Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1233
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10496

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 12. apr 2016, 00:19

Var drøntræt for halvanden time siden, men måtte gå ud at tisse og i seng igen.
Nu kan jeg ikke sove for tusind tanker og mavesyre :sur:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 154
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2064

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 00:57

Jeg vågnede af et mareridt, og prøver nu at distrahere mig selv indtil det er ude af kroppen.
Er dødtræt og kunne godt sove, men er bange for at det kommer igen.
Hvis der havde været en god drøm, så ville den sten sikkert ikke komme igen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1233
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10496

Indlægaf kidkomb » 12. apr 2016, 02:13

Lad.mig.nu.sove!!!!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 212
Likede indlæg: 2092

Indlægaf lillebjoern » 12. apr 2016, 06:03

Kattefjæs skrev:
lillebjoern skrev:At vores underviser skriver – to dage før aflevering – at de 16.800 tegn er inklusive litteraturliste. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før, og vi endda fået at vide, at det ALTID er ekslusive litteraturliste på vores universitet. Men der var én der valgte at spørge hende i dag på vores online forum, hvortil hun svarer at det ER inklusive. Da jeg svarer hende og spørger om det virkelig kan være rigtigt, svarer hun:

"Sådan er traditionen. Det er også den type irriterende begrænsninger, der møder os andre, når vi f.eks. skal have ting optaget i et tidsskrift eller en bog! Surt - men sådan er livet."

... say what? Hvilken tradition? Og alle der var færdige med deres opgave må lige sætte endnu mere tid af til at korte ned med de tegn, som litteraturlisten er på. Vores opgave er på 16.211 tegn, såeh... Jeg kan desværre ikke finde noget sted på Internettet om RUC har standard formalia, men fuck, hvor er jeg irriteret, gal og vred. Det irriterer mig næsten endnu mere at der var en der nåede at spørge om det, for ellers kunne hun have dumpet os allesammen, og så kunne vi have klaget. ARGHHH :cuss:

Har I ikke en studieordning hvor de gældende forhold er specificeret for hver enkelt eksamen/opgave?

Det havde vi på mit studium. Der gjaldt det at litteraturliste/petitum ikke skulle tælles med i anslagene. Lige med undtagelse af den sidste opgave inden specialet - da skulle det lige pludselig tælles med. Det skal det ikke i specialet. Ingen kunne forklare hvorfor det lige var sådan for den ene opgave, og det var pisseirriterende både for studerende og undervisere, men det stod i studieordningen, og så skulle det jo følges. :stoned:

Nej, kravene for opgaverne står ikke rigtig specificeret noget sted. Der er studieordninger for alle fagene, men intet omkring formalia i en opgave. Men ja, det er da for mærkeligt... Og jeg synes det er en flabet udmelding af underviseren. Især når hun ikke selv havde skrevet det i opgaveformuleringen.

ManicNinja skrev:
lillebjoern skrev:At vores underviser skriver .... :cuss:

Det kan jeg godt. I hvert fald ved jeg, at der hos samfundsvidenskaberne er udspecificeret, at litteraturlisten ikke tæller med. Det står på de formularer, man vedhæfter opgaven ... Et eksempel, jeg lige hurtigt støvede op:

Er det fra RUC? Eller hvor er det fra? Fordi jeg er nemlig tilknyttet det humanistiske fakultet, og dette fag er knyttet til det samfundsfaglige fakultet. Derfor tænkte jeg at det så nok var fordi det var traditionen på det samfundsvidenskabelige fakultet, men det er det måske heller ikke?

Jeg vil virkelig gøre alt for at kunne få min vilje her (hvis jeg har ret) – vi er 110 studerende der lige skal omformulere vores opgave to dage før aflevering.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 616
Likede indlæg: 5283

Indlægaf ManicNinja » 12. apr 2016, 08:45

lillebjoern skrev:Er det fra RUC? Eller hvor er det fra? Fordi jeg er nemlig tilknyttet det humanistiske fakultet, og dette fag er knyttet til det samfundsfaglige fakultet. Derfor tænkte jeg at det så nok var fordi det var traditionen på det samfundsvidenskabelige fakultet, men det er det måske heller ikke?

