Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 13:10

Angelina skrev:
Tibbler skrev:
Angelina skrev:"Barselsudligning for selvstændige" ... det mere end påvirker min dag negativt.. .det gør mig faktisk RASENDE ... sådan helt, nogen må gøre noget - kan vi ikke lave en demonstration foran borgen eller et eller andet.. ARGH!!!

Hvad er "barselsudligning"?

En ekstra skat man lige har pålagt alle selvstændige - jeg skal betale for at andre selvstændige har en ansat der skal på barsel...også selvom jeg ikke selv har nogle ansatte.

Get over it. Det er filme prisen værd for, det ikke er helt umuligt for "de andre" at ansætte kvinder i den fødedygtige alder.

Det aller, aller værste på jobmarkedet i forhold til ligestilling... er alle de tilfælde hvor "økonomi" faktisk er en reel grund til at diskriminere kvinder.

Og ja... Så er vi enige om, det ikke ville hjælpe sådan en som dig til at lade din første ansatte være en kvinde i den fødedygtige alder - fordi du heller ikke ville kunne undvære personen og bruge tid på oplæring m.m. Men det er dog et skridt i den rigtige retning.

Så altså... Surt at være en del af samfundet, hvor nogen skal lide. I dette tilfælde enten dig eller kvinder i den fødedygtige alder (og ja... der kan være sammenfald :) )
4
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Indlægaf Angelina » 20. aug 2015, 13:42

Dikus skrev:
Angelina skrev:
Tibbler skrev:
Angelina skrev:"Barselsudligning for selvstændige" ... det mere end påvirker min dag negativt.. .det gør mig faktisk RASENDE ... sådan helt, nogen må gøre noget - kan vi ikke lave en demonstration foran borgen eller et eller andet.. ARGH!!!

En ekstra skat man lige har pålagt alle selvstændige - jeg skal betale for at andre selvstændige har en ansat der skal på barsel...også selvom jeg ikke selv har nogle ansatte.

Get over it. Det er filme prisen værd for, det ikke er helt umuligt for "de andre" at ansætte kvinder i den fødedygtige alder.

Det aller, aller værste på jobmarkedet i forhold til ligestilling... er alle de tilfælde hvor "økonomi" faktisk er en reel grund til at diskriminere kvinder.

Og ja... Så er vi enige om, det ikke ville hjælpe sådan en som dig til at lade din første ansatte være en kvinde i den fødedygtige alder - fordi du heller ikke ville kunne undvære personen og bruge tid på oplæring m.m. Men det er dog et skridt i den rigtige retning.

Så altså... Surt at være en del af samfundet, hvor nogen skal lide. I dette tilfælde enten dig eller kvinder i den fødedygtige alder (og ja... der kan være sammenfald :) )

HOV! Jeg vil gerne være en del af samfundet, jeg betaler min skat ligesom alle andre ... og det gør jeg med glæde, derudover giver jeg 4 ugers frivilligt arbejde om året - bare for liiige at give lidt ekstra til samfundet.

... men hvorfor jeg skal pålægges en ekstra skat udelukkende fordi jeg er selvstændig, det forstår jeg ikke. Jeg kan gå med på det skal være en samfundsopgave, altså noget vi ALLE SAMMEN betaler til... men ikke en udgift der kun skal ramme dem der i forvejen betaler for at gå på arbejde, det synes jeg ikke giver nogen mening.

Og nej, jeg ville ikke "get-over" at jeg udover at skulle betale skat, hvert år forhandle om en affaldsafgift, betale fordi jeg ikke kan efterlade min telefon på kontoret når jeg går hjem også yderligere nu skal betale for at andre folks ansatte skal på barsel.

Så nej, det er ikke prisen værd - jeg får i forvejen ingen feriepenge, jeg får ingenting ved sygdom, jeg har ikke nogen pensionsopsparing - og jeg har fået mindre end 10.000 kr i løn det sidste ÅR ... så nej, det er ikke en lille pris - det er endnu en udgift til mig som selvstændig...
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 20. aug 2015, 15:25

Angelina skrev:
Dikus skrev:
Angelina skrev:
Tibbler skrev:

HOV! Jeg vil gerne være en del af samfundet, jeg betaler min skat ligesom alle andre ... og det gør jeg med glæde, derudover giver jeg 4 ugers frivilligt arbejde om året - bare for liiige at give lidt ekstra til samfundet.

... men hvorfor jeg skal pålægges en ekstra skat udelukkende fordi jeg er selvstændig, det forstår jeg ikke. Jeg kan gå med på det skal være en samfundsopgave, altså noget vi ALLE SAMMEN betaler til... men ikke en udgift der kun skal ramme dem der i forvejen betaler for at gå på arbejde, det synes jeg ikke giver nogen mening.

