt ved de billeder jeg har i mødelokalet er at de hurtigt kan tages ned, så kunderne kan se / røre ved de forskellige produkter - og kan se og mærke forskellen.

Jeg ved at jeg skal have:

- Rammehjørner op (en sjov ide til dette, i stedet for det sædvanlige "her er rammehjørner på en plade" ville være rigtigt fint)
- Et billede - i alle de størrelser jeg tilbyder - så folk kan se forskellen så altså en mulighed for at man kan se det samme billede i fra 13x18 til 70x100 . (igen en sjov / anderledes måde at præsentere dette på kunne være ret fedt)
- Produkter i form af - indrammet billede (med glas), indrammet billede uden glas, akrylbillede, alu billede, glasprint og Dibond print

Det gør en eller anden form for hylder lidt mere praktiske end de smukke galleriskinne (den har jeg i gangen, med store billeder med masser af wow faktor - og jeg elsker den) - jeg har lidt svært ved at se hvordan det skal fungere / se pænt ud med de ret forskellige produkter i forskellige størrelser på en galleriskinne - men er ikke helt afvisende overfor det heller.

Lamper ligger det helt fast:

Billede
(Det er dem jeg har ude i gangen - bare størrelsen mindre)

Jeg overvejer at skifte bordet ud og købe to af disse i stedet:

Billede

Det ene til at kunne flytte når jeg holder kursus - og det andet stående fast. Jeg har dog ikke fundet de helt rigtige stole til (det er et barbord, så høje stole)

Fjernsynet vil jeg gerne have op på væggen, det giver dog lidt håndværksmæssige udfordringer, da det ikke er en rigtig væg (det er blot en kæmpe gipsplade, uden skelet, der ikke sidder rigtigt fast, lavet for nok 50 år siden)

Gulvet bliver i øvrigt mørkt eg-agtigt af en slags.

Desuden overvejer jeg at flytte mit stylist hjørne ind i lokalet - p.t er det inde på mit kontor, men ville egentlig gerne have mit kontor for mig selv (og give stylisten arbejdsro når hun er her) - stylisthjørnet består af et spejl med "teaterlamper" omkring - et lille rullebord - samt en barstol ... men er lidt i tvivl om det er det der er løsningen på det.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 8. jan 2016, 16:27

Jeg er nået lidt længere i min tankerække og planlægning - og har bl.a været til et indretningsmøde i IKEA og her er hvad jeg umiddelbart er nået frem til:

Endevæggen bliver rå ligesom den ude i gangen, der kommer galleriskinne op og så vil jeg have de 6 forskellige produkter hængende, to udgaver af hver, en 30x40 + 30x30 - som det ses her:

væg.jpg

Bordet bliver med stellet fra ovenstående - men med en "betonplade" som bordplade - som så slet ikke er beton, men bare ligner - så det er nemt at flytte rundt med - der havde ikea en fed bordplade de skærer efter mål.

Jeg tror jeg skifter lampen ud med denne i stedet:

Billede

Jeg synes den har et rå-dronningelook - lidt fancy smancy - men stadig lidt rå og industriel.

Stolene til barbordet er jeg lidt i tvivl om - men muligvis disse:

Billede

Fjernsyn ophæng på væggen har jeg fundet en løsning på, så det kommer op og hænge på væggen i stedet for at stå på bordet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 17:27

Jeg har i øvrigt købt gulv i dag - det blev dette:
Billede

http://www.jemogfix.dk/Laminatgulv__165 ... eg_9039103
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3313

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 17:37

Søde Angie... jeg dør altså lidt hvis du ikke får et skilt/bogstav op over dine hylder hvor der står noget i retning af "rammerne skal være i orden/på plads"

Jeg ville grine :D
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 13:17

Jeg endte med at gå en størrelse op - og har nu bestilt de første fire af de nye produkter til væggen (de to af dem skal jeg bruge til messen jeg skal på om lidt) - men nu er det besluttet hvilke størrelser og hvilke billeder der skal op.

De to første billeder vil være akrylplader - de to næste alu - dernæst ramme med glas - så ramme uden glas - næstsidst dibond og til sidst glasprint.

Billede

Jeg går og stresser en smule over at skulle nå det hele på uge ...
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 390
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 13:59

Angelina skrev:[

Billede

Det ene til at kunne flytte når jeg holder kursus - og det andet stående fast. Jeg har dog ikke fundet de helt rigtige stole til (det er et barbord, så høje stole)

Du har vist besluttet dig, men jeg vil lige pippe lidt alligevel. Du skal lige overveje, at du udelukker en gruppe mennesker, der ikke kan kravle op og ned af barstole.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 14:11

Delfin skrev:

Billede

Du har vist besluttet dig, men jeg vil lige pippe lidt alligevel. Du skal lige overveje, at du udelukker en gruppe mennesker, der ikke kan kravle op og ned af barstole.

Sådan i store træk har jeg besluttet mig .. jeg tænker at de mennesker der ikke enten kan stå ved bordet - eller komme op og ned af barstole i forvejen lidt er udlukket, eftersom her er trapper alle vegne, så jeg tænker hvis man er så dårligt gående, så er det ikke rigtigt min forretning man besøger - med mindre der et eller andet jeg har overset?
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 16:24

Angelina skrev:
Delfin skrev:

Billede

Sådan i store træk har jeg besluttet mig .. jeg tænker at de mennesker der ikke enten kan stå ved bordet - eller komme op og ned af barstole i forvejen lidt er udlukket, eftersom her er trapper alle vegne, så jeg tænker hvis man er så dårligt gående, så er det ikke rigtigt min forretning man besøger - med mindre der et eller andet jeg har overset?

Nej, det har du nok ret i.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 16:30

Delfin skrev:
Angelina skrev:
Delfin skrev:

Billede

Nej, det har du nok ret i.

Jeg ville ønske det var mere handicapvenligt - men det er desværre en meget gammel bygning, så der er halve etager alle vegne, og hverken ramper eller elevatorer - kantsten og fortove og den slags er også af den gamle slags ... men hvis der endelig skulle komme en der af en eller anden grund ikke kunne klare barstolene, så ville jeg regne med vi bare holdt mødet ude i venteværelset i sofaen i stedet, lidt mere kringlet, men det kan sagtens lade sig gøre :)
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 17:06

Angelina skrev: Jeg ville ønske det var mere handicapvenligt - men det er desværre en meget gammel bygning, så der er halve etager alle vegne, og hverken ramper eller elevatorer - kantsten og fortove og den slags er også af den gamle slags ... men hvis der endelig skulle komme en der af en eller anden grund ikke kunne klare barstolene, så ville jeg regne med vi bare holdt mødet ude i venteværelset i sofaen i stedet, lidt mere kringlet, men det kan sagtens lade sig gøre :)

Det havde da nok også været lettere for forældre bare at køre barnevognen med ind, men man kan jo bare ikke få alt her i verden, og udover trappeproblemet, er det nogle fine lokaler, du har reddet dig.
0

Tilbage til "Bolig"