Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 715
Likede indlæg: 6283

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aima » 15. apr 2016, 13:29

Smiling_Goat skrev:
Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:Mit øje hævede lidt for et par uger siden, og jeg fik besked på, at jeg skulle stoppe med at bruge linser, og komme til tjek ved min optiker nogle uger senere. Det var så i dag. Nu har jeg så fået strenge ordrer på at lægge varme omslag på mit øje hver aften i en uge, og hvis det ikke løser problemet, skal jeg øge mængden af varme omslag til tre om dagen i et par dage. Virker det heller ikke, skal jeg til øjenlæge og have noget salve at smøre i øjet.. Årh hvor jeg ikke gider også have bøvl med mit øje :rulle:

Til gengæld mente han godt, jeg kunne begynde at bruge linser igen så småt.

Hvem gav dig besked om, du skulle til tjek ved optikeren? Hvad skyldes hævelsen? En allergisk reaktion, eller? Det giver i øvrigt ingen mening, du får at vide, du skal behandle hævelsen med omslag flere gange dagligt, men godt må bruge linser igen.

Jeg synes det der lyder weird, og hvis jeg var dig ville jeg få bestilt en tid hos en øjenlæge. Det kræver ingen henvisning.

God bedring :)

Jeg er nok for træt til at kunne formulere mig, så jeg giver mening..

Jeg ringede til optikeren, da hævelsen opstod. Det var hende, der fortalte mig, at jeg skulle droppe linserne et par uger og så komme til tjek i butikken (ved en optiker.) Ved dette tjek, fik jeg at vide, at hævelsen skyldes betændelse, og jeg skulle gøre det med omslagene, beskrevet i det første indlæg.

Jeg forstår dog heller ikke, hvorfor jeg må bruge linser, hvis mit øje er betændt - jeg har heller ikke taget nogen i endnu.

Tak

En optiker er ikke kvalificeret til at rådgive om behandling af tilstande som betændelse. Jeg synes, du skal kontakte en læge, helst en øjenlæge, men alternativt en alment praktiserende eller vagtlæge. Hvis der er infektion af nogen art, kan du lige så godt få gang i behandlingen først som sidst.

Og vær opmærksom på det smitter nemt, også fra det ene til det andet øje.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 187
Likede indlæg: 2083

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 14:21

Psoriasis på øjenlågene :rulle:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Smiling_Goat
Kort karma: 607
Likede indlæg: 9134

Indlægaf Smiling_Goat » 15. apr 2016, 14:21

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:
Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:Mit øje hævede lidt for et par uger siden, og jeg fik besked på, at jeg skulle stoppe med at bruge linser, og komme til tjek ved min optiker nogle uger senere. Det var så i dag. Nu har jeg så fået strenge ordrer på at lægge varme omslag på mit øje hver aften i en uge, og hvis det ikke løser problemet, skal jeg øge mængden af varme omslag til tre om dagen i et par dage. Virker det heller ikke, skal jeg til øjenlæge og have noget salve at smøre i øjet.. Årh hvor jeg ikke gider også have bøvl med mit øje :rulle:

Til gengæld mente han godt, jeg kunne begynde at bruge linser igen så småt.

Hvem gav dig besked om, du skulle til tjek ved optikeren? Hvad skyldes hævelsen? En allergisk reaktion, eller? Det giver i øvrigt ingen mening, du får at vide, du skal behandle hævelsen med omslag flere gange dagligt, men godt må bruge linser igen.

Jeg synes det der lyder weird, og hvis jeg var dig ville jeg få bestilt en tid hos en øjenlæge. Det kræver ingen henvisning.

God bedring :)

Jeg er nok for træt til at kunne formulere mig, så jeg giver mening..

Jeg ringede til optikeren, da hævelsen opstod. Det var hende, der fortalte mig, at jeg skulle droppe linserne et par uger og så komme til tjek i butikken (ved en optiker.) Ved dette tjek, fik jeg at vide, at hævelsen skyldes betændelse, og jeg skulle gøre det med omslagene, beskrevet i det første indlæg.

Jeg forstår dog heller ikke, hvorfor jeg må bruge linser, hvis mit øje er betændt - jeg har heller ikke taget nogen i endnu.

Tak

En optiker er ikke kvalificeret til at rådgive om behandling af tilstande som betændelse. Jeg synes, du skal kontakte en læge, helst en øjenlæge, men alternativt en alment praktiserende eller vagtlæge. Hvis der er infektion af nogen art, kan du lige så godt få gang i behandlingen først som sidst.

Og vær opmærksom på det smitter nemt, også fra det ene til det andet øje.

Ja, det er måske ikke en dårlig idé at lige kontakte lægen i morgen tidlig. Det skader ikke i hvert fald.

Jeg er i øvrigt meget opmærksom på smittefaren, men tak alligevel.
0
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 360
Likede indlæg: 2950

Indlægaf Mulan » 15. apr 2016, 17:09

Min søsters lille birkesfrø i maven vokser ikke længere konstaterede lægen. Det er nok en abort.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Muddi
Kort karma: 142
Likede indlæg: 540

Indlægaf Muddi » 15. apr 2016, 17:19

Min køkkenvask er stoppet :rulle:

Ved ikke om boligselskabets vagttelefon kan bruges til sådan noget :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1112
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10926

Indlægaf Daine » 15. apr 2016, 18:13

Smerter/jag i benet. Udstrækning hjælper ikke, det er irriterende.
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 746
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10810

Indlægaf LadyFox » 16. apr 2016, 07:19

At vågne op til nyheden om at min gode veninde er blevet ramt af en bil i nat og ligger på hospitalet. :(
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
D.itsen
Kort karma: 228
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2042

Indlægaf D.itsen » 16. apr 2016, 09:14

Skyer. Så fucking skridt så flyene kan flyve til og fra Lukla og jeg kan komme til Kathmandu og være sikker på at nå flyet hjem til dk på mandag. Der kommer ingen fly afsted i dag, men vi håber på i morgen. Jeg får sgu stress og mine kollegaer endnu mere hvis jeg bliver forsinket
Og jeg savner manden som bare fanden. Det har været en fantastisk tur, men nu vil jeg bare hjem
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 313
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3897

Indlægaf Studsgaard » 17. apr 2016, 18:59

Store mængder snot, ondt i hoved og hals - ja faktisk næsten overalt i perioder som dejlig følgesvend til feber der kommer i bølger. :syg:

Jeg hader at være syg og er ikke god til det
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14603

Indlægaf kidkomb » 17. apr 2016, 19:22

Drivremmen på generatoren er røget. Så nu sidder jeg på en tankstation 70km hjemmefra og venter på Falck.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1112
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10926

Indlægaf Daine » 18. apr 2016, 06:34

Jeg skal til tandlæge om 20 minutter. Jeg bryder mig ikke om det, men det skal jo gøres.

Eller ... JEG er ihf nødt til det, mine tænder er ikke supergode, så at springe en tid over, kan ende med at blive ris til egen rumpe.
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 549
Likede indlæg: 5009

Indlægaf Viskelæder » 18. apr 2016, 06:35

Syyyyyyyyyygdom
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4455

Indlægaf Sophaya » 18. apr 2016, 06:39

At jeg er nødt til at stå op og både arbejde og tage til forelæsning. Ville gerne bare blive liggende her i fosterstilling på ubestemt tid.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 176
Likede indlæg: 1022

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 15:15

At fucking birkepollen sæson er begyndt :rulle: