Skæv næsevæg og operation

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Skæv næsevæg og operation

Indlægaf Ballademager » 8. jan 2016, 12:34

Lang historie kort. Min næsevæg er meget skæv, og jeg har derfor svært ved at trække vejret ordentligt gennem næsen (og i vores forhold er det mig, der snorker mest :blush2: ).

Ørenæsehalslægen har derfor foreslået, at jeg bliver opereret og får rettet næsevæggen ud.

Det er ikke noget stort indgreb, men der er risiko for hul i næsevæggen og sammensunket næse. Det er op til mig at beslutte, hvad jeg vil, men jeg synes, at det er lidt svært.

Har fået en henvisning til videre undersøgelser på sygehuset, så skal selvfølgelig have en snak med dem.

Men ville lige høre, om nogle af jer har fået den operation, og hvad I har fået ud af det.

Tak :kys:,
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Re: Skæv næsevæg og operation

Indlægaf Angelina » 8. jan 2016, 13:29

Altså, jeg har _lidt_ fået lavet noget der lugter [get it?] der hen af - og så ikke helt ... jeg havde problemer med bihulebetændelse, så de besluttede sig for at åbne op - dvs. gå ind med hammer og mejsle og fikse det, og i den forbindelse mente de også at min næseryg var lidt skæv, og rettede op på dette.

Selveste operationen var ikke så slem... det er så også det eneste positive jeg kan sige om det.

- Det afhjalp ikke mit problem.
- Jeg fik to massive infektioner efterfølgende - De hyggelige stafylokokker tog bopæl i mit kranie, og her synes jeg nok de havde glemt at fortælle man åbenbart ikke kan operere sterilt i næsen, og det derfor OFTE skete.
- Hvad der var max 5 dages sygemelding blev til en måned grundet komplikationer.

Så ja, jeg har fået rettet op på næsevæggen (bl.a) - det hjalp ikke, tilgengæld har jeg fået mere antibiotika end den samlede danske svinestand. Men jeg har så heller ikke sammenstyrtninger eller lign.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Re: Skæv næsevæg og operation

Indlægaf Ballademager » 8. jan 2016, 15:36

Tak for dit svar.

Det lyder ikke sådan rigtig rart for dig. Men det betyder i hvert fald, at jeg skal huske at spørge lægen ret grundigt ind til det med infektioner.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Helbred"