Epilepsi og børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Shmartiesh
Kort karma: 19
Likede indlæg: 105

Re: Epilepsi og børn

Indlægaf Shmartiesh » 22. jan 2016, 21:04

DD_81 skrev:
Shmartiesh skrev:
Vi har selv snakket om det, men ønsket om at få børn med min kæreste er større end frygten for det ukendte. Også lever vi måske i en utopi af forelskelse og drømmen om en familie, men hvorfor skulle en sygdom begrænse vores drømme? Der kommer til at være risici ved det, men vi vil forberede os så godt som vi overhovedet kan! Om det så betyder jeg skal rende min kæreste i røven i en uge for at undgå han slår sig når han får anfald om morgenen, så er det det jeg vil gøre. :lun:

Jeg er ikke perfektionistisk eller ambitiøs omkring særlig meget, så der skal meget større ting til end hans epilepsi, før jeg kommer til at føle mig begrænset i mit og vores liv.

Min kæreste sagde en dag til mig at det ikke skulle ende med at jeg fik et had til ham fordi han ikke kunne det, alle andre mænd kunne. og det ønsker jeg jo heller ikke selv. Men jeg tror på at vores styrke er at vi taler om det og forbereder os på ikke at hade hinanden og bruge vores netværk. :)

Jeg vil sige at den indstilling til tingene du giver udtryk for herinde, bestemt får mig til at tænke at det såmænd nok skal gå ganske glat! :)
Du og I har jo tænkt igennem hvad der er af begræsninger og udfordringer, og i er jo vant til at leve livet hånd i hånd med epilepsien allerede i dag. Du ved at det måske kræver mere af dig i nogle henseender, men i har også overvejet jeres netværk.

Og ikke mindst lader det til at I i den grad er klar til at tage tingene som de kommer, og overveje og tage stilling når det er nødvendigt.
Min holdning er at det er sundt at være i stand til netop dette, at man bare favner tingene og løser dem hen af vejen, fremfor man har gang i en masse planlægninger, plan A B C D....

Tak fordi du ser det sådan. :kys: Og tak for inputs :gogo:
0

Tilbage til "Livets forhold"