Har du nogensinde været i terapi?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1539

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Bad Samaritan » 18. maj 2016, 06:26

Supervision og lejlighedsvis opfølgning på voldsomme hændelser er en del af mit job derhjemme, men det betragter jeg ikke som egentlig terapi, som sådan. Ikke desto mindre har det været enormt givtigt og noget, jeg vil fortsætte med at benytte mig af, når det bliver aktuelt...

I forhold til befolkningen mere generelt, er det store antal egentlig ikke noget, der overrasker mig synderligt. Man kunne selvfølgelig argumentere for at den gennemsnitlige danskers hverdag er blevet mere stresset og fyldt med eksterne påvirkninger, men jeg tror sgu altid folk har været på grådens rand af den ene eller den anden årsag. Hvis det synes som en opadgående "trend", er jeg ret overbevist om, at årsagen skal findes i større åbenhed og nedbrydning af tabuer - og irriterende som nogen må synes det er ikke at kunne svinge en spade uden at ramme nogen med en diagnose, så tror jeg det er godt for samfundet som helhed at få det frem i lyset og diskutere, hvad vores livsstil helt præcist gør ved os.
3
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 18. maj 2016, 08:33

Ja - i forbindelse med min stress sygemelding i 2014. Min arbejdsgiver betalte 10 psykologsamtaler under min sygemelding, og det er jeg enormt taknemmelig for. Uden de samtaler, så tror jeg ikke jeg var kommet så hurtigt tilbage på arbejde igen.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 33
Likede indlæg: 243

Indlægaf Prosperity74 » 18. maj 2016, 20:47

Jeg har gået til psykolog af flere gange og nu går jeg til gruppe terapi
0
Brugeravatar
Lady Murtagh
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 21:53

Jeg gik til psykolog i en periode efter fødsel af min datter, fordi jeg havde en tilpasningsreaktion.
0

Tilbage til "Livets forhold"