Jeg vil virkelig gøre alt for at kunne få min vilje her (hvis jeg har ret) – vi er 110 studerende der lige skal omformulere vores opgave to dage før aflevering.

Ja, det er fra RUC. Men jeg kan så også se, at der de sidste par år er blevet brugt to forskellige blanketter: Én hvor der står, at litteraturlisten skal indregnes. Og én, hvor der står, at den ikke skal. :stoned:

Mon ikke et opkald til en studiesekretær angående din specifikke studieordning ville være fikst? Sørg for at få noget på skrift. Jeg selv ville blive monsterstædig og påståelig, hvis jeg var dig.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 08:48

ManicNinja skrev:
lillebjoern skrev:Er det fra RUC? Eller hvor er det fra? Fordi jeg er nemlig tilknyttet det humanistiske fakultet, og dette fag er knyttet til det samfundsfaglige fakultet. Derfor tænkte jeg at det så nok var fordi det var traditionen på det samfundsvidenskabelige fakultet, men det er det måske heller ikke?

Ja, det er fra RUC. Men jeg kan så også se, at der de sidste par år er blevet brugt to forskellige blanketter: Én hvor der står, at litteraturlisten skal indregnes. Og én, hvor der står, at den ikke skal. :stoned:

Mon ikke et opkald til en studiesekretær angående din specifikke studieordning ville være fikst? Sørg for at få noget på skrift. Jeg selv ville blive monsterstædig og påståelig, hvis jeg var dig.

Ja, helt ærligt.
På mit bachelor projekt havde vi en litteraturliste på omkring 8 sider - så er der pludselig ikke særlig meget projekt tilbage, hvis den skulle regnes med (selvom listen så muligvis også ville være lidt mindre - men helt ærligt!)
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 212
Likede indlæg: 2092

Indlægaf lillebjoern » 12. apr 2016, 09:33

ManicNinja skrev:

Jeg skal virkelig øve mig i research. Jeg har brugt hele morgenen og kan stadig ikke finde noget om det. Har skrevet en mail til studiesekretæren, men hvis hun ikke når at svare, kan det jo være lidt ligegyldigt. Men mange tak for din hjælp! :) Vil stadig holde på min sag, selvom vi har afleveret.

Purple Haze skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg vil virkelig gøre alt for at kunne få min vilje her (hvis jeg har ret) – vi er 110 studerende der lige skal omformulere vores opgave to dage før aflevering.

Ja, helt ærligt.
På mit bachelor projekt havde vi en litteraturliste på omkring 8 sider - så er der pludselig ikke særlig meget projekt tilbage, hvis den skulle regnes med (selvom listen så muligvis også ville være lidt mindre - men helt ærligt!)

Nej, det virker meget dumt... Vores litteraturliste er på 2900 tegn, dvs. mere end en normalside, som jo så skal tages ud af opgavens indhold. Det synes jeg er meget demotiverende og også tager kvaliteten ud af den akademiske opgave.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 318
Likede indlæg: 4313

Indlægaf Angelina » 12. apr 2016, 13:55

Jeg har fået 3 henvendelser denne måned ... på 3 bryllupper - som jeg har booket et planlægningsmøde med (som jeg altid gør) - alle 3 har kort forinden (denne gang 2 timer inden!) meldt afbud ... det ene par havde valgt en anden fotograf, det andet par havde forældrene / svigerforældrene booket en fotograf uden at fortælle det til parret, det tredje par, der havde han lige ringet hjem og sagt han havde booket en anden - uden at konsultere med hende (hun lød i øvrigt ret sur over det, men han havde betalt!) ...

Og jeg mangler kun ET bryllup mere for at nå årets mål ... og nu er jeg bare ... AAAARGH, hvorfor kan jeg ikke bare liiiige få det der sidste i bogen!

