Hårrutine-tråd

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5903

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Smiling_Goat » 11. jan 2016, 13:58

MOGA skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har haft en ret god oplevelse med L'oreals Essential Oils. Jeg bruger shampooen og deres leave-in oliebaserede behandling.

Allerede efter shampooen føles mit hår, som det plejede at gøre efter balsam. Jeg tørrer så håret lidt og putter Franck Provost Balsam Repair (med ceramide og Arginine) i. Det lader jeg sidde i fem minutter, før jeg skyller ud. Herefter tørrer jeg håret igen, og putter en klat arganolie på størrelse med en hasselnød ca. ud i håret, mens jeg står med hovedet nedad (1/3-del i rødderne, 1/3-del spidserne og den sidste del i midten.)
Så friserer jeg det roligt igennem, startende fra spidserne og går opad, rejser mig og laver en sideskilning.

Hvis jeg vil have lange, "hollywood-agtige" krøller bruger jeg en føntørrer og holder håret strakt, mens jeg tørrer (oppe fra rødderne, ned mod spidserne.) Derefter samler jeg håret igen med mere leave-in treatment.
Det smarte er i øvrigt, at olie jo fungerer som naturlig heat-protection, så det er nok at bruge den der leave-in når jeg tørrer det.

Hvad jeg så gør ved mit hår frem til, det skal vaskes igen (4 dage senere), afhænger lidt af mit hårs humør.

Høstak (sjældent forekommende): Jeg deler håret op i tre sektioner (underhåret, "midterhåret" og toppen - som når man glatter) hver sektion får vand og L'oreals leave-in oliebaserede treatment.

Krøllerne er bare blevet knapt så definerede: Bare produktet i det foregående afsnit spredt ud i håret.

Åhja, og jeg friserer det kun ifm. hårvaskning. Friserer jeg det, mens det er tørt, får jeg afro.

Jeg har så lært, at mit hår ikke har det godt med at have produkter i, for lang tid ad gangen. Jeg har så tit fået råd om at efterlade hårkure etc. i håret så lang tid som muligt (flere timer, og gerne natten over,) men når jeg gør det, er der bare dømt høstak bagefter. Mit hår kan slet ikke med det. Det var endeligt(!) blevet medgørligt og så fulgte jeg anbefalingen om at lade en hårkur sidde i, i flere timer, og nu er jeg tilbage ved udgangspunktet :rulle: (det er ikke rådgiverens skyld.)
Jeg ved ikke, om det har noget med krøllerne at gøre.

Jeg har også naturkrøllet hår, og har flere gange oplevet præcis det samme, når jeg fx lader kur sidde i så længe som anbefalet.

Mit største hårproblem er, at mit hår sidder rigtig pænt, når det er blevet vasket, men dagen efter ligner det stort set altid en høstak. Jeg børster heller ikke tørt hår, men kan oftest ikke redde den uden en hårvask. Resultatet er derfor ofte, at jeg ender med at smide det i en hestehale. Øv. Jeg gad virkelig godt finde en måde at håndtere mit hår på.

Det var også min fremgangsmåde før i tiden. Nu gør jeg det beskrevne med at dele håret op i tre sektioner (som ved glatning) væde og påføre olie i hver sektion og lade det tørre. Så ligner det fuldstændigt nyvasket hår.
Med tiden var det så slet ikke nødvendigt at dele det op og væde det. Da kunne jeg bare putte olien direkte i tørt hår, og det blev fint og defineret uden krus.

Men så var det jo lige, at jeg lod en hårkur sidde for længe.. Suk. Så, tilbage til start :P

Jeg har i øvrigt aldrig hestehale længere :D
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2271

Indlægaf didas » 11. jan 2016, 14:04

Jeg bruger Aussie shampoo og hårkur til farvet hår og ca. 1 gang om ugen eller hver 14. dag får det en tur med Revlon farvebombe i farven Fire red. Mit hår fedter meget nemt og jeg får tør hovedbund, hvis jeg vasker det for tit, så jeg undgår så vidt muligt at bruge andre produkter/olier. Jeg tørrer med Ionføntørrer og glatter det hurtigt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 11. jan 2016, 16:12

Smiling_Goat skrev:
MOGA skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har haft en ret god oplevelse med L'oreals Essential Oils. Jeg bruger shampooen og deres leave-in oliebaserede behandling.

Allerede efter shampooen føles mit hår, som det plejede at gøre efter balsam. Jeg tørrer så håret lidt og putter Franck Provost Balsam Repair (med ceramide og Arginine) i. Det lader jeg sidde i fem minutter, før jeg skyller ud. Herefter tørrer jeg håret igen, og putter en klat arganolie på størrelse med en hasselnød ca. ud i håret, mens jeg står med hovedet nedad (1/3-del i rødderne, 1/3-del spidserne og den sidste del i midten.)
Så friserer jeg det roligt igennem, startende fra spidserne og går opad, rejser mig og laver en sideskilning.

