Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10467

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2015, 10:05

Pixie88 skrev:Må lærere ikke tage fat i elever?

Nope, det må vi ikke.
Selv i tilfælde, hvor de er ved at skade andre eller sig selv må vi faktisk ikke.
Gør vi det alligevel, skal der udfyldes en erklæring om det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1071
Likede indlæg: 7834

Indlægaf ShuruQ » 30. sep 2015, 10:32

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:Vores 1 år gamle kat, Charlie kom luskende hjem efter en gedigen slåskamp torsdag i sidste uge og har været ret vag, han har været ved dyrelægen, fået antibiotika mod bl.a. et heftigt sår på halen. Enden blev faktisk at der gik koldbrand i hans hale, så dyrelægen har måtte klippe den under for at redde hans liv - det er jo så i det mindste positivt hvis han klarer den, men det bliver en ny verden for ham, da noget af hans balanceevne jo skal genvindes.

Det er lidt af en omgang for ham :(.

Jeg blev lige mindet om forleden at det var et år siden min blev kørt ned og kom ret slemt til skade. Det var på et hængende hår han slap for aflivningen, men han klarede den og er faktisk helt sig selv igen, ud over at jeg er i tvivl om hvor godt han ser på det ene øje. De er ret så sejlivede. Håber det bedste for Charlie :)

Tak skal du have :).

Ja, de er ualmindeligt sejlivede sådan nogle katte, det med de 9 liv, kommer ikke ud af det blå. Charlie er en sød, stille og rolig kat, men han er også et rovdyr, så hvis han kunne var han ude efter præstens kat igen og det er det første han gør når han kommer ud hvis det byder sig.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 709
Likede indlæg: 2226

Indlægaf Spjaerten » 1. okt 2015, 04:47

At vågne kl 4.30.
Så jeg har været på arbejde siden 6.15 :bored:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 831
Likede indlæg: 11773

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:00

Skumfidusen skrev:
Pixie88 skrev:Må lærere ikke tage fat i elever?

Ikke på den måde jeg gjorde, er jeg ret sikker på. Jeg er ikke pædagog og jeg greb fat i de knægte og brølede af dem. Hvis en lærer efterlader et blåt mærke på et barn tror jeg de står til kammeratlig samtale og det skal ikke undre mig om der er et aftryk af min hånd på deres overarme.

Sådan foregår det nu ikke helt. Hvis man for at beskytte nogen (det kan også sagtens være eleven selv) har brugt fysisk magt, skal man udfylde en fastholdelseserklæring, hvor man gør rede for forløbet, og samtidig bliver forældrene og ledelsen orienteret. I langt de fleste tilfælde sker der ikke mere, og læreren bliver ikke automatisk sat i et dårligt lys. Erklæringen er netop til for, at der ikke skal opstå misforståelser og snak i krogene.

Fysisk afstraffelse er selvfølgelig og heldigvis strengt forbudt.
0
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 831
Likede indlæg: 11773

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:05

Det har påvirket mig negativt, at Livslinien pga. besparelser ikke længere vil kunne holde åbent om natten.
Med jævne mellemrum dukkede der selvmordstruede mennesker op på Jubii, og selvom der selvfølgelig ingen garanti er for, at de tog imod tilbuddet, synes jeg, at det var en lettelse at kunne henvise dem til professionel hjælp uanset tidspunktet på dagen.
1
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1080
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9693

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 06:39

At jeg nu har brugt snart en time på at ringe 4 steder hen for at finde ud ad hvem der har tænkt sig at udbetale de manglende penge for min arbejdsmarkedsydelse for de sidste 3 uger og stadig ikke er blevet klogere
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 698
Likede indlæg: 5666

Indlægaf ManicNinja » 1. okt 2015, 07:09

Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 316
Likede indlæg: 5556

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 08:13

ManicNinja skrev:Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!

Ørepropper?
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3289

Indlægaf Pandesteg » 1. okt 2015, 08:19

Min tinnitus skaber sig helt åndssvagt i dag.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1080
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9693

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 10:08

At jeg nu også er den heldige indehaver af feber og har måttet skifte tøj efter en ultra kort tur på apoteket hvor jeg endda tog bilen derned :syg:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 928
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9877
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. okt 2015, 11:07

Hele i aftes og i nat. Ew!

Vi bestilte mad i aftes. Fra en 50's diner. Det var forrygende og velsmagende. Og så gik der et kvarters tid efter vi havde spist...ewewew! Jeg blev så hundesyg. Børnene gjorde ikke, så jeg gætter på, at det var min manglende galdeblære, der ikke kunne håndtere fedtindholdet i maden. Eller BBQ'en.
Har i hvert fald været hundesyg. Svedte så meget, at sveden rendte af mig. Tæt på at besvime. Kæmpe mavesmerter. Og et ophold på over to timer på toilettet.

Og nu er jeg bare træt. Kæft, hvor kan man lære det.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 359
Likede indlæg: 1463
Kontakt:

Indlægaf Dime » 1. okt 2015, 11:11

Massive tømmermænd... eller måske mere følgerne af dem, såsom den frygtelige mangel på cola, den flossede moral etc...
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 962
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 1. okt 2015, 11:54

At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3289

Indlægaf Pandesteg » 1. okt 2015, 13:13

Pussikat82 skrev:At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(

Ej hvor er det træls, tanker til jer :ae: håber han hurtigt finder et nyt godt job!

---

At jeg stadig ikke kan løbe ordentligt pga smerter i mavemusklerne/ribben eller hvad fanden det nu er. Så skrid dog væk, altså.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 962
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 1. okt 2015, 13:16

Pandesteg skrev:
Pussikat82 skrev:At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(

Ej hvor er det træls, tanker til jer :ae: håber han hurtigt finder et nyt godt job!

---

At jeg stadig ikke kan løbe ordentligt pga smerter i mavemusklerne/ribben eller hvad fanden det nu er. Så skrid dog væk, altså.

Tak. Jeg håber det også.
God bedring med smerterne :ae:
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede

Tilbage til "Generelt"