Nu har jeg tænkt mig at være sur resten af dagen... og nok også lidt af dagen i morgen!
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 21
Likede indlæg: 371

Indlægaf Nicolait » 12. apr 2016, 15:11

At min mor fortalte mig, at en af mine folkeskolekammeraters mor var død af en blodprop her i sidste måned. Hun var for ung til den slags, og jeg husker hende som en rigtig rar person.

Nu ved jeg slet ikke, hvordan jeg lige griber den an. Vil gerne kontakte ham, og kondolere, men jeg ved slet ikke, om det er passende at gøre her en måned efter.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 979
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8961

Indlægaf 2SHY » 12. apr 2016, 15:16

Nicolait skrev:At min mor fortalte mig, at en af mine folkeskolekammeraters mor var død af en blodprop her i sidste måned. Hun var for ung til den slags, og jeg husker hende som en rigtig rar person.

Nu ved jeg slet ikke, hvordan jeg lige griber den an. Vil gerne kontakte ham, og kondolere, men jeg ved slet ikke, om det er passende at gøre her en måned efter.

Øv altså :ae: Det synes jeg sagtens du kan. Jeg ville i hvert fald sætte pris på det hvis det havde været mig. Det er især i starten folk flokkes om at kondolere men derefter kan det godt blive sådan noget man ikke snakker om. Jeg tror han vil sætte pris på det :)
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 16:57

2SHY skrev:
Nicolait skrev:At min mor fortalte mig, at en af mine folkeskolekammeraters mor var død af en blodprop her i sidste måned. Hun var for ung til den slags, og jeg husker hende som en rigtig rar person.

Øv altså :ae: Det synes jeg sagtens du kan. Jeg ville i hvert fald sætte pris på det hvis det havde været mig. Det er især i starten folk flokkes om at kondolere men derefter kan det godt blive sådan noget man ikke snakker om. Jeg tror han vil sætte pris på det :)

X2

Det er faktisk aldrig for sent til den slags.
3
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 21
Likede indlæg: 371

Indlægaf Nicolait » 12. apr 2016, 17:06

Purple Haze skrev:
2SHY skrev:

X2

Det er faktisk aldrig for sent til den slags.

Jeg endte med, at jeg skrev til ham. Så er det ihvertfald gjort.
9
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 298
Likede indlæg: 4693

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. apr 2016, 18:48

Har lige set, at en jeg gik på uddannelse med, har fået et job som jeg også har søgt. Endnu et spark.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 152
Likede indlæg: 862

Indlægaf Panton » 12. apr 2016, 19:04

At jeg hævede min stemme meget overfor min søn :trist: Jeg er den voksne og burde opføre mig sådan, idiot :whine:
0
Muspel
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1315

Indlægaf Muspel » 12. apr 2016, 19:42

Angelina skrev:Jeg har fået 3 henvendelser denne måned ... på 3 bryllupper - som jeg har booket et planlægningsmøde med (som jeg altid gør) - alle 3 har kort forinden (denne gang 2 timer inden!) meldt afbud ... det ene par havde valgt en anden fotograf, det andet par havde forældrene / svigerforældrene booket en fotograf uden at fortælle det til parret, det tredje par, der havde han lige ringet hjem og sagt han havde booket en anden - uden at konsultere med hende (hun lød i øvrigt ret sur over det, men han havde betalt!) ...

Og jeg mangler kun ET bryllup mere for at nå årets mål ... og nu er jeg bare ... AAAARGH, hvorfor kan jeg ikke bare liiiige få det der sidste i bogen!

Nu har jeg tænkt mig at være sur resten af dagen... og nok også lidt af dagen i morgen!

Ok. Jeg har et forslag: du finder en gom til mig, overtaler ham til at blive gift i år (gerne i november, jeg har altid drømt om at blive gift på 'skiftedag' - altså den dag hvor karlene og pigerne på gårdene skiftede arbejdsplads. Det blev min mormor og morfar og det holdt i 65 år - nå sidehistorie )

Men: SÅ LOVER jeg at vi booker dig! Deal? :pompom: :dance:
Senest rettet af Muspel 12. apr 2016, 20:07, rettet i alt 1 gang.
4

Tilbage til "Generelt"