Hvis jeg vil have lange, "hollywood-agtige" krøller bruger jeg en føntørrer og holder håret strakt, mens jeg tørrer (oppe fra rødderne, ned mod spidserne.) Derefter samler jeg håret igen med mere leave-in treatment.
Det smarte er i øvrigt, at olie jo fungerer som naturlig heat-protection, så det er nok at bruge den der leave-in når jeg tørrer det.

Hvad jeg så gør ved mit hår frem til, det skal vaskes igen (4 dage senere), afhænger lidt af mit hårs humør.

Høstak (sjældent forekommende): Jeg deler håret op i tre sektioner (underhåret, "midterhåret" og toppen - som når man glatter) hver sektion får vand og L'oreals leave-in oliebaserede treatment.

Krøllerne er bare blevet knapt så definerede: Bare produktet i det foregående afsnit spredt ud i håret.

Åhja, og jeg friserer det kun ifm. hårvaskning. Friserer jeg det, mens det er tørt, får jeg afro.

Jeg har så lært, at mit hår ikke har det godt med at have produkter i, for lang tid ad gangen. Jeg har så tit fået råd om at efterlade hårkure etc. i håret så lang tid som muligt (flere timer, og gerne natten over,) men når jeg gør det, er der bare dømt høstak bagefter. Mit hår kan slet ikke med det. Det var endeligt(!) blevet medgørligt og så fulgte jeg anbefalingen om at lade en hårkur sidde i, i flere timer, og nu er jeg tilbage ved udgangspunktet :rulle: (det er ikke rådgiverens skyld.)

Jeg har også naturkrøllet hår, og har flere gange oplevet præcis det samme, når jeg fx lader kur sidde i så længe som anbefalet.

Mit største hårproblem er, at mit hår sidder rigtig pænt, når det er blevet vasket, men dagen efter ligner det stort set altid en høstak. Jeg børster heller ikke tørt hår, men kan oftest ikke redde den uden en hårvask. Resultatet er derfor ofte, at jeg ender med at smide det i en hestehale. Øv. Jeg gad virkelig godt finde en måde at håndtere mit hår på.

Det var også min fremgangsmåde før i tiden. Nu gør jeg det beskrevne med at dele håret op i tre sektioner (som ved glatning) væde og påføre olie i hver sektion og lade det tørre. Så ligner det fuldstændigt nyvasket hår.
Med tiden var det så slet ikke nødvendigt at dele det op og væde det. Da kunne jeg bare putte olien direkte i tørt hår, og det blev fint og defineret uden krus.

Men så var det jo lige, at jeg lod en hårkur sidde for længe.. Suk. Så, tilbage til start :P

Hvad gør du ved hårgrænsen? Der kruser mit altid :afro:
Og hvor meget vand putter du i?
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 11. jan 2016, 16:41

MOGA skrev:
Smiling_Goat skrev:
MOGA skrev:

Hvad gør du ved hårgrænsen? Der kruser mit altid :afro:
Og hvor meget vand putter du i?

Jeg bruger bare resterne fra olien, jeg spredte ud i hårets længder, og trykker fimrehårene ned.
Hm.. Vandmængde.. Det skal ikke være så vådt, som når du lige har vasket det, men måske lidt som, hvis du har været ude i regn.. Det er svært at beskrive, men det finder du hurtigt ud af :)

Det ser i øvrigt sådan ud
20160111_175008.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 11. jan 2016, 23:07

Mit hår er væsentligt mere krøllet, men jeg må se om jeg kan få det til at makke ret...
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jan 2016, 00:48

MOGA skrev:Mit hår er væsentligt mere krøllet, men jeg må se om jeg kan få det til at makke ret...

Jeg har også retttet mit hår ud for at få større/færre krøller :)

Held og lykke med det
0
Brugeravatar
shubassdk
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Indlægaf shubassdk » 12. jan 2016, 08:19

Jeg tænker det kunne være virkelig fint hvis folk smed et billede af deres hår i indlæggene :)
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8505

Indlægaf 2SHY » 12. jan 2016, 08:59

shubassdk skrev:Jeg tænker det kunne være virkelig fint hvis folk smed et billede af deres hår i indlæggene :)

På opfordring. Ikke et skide godt billede men det er svært at tage billeder af sit eget hår synes jeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 13. jan 2016, 16:29

Jeg har fint, skandinavisk hår - er lige begyndt at bruge moroccanoils volume shampoo og balsam, og er indtil videre ret begejstret! Jeg her en pænt umulig hovedbund, så det at finde shampoo og balsam der ikke tilstopper og får min hovedbund til at klør er ret fedt :)
0
Brugeravatar
Filejs
Kort karma: 4
Likede indlæg: 48

Indlægaf Filejs » 13. jan 2016, 19:40

Mit hår ser således ud. Noget længere nu, men samme struktur og farve. Man kan ikke rigtig se det, men jeg har en ordentlig manke ...

image.jpeg

Btw, hold da op det er sært at se sig selv næsten ansigtsløs. Lidt voldemort-agtig uden næse :-D
1

Tilbage til "Skønhed"