David Bowie er død

Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Re: RIP David Bowie

Indlægaf eks-Maupassant » 11. jan 2016, 13:43

0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Anilara » 11. jan 2016, 14:08

:trist: Jeg var også helt målløs da jeg læste det.
Havde lige rost hans nye album til min kæreste, som er stor fan, i forgårs. Og så er han væk nu?
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: David Bowie er død

Indlægaf Torn » 11. jan 2016, 19:14

Jeg er rørt over hans død. Jeg har hørt Bowies musik hele min barndom - min far er inkarneret fan og han har de sidste par år især skamlyttet til "The Next Day"-albummet. Jeg har selv mere lyttet til det ældre, hvor "Heroes" er min ubetingede favorit.

Jeg var ikke født, da "Labyrinten til Troldkongens slot" eller "Christiane F" udkom, men jeg så dem mange år senere i forbindelse med folkeskolen. Min tysklærer var stor Bowie-fan. Jeg fandt ham uhyggeligt dragende og jeg endte med at crushe lidt på ham som 11årig. Altså, crushede på den unge og ikke-samtidige Bowie.

Spotify har lavet en hyldest-spilleliste som jeg lytter til og jeg regner med at den kører resten af aftenen. Det er første gang, jeg er blevet rørt over en kunstners død.

Hvil i fred.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6829

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2016, 19:38

Hvornår stiftede I først gang bekendtskab med Bowie?

Jeg kan huske at det først rigtig var i forbindelse med Band Aid og Live Aid at jeg hørte Bowie (og Queen iøvrigt også) Hans tidligere ting var lige generationen før mig, så det er først efter jeg er blevet voksen (ja ja, I kan godt stoppe med at grine!) at jeg fik hørt bagkataloget.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 11. jan 2016, 19:50

Jeg stiftede bekendtskab med Bowie, da jeg i 8.klasse blev hevet med i biffen og så Christiane F.

Musikken ramte mig lige i hjertet, og jeg tjekkede hurtigt ud, hvad han ellers havde lavet. Mange af hans tekster og musik passede ganske udmærket til mit "Jeg er teen, lad mig være i fred, verden er et skodsted"-væsen.

Jeg elsker hans Berlin-trilogi (som nogle kalder den).
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 11. jan 2016, 20:51

Jeg stiftede bekendtskab med Bowie ca. 8/9 år gammel i 1973/4. De år begyndte jeg at lytte til blues, jazz, visesange og glamrock. Af glamrockens navne var jeg til Suzi Quatro, Slade og Gary Glitter. David Bowie var jeg ikke så glad for, men jeg husker at numrene Starman, Space Oddity, Changes og Life of Mars fik mig til at lytte. Der var noget i de numre.
Sådan fortsatte det i resten af 70´erne. Jeg forstod ikke andres fascination af Bowie. Der kom enkelte numre mere i 70´erne, jeg gad lytte til, men resten var i min verden noget lort.

Albummet Let´s Dance i 1983 var det første album, jeg købte. Stadig var jeg ikke Bowiefan, selv om jeg var glad for Let´s Dance.
Siden udsendte Bowie flere plader, som ikke fangede mig. Først i 2002 med Heathen og Reality i 2003 overgav jeg mig til Bowie og begyndte seriøst at gennemlytte til hans bagkatalog. Det fik mig til at skifte holdning til hans tidlige værker. De var ikke længere noget "lort" men musikalske mesterværker.

Jeg er aldrig blevet den store Bowiefan. Han er ikke en kunstner, jeg kan finde på at råspille flere timer i træk, men jeg nyder at lytte til et par numre af og til.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 12. jan 2016, 06:08

Min første oplevelse med David Bowie, var da jeg hørte denne her i radioen og jeg var solgt.

0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9731

Indlægaf kidkomb » 12. jan 2016, 06:30

Stort tab! Og jeg er ikke engang fan. Men jeg kan sagtens se HVOR stor han var gennem hele sin karriere og nyde det tillige.
Og så fik jeg lidt bræk i munden af Anne-Dorthe Michelsen.
Føj!!!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Musik"