Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mani » 9. apr 2016, 15:57

Migræne
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 119

Indlægaf Petrix » 9. apr 2016, 20:43

Ankommer med skib til Shekou imorgen.
Min kæreste som bor i Hong Kong skulle have besøgt mig om bord, men pga. lokale immigrationsregler, så kan kvinder ikke få lov til at komme om bord som besøgende.

Nu har Jeg så lige fået afvide, at Jeg ikke kan få tilladelse til at forlade mit skib, så vi får ikke mulighed for at mødes.

FUCK Kina siger Jeg bare
(og jeg håber De læser med)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 11. apr 2016, 18:56

At vores underviser skriver – to dage før aflevering – at de 16.800 tegn er inklusive litteraturliste. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før, og vi endda fået at vide, at det ALTID er ekslusive litteraturliste på vores universitet. Men der var én der valgte at spørge hende i dag på vores online forum, hvortil hun svarer at det ER inklusive. Da jeg svarer hende og spørger om det virkelig kan være rigtigt, svarer hun:

"Sådan er traditionen. Det er også den type irriterende begrænsninger, der møder os andre, når vi f.eks. skal have ting optaget i et tidsskrift eller en bog! Surt - men sådan er livet."

... say what? Hvilken tradition? Og alle der var færdige med deres opgave må lige sætte endnu mere tid af til at korte ned med de tegn, som litteraturlisten er på. Vores opgave er på 16.211 tegn, såeh... Jeg kan desværre ikke finde noget sted på Internettet om RUC har standard formalia, men fuck, hvor er jeg irriteret, gal og vred. Det irriterer mig næsten endnu mere at der var en der nåede at spørge om det, for ellers kunne hun have dumpet os allesammen, og så kunne vi have klaget. ARGHHH :cuss:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 11. apr 2016, 20:44

Øvøvøvøvøv! En stor klam husedderkop der sad på mit soveværelsesgardin. Jeg gik fra :ad!: til :panik: til :shock: på noget nær 3 sekunder. Nu er den væk, godt begravet i min støvsugerpose. Men altså ... Jeg skal sove her i nat :nerve: :whine:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 11. apr 2016, 20:46

Ét skridt frem, to skridt tilbage til sangundervisning
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 11. apr 2016, 20:50

lillebjoern skrev:At vores underviser skriver – to dage før aflevering – at de 16.800 tegn er inklusive litteraturliste. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før, og vi endda fået at vide, at det ALTID er ekslusive litteraturliste på vores universitet. Men der var én der valgte at spørge hende i dag på vores online forum, hvortil hun svarer at det ER inklusive. Da jeg svarer hende og spørger om det virkelig kan være rigtigt, svarer hun:

"Sådan er traditionen. Det er også den type irriterende begrænsninger, der møder os andre, når vi f.eks. skal have ting optaget i et tidsskrift eller en bog! Surt - men sådan er livet."

... say what? Hvilken tradition? Og alle der var færdige med deres opgave må lige sætte endnu mere tid af til at korte ned med de tegn, som litteraturlisten er på. Vores opgave er på 16.211 tegn, såeh... Jeg kan desværre ikke finde noget sted på Internettet om RUC har standard formalia, men fuck, hvor er jeg irriteret, gal og vred. Det irriterer mig næsten endnu mere at der var en der nåede at spørge om det, for ellers kunne hun have dumpet os allesammen, og så kunne vi have klaget. ARGHHH :cuss:

Har I ikke en studieordning hvor de gældende forhold er specificeret for hver enkelt eksamen/opgave?

Det havde vi på mit studium. Der gjaldt det at litteraturliste/petitum ikke skulle tælles med i anslagene. Lige med undtagelse af den sidste opgave inden specialet - da skulle det lige pludselig tælles med. Det skal det ikke i specialet. Ingen kunne forklare hvorfor det lige var sådan for den ene opgave, og det var pisseirriterende både for studerende og undervisere, men det stod i studieordningen, og så skulle det jo følges. :stoned:
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8530

Indlægaf 2SHY » 11. apr 2016, 20:56

Daine skrev:Øvøvøvøvøv! En stor klam husedderkop der sad på mit soveværelsesgardin. Jeg gik fra :ad!: til :panik: til :shock: på noget nær 3 sekunder. Nu er den væk, godt begravet i min støvsugerpose. Men altså ... Jeg skal sove her i nat :nerve: :whine:

Husk at sætte støvsugeren udenfor!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 11. apr 2016, 20:58

2SHY skrev:
Daine skrev:Øvøvøvøvøv! En stor klam husedderkop der sad på mit soveværelsesgardin. Jeg gik fra :ad!: til :panik: til :shock: på noget nær 3 sekunder. Nu er den væk, godt begravet i min støvsugerpose. Men altså ... Jeg skal sove her i nat :nerve: :whine:

Den står i skabet i det andet værelse. Heldigvis. Tanken om at der kunne være flere, forsøger jeg krampagtigt at skubbe væk. Kæft hvor er det irriterende at være så ræd for sådan en lille tingest. Med otte ben. Der kravler. Og er uhyggelig.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8530

Indlægaf 2SHY » 11. apr 2016, 21:11

Daine skrev:
2SHY skrev:

Den står i skabet i det andet værelse. Heldigvis. Tanken om at der kunne være flere, forsøger jeg krampagtigt at skubbe væk. Kæft hvor er det irriterende at være så ræd for sådan en lille tingest. Med otte ben. Der kravler. Og er uhyggelig.

