Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Comfortzone
Kort karma: 31
Likede indlæg: 318

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Comfortzone » 18. jan 2016, 18:12

ManicNinja skrev:^^ Hvis det er bruddet med ham, hun er ked af det og såret over, er det så ikke en anden end ham, der skal trøste? :gruble:
Aj, altså hatten af for din rummelighed og forståelse. Tænker nok bare umiddelbart, at hendes adfærd mht kontakt virker lidt upassende (med mindre det handler om noget planlægning vedrørende børnene).

Hun er ked af bruddet, men det er ikke det hun skriver om. Det er bare praktiske ting med børn og salg af hus og så går hun måske lige overdrive engang imellem med hvor træls hun synes det er, at han ville skilles.
Men hun tuder ikke til ham.

Jeg forstår ham godt, det gør jeg. Men jeg forstår også hende og hun har det svært lige nu og så synes jeg snoren må være lidt længere.
5
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 437
Likede indlæg: 6573

Indlægaf Angelina » 19. jan 2016, 16:41

Da jeg snakkede i telefon med ham på vej hjem fra arbejde - vi snakkede om at jeg var lidt stresset over den forestående renovering - sådan rent logistisk, med at få det hele til at hænge sammen og måske lidt bekymret for om jeg kom til at hænge på det hele selv ... han hader gør-det-selv-arbejde og jeg synes det har været pænt op af bakke at have hans hjælp til det her, for det han har været skarpest til er at brokke sig, ikke gide gøre det han bliver bedt om, og synes det hele er åndssvagt, være træt og gerne ville tidligt hjem. Og det var det jeg prøvede at lufte, at jeg hellere ville stå med det selv end at høre på brok fra start til slut og hele tiden opleve at man forsøger at sjuske sig igennem det her ... og der gjorde han så det, som han efter 11 år sammen med mig pisser mig mest af - lod mig køre monolog uden at svare på noget af det jeg tog op...

Så jeg endte med at smide røret på (ja, så voksen er jeg) og sidder nu over på arbejde og nægter at køre hjem, fordi jeg synes han er en idiot.
1
~indsæt smart signatur her~
HappyHippo
Kort karma: 64
Likede indlæg: 957

Indlægaf HappyHippo » 19. jan 2016, 17:50

Han er så pisse belastende, når jeg laver mad.

Vi har et meget lille køkken, så der skal helst ikke være flere end mig i det, men sekunder jeg begynder madlavning vimser han rundt derude konstant. Så skal han vaske hænder, så skal han lave te, så skal han smide noget ud, så skal han bruge en saks osv. Aaaarg!
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 18:14

HappyHippo skrev:Han er så pisse belastende, når jeg laver mad.

Vi har et meget lille køkken, så der skal helst ikke være flere end mig i det, men sekunder jeg begynder madlavning vimser han rundt derude konstant. Så skal han vaske hænder, så skal han lave te, så skal han smide noget ud, så skal han bruge en saks osv. Aaaarg!

Er det så også dig, der skal flytte dig, når du står midt i noget, lige når det er MEGET vigtigt, at han får sat en MEGET vigtig kop i opvaskemaskinen eller får vasket sine hænder?

Sådan er det her. Og jeg bliver altså en lille smule irritabel.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 156
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1101

Indlægaf HappyQ » 20. jan 2016, 07:53

Fru Sunshine skrev:

Er det så også dig, der skal flytte dig, når du står midt i noget, lige når det er MEGET vigtigt, at han får sat en MEGET vigtig kop i opvaskemaskinen eller får vasket sine hænder?

Min er lige sådan - er det en mande-ting.
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1137

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 18:49

HappyQ skrev:
Fru Sunshine skrev:

Min er lige sådan - er det en mande-ting.

Jeg skylder vist min mand en undskyldning - I beskriver jo min adfærd, når hr Kuk laver mad :genert:
5
Smiling_Goat
Kort karma: 608
Likede indlæg: 9174

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jan 2016, 16:17

Jeg er troende kristen, og han ved det. Han har altid syntes, det var åndssvagt, for Gud findes jo tydeligvis ikke.. Nu vil han så melde sig ind i den skide "religion" baseret på et flyvende spaghettimonster. Er det mig, der er noget galt med, når det gør mig virkelig ked af det? Han forventer, at jeg respekterer hans religion, som han respekterer min, men siger selv, at han ikke tror på monstret. Han tror på alt det andet religionen står for (som åbenbart er gode handlinger er godt dårlige handlinger er dårlige.) Jeg har pga. Det her undersøgt "religionen." Men det virker ikke som om, de helt selv kan beskrive, hvad de tror på. Dybest set ser det ud til at handle om at gøre grin med religiøse mennesker.

