Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5915

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 27. jan 2016, 11:41

Skumfidusen skrev:Vi balancerer selv i det samme - min kæreste har haft sine formative år i Jehovas Vidner og tror på skrifterne. Det er virkelig en del af hende og det respekterer jeg. Det er en del af hende og troen og kirken har båret hende igennem svære tider og hjulpet hende enormt og absolut været et positivt og givende og stærkt bekendtskab. Mit billede af Jehovas Vidner har ændret sig til det meget bedre af at kende hende.

Men jeg tror ikke. Ikke på noget. Det er tvivlen, der er min grundessens. Jeg tror ikke på gud eller en skaber. Jeg tror ikke på noget som helst. Og jeg elsker lidt pastafarianismen, fordi den udkrystalliserer så mange ting i mange troendes adfærd. Men den er ikke en religion; den er et retorisk kneb med humor og satire og lidt ondsind. Det passer ret godt til min satiriske og let ondsindede humor over for det lidt fundamentalistiske der er i meget religion.

Vi holder os ret meget fra emnet. Jeg respekterer hendes tro, men ikke nok til at jeg vil lade som om at evolutionen ikke finder sted eller at der må være en skaber, fordi big bang ikke giver mening. Vi diskuterer det bare ikke. Hun skal tro på hvad hun gør og det er ikke min opgave at omvende. Jeg er ikke forkynder.

Så jeg synes det er svært -jeg tror ikke din kæreste melder sig ind (hvis han gør) for at håne dig eller pointere noget over for dig. Lige så lidt som du tænder et lys eller beder en bøn eller går ind i en kirke for at være demonstrativ over for ham. Det er nu engang hans overbevisning og I har begge en forpligtelse til at anerkende den andens ret til en anden overbevisning end jeres egen. Jeg ville prøve en dyb indånding i dit sted og tænke at han jo har ret til at udleve sin overbevisning, som du har ret til at udleve din og tolerance også går ud på at acceptere store forskelligheder.

Det var også lidt det, vi kom frem til. Han kan lige så lidt gøre for, at han ikke forstår, hvad religion betyder for religiøse mennesker, som jeg kan gøre for, at jeg ikke kan forstå, at han ikke kan forstå det.. Jeg håber det giver mening. Under alle omstændigheder er vi enige om at være uenige, og så er den ged ligesom barberet.

Alt er godt igen :)
4
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 28. jan 2016, 23:04

"The Gospel of the Flying Spaghettimonster" , pastafariasmens hellige skrifter, kommer ind på baggrunden for Bobby Hendersons ide, med det Flyvende Spgahettimonster.
Som Zombien også så nydeligt, har beskrevet.
Jeg vil gå så langt som til at anbefale at købe den. om ikke andet, så fordi der er pirater i! ;)
Men også fordi, at som Zombien og onkel Skum skriver, at den først og fremmest er et oprør/modtræk, på nogle strømninger, vi lige knap har set på nogen måde her i Europa siden Darwins tid.

Jeg tror også den måske kan bruges til at bygge endnu mere bro imellem dig og din kæreste.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5915

Indlægaf Smiling_Goat » 29. jan 2016, 00:24

kokkenok skrev:"The Gospel of the Flying Spaghettimonster" , pastafariasmens hellige skrifter, kommer ind på baggrunden for Bobby Hendersons ide, med det Flyvende Spgahettimonster.
Som Zombien også så nydeligt, har beskrevet.
Jeg vil gå så langt som til at anbefale at købe den. om ikke andet, så fordi der er pirater i! ;)
Men også fordi, at som Zombien og onkel Skum skriver, at den først og fremmest er et oprør/modtræk, på nogle strømninger, vi lige knap har set på nogen måde her i Europa siden Darwins tid.

Jeg tror også den måske kan bruges til at bygge endnu mere bro imellem dig og din kæreste.

Tak for forslaget. Det kan være jeg kigger mere på det en dag, men lige nu er der ikke rigtigt nogen grund til det.

Konflikten har ikke været oppe siden den dag, jeg lavede indlægget, så jeg tror alt er okay :)
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3520

Indlægaf Ballademager » 30. jan 2016, 17:47

Han er lidt en nar omkring rengøring. Han hader det, og det er fair nok. Jeg er ikke fantatisk, men trives bedst med et rent og ryddeligt hjem, og jeg ser helst, at der bliver gjort rent en gang om ugen. Det er for mig en del af gamet i en husholdning på linje med opvask, indkøb og den slags. Ikke sjovt, men det skal gøres. Hans manglende interesse i rengøring betyder, at jeg skal drive det og sørge for at indkalde ham i kalenderen, når der skal gøres rent (hans eget ønske). Det, der irriterer mig, er, at han synes, jeg ødelægger hans aften, når jeg insiterer på, at vi skal overholde vores plan. Siger ofte til ham, at det er ok, at han venter med sin del, hvis han ikke orker det den aften (han har selv været med til at sætte tidspunktet). Men hvis jeg så gerne vil have min del overstået, så synes han, at jeg ødelægger hans afslapning. Jeg vil gerne have en rengøringshjælp, og synes, det er en oplagt løsning på problemet, men det vil han ikke, for han mener, at det er pinligt, og at jeg skal blive bedre til at trives med rod :stoned:

