Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Thestral » 15. apr 2016, 10:41

Hovedpine
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 15. apr 2016, 10:58

En rigtig dum konflikt/et skænderi med kollega, som jeg ellers holder utroligt meget af.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 15. apr 2016, 10:58

Smiling_Goat skrev:Mit øje hævede lidt for et par uger siden, og jeg fik besked på, at jeg skulle stoppe med at bruge linser, og komme til tjek ved min optiker nogle uger senere. Det var så i dag. Nu har jeg så fået strenge ordrer på at lægge varme omslag på mit øje hver aften i en uge, og hvis det ikke løser problemet, skal jeg øge mængden af varme omslag til tre om dagen i et par dage. Virker det heller ikke, skal jeg til øjenlæge og have noget salve at smøre i øjet.. Årh hvor jeg ikke gider også have bøvl med mit øje :rulle:

Til gengæld mente han godt, jeg kunne begynde at bruge linser igen så småt.

Hvem gav dig besked om, du skulle til tjek ved optikeren? Hvad skyldes hævelsen? En allergisk reaktion, eller? Det giver i øvrigt ingen mening, du får at vide, du skal behandle hævelsen med omslag flere gange dagligt, men godt må bruge linser igen.

Jeg synes det der lyder weird, og hvis jeg var dig ville jeg få bestilt en tid hos en øjenlæge. Det kræver ingen henvisning.

God bedring :)
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 15. apr 2016, 11:19

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:Mit øje hævede lidt for et par uger siden, og jeg fik besked på, at jeg skulle stoppe med at bruge linser, og komme til tjek ved min optiker nogle uger senere. Det var så i dag. Nu har jeg så fået strenge ordrer på at lægge varme omslag på mit øje hver aften i en uge, og hvis det ikke løser problemet, skal jeg øge mængden af varme omslag til tre om dagen i et par dage. Virker det heller ikke, skal jeg til øjenlæge og have noget salve at smøre i øjet.. Årh hvor jeg ikke gider også have bøvl med mit øje :rulle:

Hvem gav dig besked om, du skulle til tjek ved optikeren? Hvad skyldes hævelsen? En allergisk reaktion, eller? Det giver i øvrigt ingen mening, du får at vide, du skal behandle hævelsen med omslag flere gange dagligt, men godt må bruge linser igen.

Jeg synes det der lyder weird, og hvis jeg var dig ville jeg få bestilt en tid hos en øjenlæge. Det kræver ingen henvisning.

Jeg er nok for træt til at kunne formulere mig, så jeg giver mening..

Jeg ringede til optikeren, da hævelsen opstod. Det var hende, der fortalte mig, at jeg skulle droppe linserne et par uger og så komme til tjek i butikken (ved en optiker.) Ved dette tjek, fik jeg at vide, at hævelsen skyldes betændelse, og jeg skulle gøre det med omslagene, beskrevet i det første indlæg.

Jeg forstår dog heller ikke, hvorfor jeg må bruge linser, hvis mit øje er betændt - jeg har heller ikke taget nogen i endnu.

Tak
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 15. apr 2016, 13:19

For lidt søvn. Håber at råde bod på dét om et par timer.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 15. apr 2016, 13:29

Smiling_Goat skrev:
Aima skrev:

Jeg ringede til optikeren, da hævelsen opstod. Det var hende, der fortalte mig, at jeg skulle droppe linserne et par uger og så komme til tjek i butikken (ved en optiker.) Ved dette tjek, fik jeg at vide, at hævelsen skyldes betændelse, og jeg skulle gøre det med omslagene, beskrevet i det første indlæg.

Jeg forstår dog heller ikke, hvorfor jeg må bruge linser, hvis mit øje er betændt - jeg har heller ikke taget nogen i endnu.

Tak

En optiker er ikke kvalificeret til at rådgive om behandling af tilstande som betændelse. Jeg synes, du skal kontakte en læge, helst en øjenlæge, men alternativt en alment praktiserende eller vagtlæge. Hvis der er infektion af nogen art, kan du lige så godt få gang i behandlingen først som sidst.

Og vær opmærksom på det smitter nemt, også fra det ene til det andet øje.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 14:21

Psoriasis på øjenlågene :rulle:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 15. apr 2016, 14:21

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:
Aima skrev:

Tak

En optiker er ikke kvalificeret til at rådgive om behandling af tilstande som betændelse. Jeg synes, du skal kontakte en læge, helst en øjenlæge, men alternativt en alment praktiserende eller vagtlæge. Hvis der er infektion af nogen art, kan du lige så godt få gang i behandlingen først som sidst.

Og vær opmærksom på det smitter nemt, også fra det ene til det andet øje.

Ja, det er måske ikke en dårlig idé at lige kontakte lægen i morgen tidlig. Det skader ikke i hvert fald.

Jeg er i øvrigt meget opmærksom på smittefaren, men tak alligevel.
0
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2191

Indlægaf Mulan » 15. apr 2016, 17:09

Min søsters lille birkesfrø i maven vokser ikke længere konstaterede lægen. Det er nok en abort.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 15. apr 2016, 17:19

Min køkkenvask er stoppet :rulle:

Ved ikke om boligselskabets vagttelefon kan bruges til sådan noget :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6835

Indlægaf Daine » 15. apr 2016, 18:13

Smerter/jag i benet. Udstrækning hjælper ikke, det er irriterende.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6008

Indlægaf LadyFox » 16. apr 2016, 07:19

At vågne op til nyheden om at min gode veninde er blevet ramt af en bil i nat og ligger på hospitalet. :(
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 16. apr 2016, 09:14

Skyer. Så fucking skridt så flyene kan flyve til og fra Lukla og jeg kan komme til Kathmandu og være sikker på at nå flyet hjem til dk på mandag. Der kommer ingen fly afsted i dag, men vi håber på i morgen. Jeg får sgu stress og mine kollegaer endnu mere hvis jeg bliver forsinket
Og jeg savner manden som bare fanden. Det har været en fantastisk tur, men nu vil jeg bare hjem
0
UH UH UH UH KORT :love:
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 643

Indlægaf Jailbird » 16. apr 2016, 10:01

40 minutters ventetid på posthuset. Jeg var der da de skulle åbne, men efter 10 min var der stadig ikke åbnet. En Føtex medarbejder havde sagt noget til den forreste i køen som bagefter gik hen til kundeservice, og Føtex-damen reagerede ikke da resten af køen (på det tidspunkt ca. 15 mennesker) gerne ville vide hvad der foregik. Det endte jo så med at alle +25 mennesker måtte stille sig hen i kundeservice for at få udleveret pakker, mens de ansatte løb frem og tilbage for at finde pakkerne. Og jeg fik min pakke som nummer 20 ca., fordi alle sygesikringskort blev samlet sammen og pakkerne uddelt i tilfældig rækkefølge. Øv øv øv, hvornår lærer jeg at frasortere virksomheder som kun sender med Postdanmark.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 17. apr 2016, 18:59

Store mængder snot, ondt i hoved og hals - ja faktisk næsten overalt i perioder som dejlig følgesvend til feber der kommer i bølger. :syg:

Jeg hader at være syg og er ikke god til det
0

Tilbage til "Generelt"