Jeg har forsøgt at forklare ham, hvorfor det gør mig ked af det, og det ikke handler om religionen, men den kendsgerning at han ikke rent faktisk tror på monstret - og jeg mener ikke, man kan tro på en religion, hvis man ikke tror på guden i den religion. Men han hører bare, at jeg er imod hans religion, og det er bare typisk religiøse mennesker. Det er jo for helvede ikke det, der handler om. Det handler om respekt.
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1248

Indlægaf Pixie88 » 22. jan 2016, 16:28

Smiling_Goat skrev:Jeg er troende kristen, og han ved det. Han har altid syntes, det var åndssvagt, for Gud findes jo tydeligvis ikke.. Nu vil han så melde sig ind i den skide "religion" baseret på et flyvende spaghettimonster. Er det mig, der er noget galt med, når det gør mig virkelig ked af det? Han forventer, at jeg respekterer hans religion, som han respekterer min, men siger selv, at han ikke tror på monstret. Han tror på alt det andet religionen står for (som åbenbart er gode handlinger er godt dårlige handlinger er dårlige.) Jeg har pga. Det her undersøgt "religionen." Men det virker ikke som om, de helt selv kan beskrive, hvad de tror på. Dybest set ser det ud til at handle om at gøre grin med religiøse mennesker.

Jeg har forsøgt at forklare ham, hvorfor det gør mig ked af det, og det ikke handler om religionen, men den kendsgerning at han ikke rent faktisk tror på monstret - og jeg mener ikke, man kan tro på en religion, hvis man ikke tror på guden i den religion. Men han hører bare, at jeg er imod hans religion, og det er bare typisk religiøse mennesker. Det er jo for helvede ikke det, der handler om. Det handler om respekt.

Har han meldt sig ind i denne nye religion, for at gøre nar ad dig, eller hvad et formålet?
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 452
Likede indlæg: 3138

Indlægaf achillaxedprune » 22. jan 2016, 16:57

Pixie88 skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er troende kristen, og han ved det. Han har altid syntes, det var åndssvagt, for Gud findes jo tydeligvis ikke.. Nu vil han så melde sig ind i den skide "religion" baseret på et flyvende spaghettimonster. Er det mig, der er noget galt med, når det gør mig virkelig ked af det? Han forventer, at jeg respekterer hans religion, som han respekterer min, men siger selv, at han ikke tror på monstret. Han tror på alt det andet religionen står for (som åbenbart er gode handlinger er godt dårlige handlinger er dårlige.) Jeg har pga. Det her undersøgt "religionen." Men det virker ikke som om, de helt selv kan beskrive, hvad de tror på. Dybest set ser det ud til at handle om at gøre grin med religiøse mennesker.

Har han meldt sig ind i denne nye religion, for at gøre nar ad dig, eller hvad et formålet?

Det tænker jeg også... Og det lyder bare helt enormt nedern og underligt provokerende. Hvorfor opfører han sig så lamt?
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jan 2016, 17:03

Pixie88 skrev:

Nej, han har ikke meldt sig ind endnu, viser det sig, han snakker om at lade være nu, fordi jeg føler det som en hån. Han siger, at han har været tilhænger af den i mange år - og har billeder, der indikerer, at det er rigtigt.

Jeg føler bare, at jeg ved at skulle opføre mig anerkendende over for en religion, som ingen rent faktisk tror på, samtidig siger, at religioner er åndssvage - altså min religion er åndssvag, jeg er åndssvag. Det føles ydmygende.

Det handler ikke om, at de tror på noget andet, men at de netop ikke tror på det. De kan ikke engang selv helt beskrive ideologi osv.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 17:08

Ej, hvor er han ikke spor sød.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jan 2016, 18:12

Nope.. Men jeg tror ikke det skyldes et ønske om at såre mig. Jeg tror bare ikke, han forstår hvor vigtig religion er for mig (jeg er jo netop ikke fanatisk) ikke rigtigt ved, hvad kristendommen går ud på og synes tanken om en godkendt religion baseret på et flyvende spaghettimonster et hysterisk morsomt - jeg kan også godt se det sjove, i teorien.

Jeg er bare træt, hormonel og trist, så det rammer lidt hårdere i dag.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7964

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2016, 18:27

Smiling_Goat skrev:Nope.. Men jeg tror ikke det skyldes et ønske om at såre mig. Jeg tror bare ikke, han forstår hvor vigtig religion er for mig (jeg er jo netop ikke fanatisk) ikke rigtigt ved, hvad kristendommen går ud på og synes tanken om en godkendt religion baseret på et flyvende spaghettimonster et hysterisk morsomt - jeg kan også godt se det sjove, i teorien.

Du kan hilse ham og sige, han skal være glad for, han ikke er kæreste med mig. Hoooold nu kæft ... Jeg var nok kommet til at sige noget meget højt til ... eller ad ... ham. Ahem.