Overvejer bare at booke en rengørinshjælp selv, for det andet er simpelthen SÅ irriterende! :rulle:
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 30. jan 2016, 18:54

Ballademager skrev:Han er lidt en nar omkring rengøring. Han hader det, og det er fair nok. Jeg er ikke fantatisk, men trives bedst med et rent og ryddeligt hjem, og jeg ser helst, at der bliver gjort rent en gang om ugen. Det er for mig en del af gamet i en husholdning på linje med opvask, indkøb og den slags. Ikke sjovt, men det skal gøres. Hans manglende interesse i rengøring betyder, at jeg skal drive det og sørge for at indkalde ham i kalenderen, når der skal gøres rent (hans eget ønske). Det, der irriterer mig, er, at han synes, jeg ødelægger hans aften, når jeg insiterer på, at vi skal overholde vores plan. Siger ofte til ham, at det er ok, at han venter med sin del, hvis han ikke orker det den aften (han har selv været med til at sætte tidspunktet). Men hvis jeg så gerne vil have min del overstået, så synes han, at jeg ødelægger hans afslapning. Jeg vil gerne have en rengøringshjælp, og synes, det er en oplagt løsning på problemet, men det vil han ikke, for han mener, at det er pinligt, og at jeg skal blive bedre til at trives med rod :stoned:

Overvejer bare at booke en rengørinshjælp selv, for det andet er simpelthen SÅ irriterende! :rulle:

Kan kun anbefale rengøringshjælp. Det sparer os for mange konflikter.
2
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 30. jan 2016, 19:09

(OT, men hvordan kan man være kristen OG pastafarian? Er det ikke i direkte strid med biblens første bud?)
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2274

Indlægaf Zombie » 30. jan 2016, 19:28

Urtekussen skrev:(OT, men hvordan kan man være kristen OG pastafarian? Er det ikke i direkte strid med biblens første bud?)

Hvis de rent faktisk troede på et flyvende spaghetti monster, jo. Men det er jo ikke pointen, og vi tror ikke rigtig på det.
1
bluetof1
Kort karma: 132
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 31. jan 2016, 02:37

Lige nu.
Han besøger en ven her i weekenden, hvilket er helt fint. Aftalen når man er afsted med overnatning er, at man altid kan nås på telefon hvis der nu er noget. Det er der heldigvis sjældent, men i nat er der altså noget. Tre af fire børn er syge og græder, hvilket de også gjorde natten til lørdag, så jeg har i løbet af de sidste to døgn sovet 45 minutter. Jeg er ved at være træt.
Det giver sig bl.a. udslag i at jeg mildest talt ikke har meget tålmodighed med ungerne og jeg blev ikke glad da den raske af dem bestemte sig for at begynde at græde højlydt lige da de tre andre var faldet i søvn. I skrivende stund er to børn vågne og skriger på skift.
Long story short: han skal holde vores aftale og tage den forbandede telefon så jeg kan få ham hjem nu i stedet for i morgen kl. halv ni.
Den yngste har så meget feber og trækker vejret så dårligt at en vurdering ved vagtlægen heller ikke ville være hysteri.

Så jeg er en smule irriteret på ham lige nu. Hvis det så bare var første gang, men det er det ikke. Undskyldningen er hver gang "jamen, jeg ringer da ikke til dig hvis de er syge når du ikke er hjemme!". Det er sgu da sagen totalt uvedkommende, asshat. Måske skulle du begynde at gøre det i stedet for at holde på din ret til martyrium (en anden ting hvor han er en nar. Jeg magter det faktisk ikke rigtig).
2
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 31. jan 2016, 06:48