Så længe ingen af dem er som dem i Harry Potter bøgerne, så går det forhåbentlig :) Selvom jeg nu heller ikke er fan af de små :badr:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5115

Indlægaf ManicNinja » 11. apr 2016, 23:43

lillebjoern skrev:At vores underviser skriver – to dage før aflevering – at de 16.800 tegn er inklusive litteraturliste. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før, og vi endda fået at vide, at det ALTID er ekslusive litteraturliste på vores universitet. Men der var én der valgte at spørge hende i dag på vores online forum, hvortil hun svarer at det ER inklusive. Da jeg svarer hende og spørger om det virkelig kan være rigtigt, svarer hun:

Det kan jeg godt. I hvert fald ved jeg, at der hos samfundsvidenskaberne er udspecificeret, at litteraturlisten ikke tæller med. Det står på de formularer, man vedhæfter opgaven ... Et eksempel, jeg lige hurtigt støvede op:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 12. apr 2016, 00:19

Var drøntræt for halvanden time siden, men måtte gå ud at tisse og i seng igen.
Nu kan jeg ikke sove for tusind tanker og mavesyre :sur:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 00:57

Jeg vågnede af et mareridt, og prøver nu at distrahere mig selv indtil det er ude af kroppen.
Er dødtræt og kunne godt sove, men er bange for at det kommer igen.
Hvis der havde været en god drøm, så ville den sten sikkert ikke komme igen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 12. apr 2016, 02:13

Lad.mig.nu.sove!!!!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 12. apr 2016, 06:03

Kattefjæs skrev:

Har I ikke en studieordning hvor de gældende forhold er specificeret for hver enkelt eksamen/opgave?

Det havde vi på mit studium. Der gjaldt det at litteraturliste/petitum ikke skulle tælles med i anslagene. Lige med undtagelse af den sidste opgave inden specialet - da skulle det lige pludselig tælles med. Det skal det ikke i specialet. Ingen kunne forklare hvorfor det lige var sådan for den ene opgave, og det var pisseirriterende både for studerende og undervisere, men det stod i studieordningen, og så skulle det jo følges. :stoned:

Nej, kravene for opgaverne står ikke rigtig specificeret noget sted. Der er studieordninger for alle fagene, men intet omkring formalia i en opgave. Men ja, det er da for mærkeligt... Og jeg synes det er en flabet udmelding af underviseren. Især når hun ikke selv havde skrevet det i opgaveformuleringen.

ManicNinja skrev:
lillebjoern skrev:At vores underviser skriver .... :cuss:

Det kan jeg godt. I hvert fald ved jeg, at der hos samfundsvidenskaberne er udspecificeret, at litteraturlisten ikke tæller med. Det står på de formularer, man vedhæfter opgaven ... Et eksempel, jeg lige hurtigt støvede op:

Er det fra RUC? Eller hvor er det fra? Fordi jeg er nemlig tilknyttet det humanistiske fakultet, og dette fag er knyttet til det samfundsfaglige fakultet. Derfor tænkte jeg at det så nok var fordi det var traditionen på det samfundsvidenskabelige fakultet, men det er det måske heller ikke?

Jeg vil virkelig gøre alt for at kunne få min vilje her (hvis jeg har ret) – vi er 110 studerende der lige skal omformulere vores opgave to dage før aflevering.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 5115

Indlægaf ManicNinja » 12. apr 2016, 08:45

lillebjoern skrev:Er det fra RUC? Eller hvor er det fra? Fordi jeg er nemlig tilknyttet det humanistiske fakultet, og dette fag er knyttet til det samfundsfaglige fakultet. Derfor tænkte jeg at det så nok var fordi det var traditionen på det samfundsvidenskabelige fakultet, men det er det måske heller ikke?

Jeg vil virkelig gøre alt for at kunne få min vilje her (hvis jeg har ret) – vi er 110 studerende der lige skal omformulere vores opgave to dage før aflevering.

Ja, det er fra RUC. Men jeg kan så også se, at der de sidste par år er blevet brugt to forskellige blanketter: Én hvor der står, at litteraturlisten skal indregnes. Og én, hvor der står, at den ikke skal. :stoned:

Mon ikke et opkald til en studiesekretær angående din specifikke studieordning ville være fikst? Sørg for at få noget på skrift. Jeg selv ville blive monsterstædig og påståelig, hvis jeg var dig.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Generelt"