Var blevet så fucking gal! Og jeg er ikke engang religiøs. Men det dér med grundlæggende overbevisninger ... Øj, man skal passe på. Og man skal da i hvert fald ikke bede andre vise respekt over for noget, man ikke selv har respekt for. Heller ikke som en eller anden syg joke som et eller andet statement. Ajmen, for filan da!

Det er ikke, at jeg ville kræve en undskyldning i 30 oktaver og på gennemslagspapir osv. Men det ville sgu være rart, hvis han kom listende senere og bare havde indset, at det måske ikke lige var det emne og den måde, der skulle stampes rundt i. Ville nok ikke snakke en masse om det. Bare komme ham i møde og foreslå, vi glemte det. Ikke altid den slags komplekse sager bliver bedre af en masse snak. Og tja, dérfra kunne man måske bare vælge at være stiltiende forskellige ift det dérsens religion, tænker jeg.

Men jo. Kan SAGTENS forstå, du føler dig ramt og trist. Bare det, jeg ville sige. Lod mig vist rive med. :)
Senest rettet af ManicNinja 22. jan 2016, 19:09, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jan 2016, 18:50

ManicNinja skrev:
Smiling_Goat skrev:Nope.. Men jeg tror ikke det skyldes et ønske om at såre mig. Jeg tror bare ikke, han forstår hvor vigtig religion er for mig (jeg er jo netop ikke fanatisk) ikke rigtigt ved, hvad kristendommen går ud på og synes tanken om en godkendt religion baseret på et flyvende spaghettimonster et hysterisk morsomt - jeg kan også godt se det sjove, i teorien.

Du kan hilse ham og sige, han skal være glad for, han ikke er kæreste med mig. Hoooold nu kæft ... Jeg var nok kommet til at sige noget meget højt til ... eller ad ... ham. Ahem.

Var blevet så fucking gal! Og jeg er ikke engang religiøs. Men det dér med grundlæggende overbevisninger ... Øj, man skal passe på. Og man skal da i hvert fald ikke bede andre vise respekt over for noget, man ikke selv har respekt for. Heller ikke som en eller anden syg joke som et eller andet statement. Ajmen, for filan da!

Det er ikke, at jeg ville kræve en undskyldning i 30 okataver og på gennemslagspapir osv. Men det ville sgu være rart, hvis han kom listende senere og bare havde indset, at det måske ikke lige var det emne og den måde, der skulle stampes rundt i. Ville nok ikke snakke en masse om det. Bare komme ham i møde og foreslå, vi glemte det. Ikke altid den slags komplekse sager bliver bedre af en masse snak. Og tja, dérfra kunne man måske bare vælge at være stiltiende forskellige ift det dérsens religion, tænker jeg.

Men jo. Kan SAGTENS forstå, du føler dig ramt og trist. Bare det, jeg ville sige. Lod mig vist rive med. :)

Jeg har sagt til ham, at han kan tro, som han vil, men at jeg ikke synes, vi skal snakke om det.

Jeg kan virkelig også godt se det sjove i "troen", det kan jeg virkelig. Og jeg kan godt forstå, hvad de prøver at sige. Ja, religion kan være fuldstændigt vanvittig og religiøse mennesker værre. Jeg forstår det. Jeg kan også sagtens acceptere, at han melder sig ind og går til deres eventuelle møder og hvadend, det er ikke det. Jeg vil bare ikke lade som om, at det er noget han rent faktisk tror på - når vi begge ved, det ikke er tilfældet.
Eller.. Han påstår jo, at han tror på det. Han tror på budskabet, men guden har han ingen mening om, og jeg mener ikke, at man kan tilhøre en religion, hvis gud man ikke tror på - så er det nærmere en filosofi eller livsstil. Han har igennem diskussionen udvist chokerende dårlig viden om religionsteori osv. så jeg tror det er der, hele konflikten bunder. Vi er dybest set uenige om, hvad der definerer en religion og et religiøst menneske.

Det må vi jo så prøve at finde ud af at komme uden om eller omkring eller et eller andet.

Og nåh ja.. Bare for at gøre det hele endnu mere åndssvagt, er det lige gået op for mig, at vi skal have spaghetti til aften :stoned:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7964

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2016, 18:59

Nja. Jeg synes, din første udlægning lød noget mere følelsesmæssig - og jeg synes også, det lød, som om du - med rette - følte dig ramt. Fordi hans adfærd ret uundgåeligt også bliver til et statement om dig (fordi du er religiøs). Og somme tider tror jeg, det kan være godt at holde fast i, at man føler sig ramt, hvis det er sådan, man har det. Man behøver ikke altid at formå at være rationel omkring alt. Ikke lige med det samme i hvert fald.

Men okay. Så længe I finder ud af det på jeres måde. Jeg havde sgu nok taget et par dage for mig selv ... :genert:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"