Mus84 skrev:
Ballademager skrev:Han er lidt en nar omkring rengøring. Han hader det, og det er fair nok. Jeg er ikke fantatisk, men trives bedst med et rent og ryddeligt hjem, og jeg ser helst, at der bliver gjort rent en gang om ugen. Det er for mig en del af gamet i en husholdning på linje med opvask, indkøb og den slags. Ikke sjovt, men det skal gøres. Hans manglende interesse i rengøring betyder, at jeg skal drive det og sørge for at indkalde ham i kalenderen, når der skal gøres rent (hans eget ønske). Det, der irriterer mig, er, at han synes, jeg ødelægger hans aften, når jeg insiterer på, at vi skal overholde vores plan. Siger ofte til ham, at det er ok, at han venter med sin del, hvis han ikke orker det den aften (han har selv været med til at sætte tidspunktet). Men hvis jeg så gerne vil have min del overstået, så synes han, at jeg ødelægger hans afslapning. Jeg vil gerne have en rengøringshjælp, og synes, det er en oplagt løsning på problemet, men det vil han ikke, for han mener, at det er pinligt, og at jeg skal blive bedre til at trives med rod :stoned:

Præcis! For mig er det en no brainer, når nu vi ikke gider og godt kan finde pengene til det. Men han er slet ikke med på den. Han ville heller ikke have en opvaskemaskine, men har fuldstændigt overgivet sig nu, hvor vi har fået en. Så jeg er sikker på, at hvis først, vi får en, så bliver han glad for det.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 31. jan 2016, 07:11

Ballademager skrev:
Mus84 skrev:

Præcis! For mig er det en no brainer, når nu vi ikke gider og godt kan finde pengene til det. Men han er slet ikke med på den. Han ville heller ikke have en opvaskemaskine, men har fuldstændigt overgivet sig nu, hvor vi har fået en. Så jeg er sikker på, at hvis først, vi får en, så bliver han glad for det.

Netop, hvis I kan finde pengene er jeg også sikker på han kommer til at elske det.
Har det faktisk lidt som din kæreste, jeg kan heller ikke slappe af hvis andre arbejder - så synes jeg at jeg skal hjælpe.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 08:15

Min mand er 100% mand i forhold til vores lille projekt baby. Første gang jeg blev gravid, og stod med et kæmpe smil og en positiv test, for at fortælle at der var bid - hvad siger manden? ... 'øøøhm... OK.'

Hvad ville jeg gøre uden veninder... O.o :P
3
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2557

Indlægaf Mi55y » 31. jan 2016, 10:23

I morges...

Han fik mig rimelig meget op at køre, men da jeg havde gjort ham færdig med et blow, så var han ligesom færdig og kunne godt sove lidt mere, men jeg kunne da gå hen efter morgenmad... :naughty: Oveni er jeg på nu andet døgn som røgfri, og det hjælper lige som ikke at smide seksuel frustration oveni bøtten... Asshat!
7
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5904

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 11:17

Mus84 skrev:
Ballademager skrev:
Mus84 skrev:

Netop, hvis I kan finde pengene er jeg også sikker på han kommer til at elske det.
Har det faktisk lidt som din kæreste, jeg kan heller ikke slappe af hvis andre arbejder - så synes jeg at jeg skal hjælpe.

Altså. Jeg snyder og gør selv badeværelserne rent. Så gør jeg det, mens rengøringen klarer resten. Og med den bonus, at de bliver gjort helt rent hver gang. ELSKER det. Og når det er min eksmand, der står for rengøringen (fordi han heller ikke vil have rengøringshjælp, og kun vil gøre rent alene), så mangler jeg lidt den der totale "alt er rent" i hele huset.

Men der er almindeligt rent. Og pænt. Og så må man ikke brokke sig. Men... når han en skønne dag flytter :love: SÅ skal her være rent en gang om ugen!
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 11:26

Ballademager skrev:
Mus84 skrev:

Ville han ikke have en opvaskemaskine?????

Han er jo helt gennembagt! :nerve:

Vores opvaskemaskine var i stykker i 8 dage her i januar, og det var lige ved at koste os vores ægteskab! :panik:
5
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 31. jan 2016, 13:13

Mus84 skrev:

Kan sagtens forstå, at man har det sådan. Sådan har jeg det sådan set også, hvis det er en opgave, vi er fælles om. Men altså, det er jo heller ikke fair, at jeg ikke kan gøre rent, bare fordi han ikke lige orker det.

@Dikus: Sådan havde jeg det også, da jeg boede selv. Havde ikke rengøringshjælp, men gjorde rent fredag eftermiddag efter arbejde. En time med god musik og så var den ged barberet. Det fyldte ikke særlig meget, og det er i øvrigt meget hurtigere, når man gør det ofte.

@Sangius: Det er ikke fordi, at han er modstander af opvaskemaskiner. Han mente bare ikke, at vi skulle installere en, da vi boede i vores gamle lejlighed, for så vigtigt var det bare ikke for ham. Nu er vi heldigvis flyttet et sted hen, hvor der er opvaskemaskine, og så er han blevet rigtig glad for den.
0

Tilbage til "Forhold og sex"