Erfaringer ved fjernelse af milier.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2174

Erfaringer ved fjernelse af milier.

Indlægaf Moxy-lady » 7. jan 2016, 15:57

Efter at jeg er begyndt at gå mere op i hudpleje og glæde mig over den effekt min nye rutine har på min (tidligere ret acneplagede) hud, står jeg nu tilbage med et problem med milier.

Jeg synes at jeg, det seneste år, har fået flere og flere, og jeg synes ikke at det går optimalt med at fjerne dem selv.

Hvad har I gjort? Har I evt. erfaringer med en specifik behandling hos en kosmetolog i/omkring Roskilde eller København?

Alle erfaringer modtages med kyshånd :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Re: Erfaringer ved fjernelse af milier.

Indlægaf Spjaerten » 7. jan 2016, 16:00

Der er 3 ting der kan være skyld i dem (sikkert også flere)

1) overdrevet rens af hud
2) for lidt rens af hud
3) for stort indtag af mælkeprodukter.

Når jeg har tid (ikke fokus lige pt) så skrubber jeg min hud med en peeling rens ca hver 2. Uge (og derudover vasker jeg bare mit ansigt i vand).
Bruger en lille milier nål til at prikke hul i huden og klemme de hårde talgkugler ud.

Er ikke sluppet af med dem, men synes klar niveauet er til at leve med.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 7. jan 2016, 16:20

Hvor køber du sådan en nål?

Jeg tror at mit er kommet af for lidt rens. Det har aldrig været noget jeg har gjort mig meget i. Er så startet nu, og går og afventer en god øjencreme, som skulle fugte huden så den ikke bliver for tør. Har læst noget med at almindelig ansigtscreme ikke er særlig godt.

Drikker/spiser meget få mælkeprodukter :)
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 7. jan 2016, 16:51

Jeg har engang fået fjernet nogle på kosmetologskolen på Kongens Nytorv (ved ikke om den stadig ligger der). Der brugte hun en lille tynd skalpel, som hun stak ind under talgkuglen, hvorefter hun pressede den ud. Det er vist standard fremgangsmåde, så det du kan du nok få lavet hos en hvilken som helst kosmetolog :).
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 7. jan 2016, 17:40

Moxy-lady skrev:Hvor køber du sådan en nål?

Jeg tror at mit er kommet af for lidt rens. Det har aldrig været noget jeg har gjort mig meget i. Er så startet nu, og går og afventer en god øjencreme, som skulle fugte huden så den ikke bliver for tør. Har læst noget med at almindelig ansigtscreme ikke er særlig godt.

Drikker/spiser meget få mælkeprodukter :)

Apoteket
100 år siden jeg købte sidst
Det købte jeg til mange års forbrug
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 843

Indlægaf Daphne » 7. jan 2016, 21:07

Jeg køber almindelige kanyle-nåle på apoteket. Bare spørg efter de tyndeste. Tror jeg fik 100 stk. for 60,- kroner, sidst jeg var der (de er også gode til hormonella-bumser :fløjt: )
1
Brugeravatar
shubassdk
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Indlægaf shubassdk » 11. jan 2016, 14:52

Jeg har forsøgt mig med nåle og så videre, men jeg har haft bedst erfaring med at få en kosmetolog til at gøre det.
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 12. jan 2016, 16:49

Jeg fik under min graviditet en pæn stor en tæt på mit ene øje. Virkelig upraktisk, men samtidig kunne man ikke se den, da øjenvipperne dækkede den. Jeg fik en kosmetolog til at presse den ud. Hun kunne ikke få det hele med, men mente resten ville gå væk af sig selv og hun fik ret. Jeg kunne pille resterne af en uge efter og nu er der ikke mere.
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 12. jan 2016, 16:55

Jeg tror at jeg får en kosmetolog til at fjerne dem jeg har nu, og så må jeg se om jeg vil anskaffe mig nogle kanyle-nåle fremadrettet.

Jer der har fået gjort det ved en kosmetolog, hvilken type behandling har I valgt? Er det nok med sådan en almindelig en til omkring 400 kr eller skal man op i nogle af de dyre luksusbehandlinger?
0
Brugeravatar
shubassdk
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Indlægaf shubassdk » 12. jan 2016, 17:21

Jeg havde bare bestilt en almindelig ansigtsbehandling og så spurgte hun til sidst om hun ikke skulle fjerne dem. Jeg havde slet ikke tænkt på at det var en mulighed. Men bare spørg dem når du booker. Jeg tror de fleste kan finde ud af det.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 12. jan 2016, 17:31

Jeg fik også bare mine fjernet under en almindelig ansigtsbehandling. Det er en ret enkel behandling, så du kan sagtens nøjes med den billigste.
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Skønhed"