Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 271
Likede indlæg: 2549

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 15:42

Sophaya skrev:At bøger til næste modul løber op i 2500. For bøger til knap 3 mdrs undervisning!!!

Puha. Jeg plejer altid at se om nogen sælger dem på DBA, ellers, har din skole så ikke en salgsside på Facebook?

Jeg sparede lige 1300,- ved at låne pensumbøgerne på biblioteket. Vi skulle bruge den i halvanden måned og de var ikke engang særligt brugbare. :rulle:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 451
Likede indlæg: 4343

Indlægaf Sophaya » 29. sep 2015, 17:58

lillebjoern skrev:
Sophaya skrev:At bøger til næste modul løber op i 2500. For bøger til knap 3 mdrs undervisning!!!

Puha. Jeg plejer altid at se om nogen sælger dem på DBA, ellers, har din skole så ikke en salgsside på Facebook?

Jeg sparede lige 1300,- ved at låne pensumbøgerne på biblioteket. Vi skulle bruge den i halvanden måned og de var ikke engang særligt brugbare. :rulle:

Jeg læser psykologi og flere af bøgerne er udkommet samme år som vi skal bruge dem. Engang imellem er de endda kun lige blevet trykt få uger før vi skal bruge dem. De fås derfor sjældent brugt, desværre. Jeg har ikke kunnet finde dem til denne gang brugt heller. Desuden er mange af dem gode at have som opslagsværker senere hen. Jeg vil dog undersøge om de har nogen af dem på biblioteket, måske i ældre udgaver. Det havde jeg ikke tænkt over :)

Edit: og så snakkede jeg i telefon med min mor, som synes det var noget dyrt for mine bøger denne gang og overførte 500 kr som hjælp. Hun er sgu sød :D
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 271
Likede indlæg: 2549

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 18:04

Sophaya skrev:
lillebjoern skrev:

Jeg læser psykologi og flere af bøgerne er udkommet samme år som vi skal bruge dem. Engang imellem er de endda kun lige blevet trykt få uger før vi skal bruge dem. De fås derfor sjældent brugt, desværre. Jeg har ikke kunnet finde dem til denne gang brugt heller. Desuden er mange af dem gode at have som opslagsværker senere hen. Jeg vil dog undersøge om de har nogen af dem på biblioteket, måske i ældre udgaver. Det havde jeg ikke tænkt over :)

Edit: og så snakkede jeg i telefon med min mor, som synes det var noget dyrt for mine bøger denne gang og overførte 500 kr som hjælp. Hun er sgu sød :D

Ja, det er også fedt at have dem senere, hvis de er gode. Ofte på mit studie oplever jeg bare at det er ligegyldige bøger, som koster kassen. Og jaaaaa, mor er den bedste i verden :klap:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1077
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10551

Indlægaf Daine » 29. sep 2015, 18:54

Mavekramper. Ikke fedt når man er i gang med en 16 timers arbejdsdag, hos flere forskellige samarbejdspartnere :rulle:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 317
Likede indlæg: 1544

Indlægaf Thestral » 30. sep 2015, 04:32

Hovedpine
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1270

Indlægaf Pixie88 » 30. sep 2015, 08:09

At 3 liter vådrumsmaling koster 649 kr. Jeg har andet at bruge mine penge på :sur:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88

Indlægaf Pixie88 » 30. sep 2015, 08:40

Skumfidusen skrev:Jeg blev sørme racist til morgen...to knægte var oppe at slå i min yngstes klasse. Første gang skilte jeg dem ad. Anden gang skilte jeg dem håndfast ad og råbte at nu stoppede de bare det der og så pissede de i øvrigt over i hver sit hjørne af klassen og lod hinanden være. I samme øjeblik trådte læreren ind i klassen og jeg overvejede en gang det voldsomme i at jeg stod med en unge i et solidt greb i hver hånd mens jeg brølede af dem at JEG ikke var bange for at tage fat i dem når lærerne ikke må. Læreren synes det var noget så glimrende og den ene møgunge styrtede ud af klassen og hun gik efter ham. Og så var jeg åbenbart racist, mente han. Jeg synes nu jeg råbte og greb fat i både ham og den anden knægt, der er så etnisk dansk som det næsten kan lade sig gøre at blive. Heldigvis var læreren aldeles uimodtagelig og han fik besked på at holde mund med det vrøvl. Men altså - sådan kan man blive racist...

Må lærere ikke tage fat i elever?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88

Indlægaf Pixie88 » 30. sep 2015, 08:47

Skumfidusen skrev:
Pixie88 skrev:Må lærere ikke tage fat i elever?

Ikke på den måde jeg gjorde, er jeg ret sikker på. Jeg er ikke pædagog og jeg greb fat i de knægte og brølede af dem. Hvis en lærer efterlader et blåt mærke på et barn tror jeg de står til kammeratlig samtale og det skal ikke undre mig om der er et aftryk af min hånd på deres overarme.

Det er latterligt. Men stærkt at du greb ind og at læreren var cool med det :D
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10422

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2015, 10:05

Nope, det må vi ikke.
Selv i tilfælde, hvor de er ved at skade andre eller sig selv må vi faktisk ikke.
Gør vi det alligevel, skal der udfyldes en erklæring om det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 902
Likede indlæg: 2822

Indlægaf Spjaerten » 1. okt 2015, 04:47

At vågne kl 4.30.
Så jeg har været på arbejde siden 6.15 :bored:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 897
Likede indlæg: 14091

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:00

Skumfidusen skrev:

Ikke på den måde jeg gjorde, er jeg ret sikker på. Jeg er ikke pædagog og jeg greb fat i de knægte og brølede af dem. Hvis en lærer efterlader et blåt mærke på et barn tror jeg de står til kammeratlig samtale og det skal ikke undre mig om der er et aftryk af min hånd på deres overarme.

Sådan foregår det nu ikke helt. Hvis man for at beskytte nogen (det kan også sagtens være eleven selv) har brugt fysisk magt, skal man udfylde en fastholdelseserklæring, hvor man gør rede for forløbet, og samtidig bliver forældrene og ledelsen orienteret. I langt de fleste tilfælde sker der ikke mere, og læreren bliver ikke automatisk sat i et dårligt lys. Erklæringen er netop til for, at der ikke skal opstå misforståelser og snak i krogene.

Fysisk afstraffelse er selvfølgelig og heldigvis strengt forbudt.
0
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 897
Likede indlæg: 14091

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:05

Det har påvirket mig negativt, at Livslinien pga. besparelser ikke længere vil kunne holde åbent om natten.
Med jævne mellemrum dukkede der selvmordstruede mennesker op på Jubii, og selvom der selvfølgelig ingen garanti er for, at de tog imod tilbuddet, synes jeg, at det var en lettelse at kunne henvise dem til professionel hjælp uanset tidspunktet på dagen.
1
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10841

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 06:39

At jeg nu har brugt snart en time på at ringe 4 steder hen for at finde ud ad hvem der har tænkt sig at udbetale de manglende penge for min arbejdsmarkedsydelse for de sidste 3 uger og stadig ikke er blevet klogere
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 941
Likede indlæg: 7322

Indlægaf ManicNinja » 1. okt 2015, 07:09

Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 382
Likede indlæg: 7195

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 08:13

ManicNinja skrev:Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!

Ørepropper?
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Generelt"