Og nej, jeg ville ikke "get-over" at jeg udover at skulle betale skat, hvert år forhandle om en affaldsafgift, betale fordi jeg ikke kan efterlade min telefon på kontoret når jeg går hjem også yderligere nu skal betale for at andre folks ansatte skal på barsel.

Så nej, det er ikke prisen værd - jeg får i forvejen ingen feriepenge, jeg får ingenting ved sygdom, jeg har ikke nogen pensionsopsparing - og jeg har fået mindre end 10.000 kr i løn det sidste ÅR ... så nej, det er ikke en lille pris - det er endnu en udgift til mig som selvstændig...

Men det er det jo, fordi vi har valgt skattestop - så kan det ikke hældes over på den almindelige lønmodtager. Okay... Jeg strækker nok "vi" lidt her. Det er fair nok, du gerne ville have været flere om at dele udgiften... Bare vi er enige om, det ikke er udgiften, der er problemet :D Ellers fortsætter jeg mit brok.

Edit: den knap så politisk tonede udlægning er jo, at udgifterne til barsel ALTID har været afholdt af arbejdsgiver. Men at nogle arbejdsgivere "slap billigt" ved at undgå at ansætte kvinder i den fødedygtige alder - og dermed hældte udgifter, der må anses for "almindelige" for arbejdsgivere, der overholder gældende lovgivning, over på dem, der rent faktisk gør det+ "kvindeerhververne", hvilket kunne bruges som årsag til, kvindeerhverv var dårligere lønnede end "mandeerhverv".

Denne knap så tonede udlægning kunne suppleres med, at man kunne have gjort afgiften afhængigt af antallet af ansatte, f.eks. Så enkeltmandsfirmaer slap.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 20. aug 2015, 16:48

At de såkaldte "mandfolk" i familie lige skulle have en ærlig snak....

Det endte så med yngste knægten skred med svadaen at "Nu havde de faneme set ham for sidste gang."

Næste skridt bliver nok han smider farmands efternavn og tager mit.

Værste er dog, at datteren overværede det. De skulle have ventet til hun ikke var der. Tumper.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 20. aug 2015, 18:29

Folkeregisteret. Arrogante, magtliderlige, nedladende sataner.
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 20. aug 2015, 18:30

At jeg er sunket til et latterligt lavt niveau af ynkelig
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3127

Indlægaf Rakel » 20. aug 2015, 18:35

At et kært og skattet menneske snart ikke er hos os mere :(
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 20. aug 2015, 23:41

At sommeren nu endelig kom for alvor og så går jeg ned med forkølelse,det er fanme urimeligt.
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 20. aug 2015, 23:44

Rakel skrev:At et kært og skattet menneske snart ikke er hos os mere :(

Det gør mig ondt. :(
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 21. aug 2015, 14:09

Varmen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1294

Indlægaf Muuh » 21. aug 2015, 14:19

En mindre hovedpine, der ikke gider gå væk
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 21. aug 2015, 14:47

Skal vi kalde det elevatorhumør? Elastikhumør?
Veksler mellem fattet og fuldstændig forvirret/ked...
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3127

Indlægaf Rakel » 21. aug 2015, 18:11

Whoosh skrev:
Rakel skrev:At et kært og skattet menneske snart ikke er hos os mere :(

Det gør mig ondt. :(

Det fylder - allermest hvorlænge endnu og hvordan det vil gå. Jeg håber på en hospiceplads, men det er ikke godkendt endnu.

Det værste er, at der er gået kort tid siden lægerne sagde, at alt var ok - men det sker jo desværre.

Men vi holder ferie og prøver at holde fokus også der.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 25. aug 2015, 11:49

Mega hovedpine der også påvirker min krop. Den vil ikke rigtig noget og gør mere ondt end den plejer
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Flora » 25. aug 2015, 12:57

Jeg skullle med bussen i morges og havde derfor sat penge på mit rejsekort i går aftes. Før jeg tog afsted checkede jeg at pengene var klar til overførsel i bussen. Det var de ifølge rejsekort.dk. Da jeg så kommer ned i bussen kan jeg ikke checke ind pga. for lav saldo, selvom pengene burde blive overført ved check-in. Så stod jeg der og kunne vælge mellem at køre uden billet og risikere en bøde i tilfælde af kontrollører eller at stå af. Da jeg havde en aftale var det sidste ikke rigtig en mulighed, så jeg valgte det første. Der kom så heldigvis ingen kontrollør, men hold da kæft jeg var blevet knotten hvis jeg var endt med en bøde fordi rejsekortet ikke kan finde ud af at overføre penge som det skal!! :sur:
0
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Generelt"