Din holdning til "Venligboerne"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Gray_Adam
Kort karma: 1
Likede indlæg: 27

Re: Din holdning til "Venligboerne"

Indlægaf Gray_Adam » 15. jan 2016, 07:28

Spoock skrev:
Gray_Adam skrev:
Spoock skrev:Jeg har intet imod venligboerne, men anser dem som en smule naive i deres tilgang. Jeg tror selv på at vi står overfor enorme kulturelle udfordringer med det store indvandring/flygtningetal i Danmark og Europa, og mener vi skal bremse meget kraftigt op. Jeg tror ikke at vi får ændret manges syn på kvinder, frisind med videre og derfor mener jeg det er en trussel mod vores samfund (også selvom det ikke er det indvandrerne/flytningene ønsker).

Synes dog (ex)DFerens (han meldte sig ud i protest) er helt ude i hampen - alle har ret til deres holdninger og vi bør kunne debattere på et ordentligt plan.

Hvordan kan det være naivt, at man bidrager til netop integrationen ved at have kontakt og omgang med de pågældende flygtninge og hjælper med forståelsen af sprog, skikke, mentalitet og den slags? Jeg synes da netop det må anses for en kæmpehjælp for integrationsudfordringerne, at der er privatpersoner og civilsamfund, der træder til på de områder og rent faktisk har en 1-1 kontakt til flygtninge.

Jeg synes det er naivt, fordi jeg ikke tror det virker. Det er en smuk tanke, men tror ikke det fører til mere integration. Jeg har ikke den forkromede løsning selv, men mener det indebærer hård opbremsning og klar debat og grænse på hvor mange vi mener vi kan magte, samt en (i mit hoved) realisering af, at der er massive kulturforskelle.

Men som sagt - synes det er en smuk tanke, men jeg tror bare ikke på den.

Det er ikke min oplevelse. Omend jeg ikke er venligbo, så har jeg været ressourceperson og lektiehjælper gennem de sidste små tyve år, ligesom jeg har været erhvervsmentor for flygtninge et par gange og jeg synes absolut man derved oplever den enorme forskel det gør for de pågældende (og for en selv, men det er en anden sag) og netop at det virker.
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 284

Indlægaf FruitFly » 15. jan 2016, 08:20

Spoock skrev:Jeg synes det er naivt, fordi jeg ikke tror det virker. Det er en smuk tanke, men tror ikke det fører til mere integration. Jeg har ikke den forkromede løsning selv, men mener det indebærer hård opbremsning og klar debat og grænse på hvor mange vi mener vi kan magte, samt en (i mit hoved) realisering af, at der er massive kulturforskelle.

Så mener du at venlighed ikke gør en forskel for nyankommende eller er det snarere at ingen af "dem" kan integreres uanset hvor venligt vi modtager dem?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3394

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2016, 08:39

FruitFly skrev:Så mener du at venlighed ikke gør en forskel for nyankommende eller er det snarere at ingen af "dem" kan integreres uanset hvor venligt vi modtager dem?

Nu ved jeg godt, det ikke var mig, du spurgte ...
Men: Det kommer an på flere ting, bl.a. hvor mange der kommer - jo flere, des sværere. Og så kommer det selvfølgelig også an på, hvilke typer der kommer. Det sidste gælder både den enkelte person og den baggrund, de kommer fra. Nogle lande er jo immervæk more "inkompatible" med den danske stil end andre.
0
Spoock
Kort karma: 0
Likede indlæg: 18

Indlægaf Spoock » 15. jan 2016, 09:34

FruitFly skrev:
Spoock skrev:Jeg synes det er naivt, fordi jeg ikke tror det virker. Det er en smuk tanke, men tror ikke det fører til mere integration. Jeg har ikke den forkromede løsning selv, men mener det indebærer hård opbremsning og klar debat og grænse på hvor mange vi mener vi kan magte, samt en (i mit hoved) realisering af, at der er massive kulturforskelle.

Så mener du at venlighed ikke gør en forskel for nyankommende eller er det snarere at ingen af "dem" kan integreres uanset hvor venligt vi modtager dem?

I det store billede nej. Selvfølgelig kan der opnås resultater ved den enkelte, jeg mener bare ikke det batter noget i det store billede, hvor jeg forudser stadig større kultursammenstød. Jeg tror ikke man ændrer kulturen ved at stå med flag og vifte - forsimplet sagt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5915

Indlægaf LadyFox » 15. jan 2016, 09:39

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Så mener du at venlighed ikke gør en forskel for nyankommende eller er det snarere at ingen af "dem" kan integreres uanset hvor venligt vi modtager dem?

Nu ved jeg godt, det ikke var mig, du spurgte ...
Men: Det kommer an på flere ting, bl.a. hvor mange der kommer - jo flere, des sværere. Og så kommer det selvfølgelig også an på, hvilke typer der kommer. Det sidste gælder både den enkelte person og den baggrund, de kommer fra. Nogle lande er jo immervæk more "inkompatible" med den danske stil end andre.

Men det er vel næppe en god idé ikke at få hjulpet nogen med at integreres, bare fordi det ikke er muligt med samtlige?
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3394

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2016, 09:48

LadyFox skrev:Men det er vel næppe en god idé ikke at få hjulpet nogen med at integreres, bare fordi det ikke er muligt med samtlige?

Nej, selvfølgelig ikke :)
0
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 16:19

På Tirsdag er der, som sædvanligt, Sprogcafé :

http://dengulevilla.frederiksberg.dk/ev ... Nr=9994718

Alle er velkommen. Gratis kaffe / te / kage / slik
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9136

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 22:24

Nå, jamen jeg kan godt lide at være venligbo.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"