Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ShuruQ » 9. aug 2016, 18:31

Faktisk kunne dette indlæg ligeså godt ligge i positiv-tråden, da jeg er lidt ambivalent i forhold til om det er det ene eller andet.

Jeg var på kirkegården i dag for at besøge min afdøde kærestes grav. Han døde for i april forrige år. Det skal ikke forstås som jeg har glemt ham, for det har jeg ikke og det gør jeg aldrig, men han dukker ikke op i min bevidsthed længere dagligt. De sidste par uger har han dog fyldt mine tanker rigtig meget, så jeg havde nok brug for at komme ned med en blomst til ham. Da jeg kørte derfra væltede minderne indover mig og jeg mærkede ham for fuld kraft og melankolien skyllede nærmest indover mig, det varede kun få minutter, men det var så kraftfuldt at jeg var helt og aldeles flad bagefter og jeg er stadig lidt mørbanket.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. aug 2016, 18:31

ManicNinja skrev:
Rosa Espinosa skrev:Endnu en dag hvor jeg lavede fejl på arbejde, så endnu en dag med ondt i maven og hvor jeg ikke har lyst til at møde ind i morgen. Voksenlivet er ikke noget for mig :(

Nu har du nævnt dette nogle gange. Det lyder virkelig ikke rart. Mon ikke du er for hård ved dig selv?

Og er der ikke en kollega eller chef, du føler dig så tryg ved, at du kan vende din utilstrækkelighedsfølelse med vedkommende og blive bekræftet i, at det slet ikke er galt eller unormalt og/eller få lidt vejledning i, hvad du kunne gøre for at rette op på det?

Jo det er jeg, men føler også det er berettiget. Jeg burde kunne tingene nu.

Skrev til min chef og forklarede hende at noget var gået galt og at jeg beklagede. Hun sagde at hun ville se om det ikke kunne gå alligevel og at jeg ikke skulle tænke på det. De andre siger også til mig at tingene nok skal komme og at de også stadig laver fejl. Det er selvfølgelig dejligt at de prøver at berolige mig, men samtidig opfører de sig også lidt som at jeg er i vejen og at de er irriteret over mig. Kan godt være at det er mig som er sart fordi jeg er så nervøs og frustreret.
Må nok hellere få fat på en psykolog igen.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 9. aug 2016, 18:35

Rosa Espinosa skrev:
ManicNinja skrev:
Rosa Espinosa skrev:Endnu en dag hvor jeg lavede fejl på arbejde, så endnu en dag med ondt i maven og hvor jeg ikke har lyst til at møde ind i morgen. Voksenlivet er ikke noget for mig :(

Nu har du nævnt dette nogle gange. Det lyder virkelig ikke rart. Mon ikke du er for hård ved dig selv?

Og er der ikke en kollega eller chef, du føler dig så tryg ved, at du kan vende din utilstrækkelighedsfølelse med vedkommende og blive bekræftet i, at det slet ikke er galt eller unormalt og/eller få lidt vejledning i, hvad du kunne gøre for at rette op på det?

Skrev til min chef og forklarede hende at noget var gået galt og at jeg beklagede. Hun sagde at hun ville se om det ikke kunne gå alligevel og at jeg ikke skulle tænke på det. De andre siger også til mig at tingene nok skal komme og at de også stadig laver fejl. Det er selvfølgelig dejligt at de prøver at berolige mig, men samtidig opfører de sig også lidt som at jeg er i vejen og at de er irriteret over mig. Kan godt være at det er mig som er sart fordi jeg er så nervøs og frustreret.

Og kage :D
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5032

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 18:46

Rosa Espinosa skrev:
ManicNinja skrev:

Kolleger siger ikke sådan for sjov. Lyt til det. Og din chefs melding er da fin. At de kan virke, som om du går i vejen kan jo meget vel handle om almindelig travlhed: Selv om man gerne vil være imødekommende og rummelig over for ny kollega i oplæring, tillader omstændighederne det desværre ikke altid. Prøv at lægge mærke til, om det kun er dig, de agerer sådan over for. Det er det garanteret ikke. :)

Uden at jeg overhovedet ved noget om dig eller din situation, så lyder det, som om det kunne være rigtigt godt for dig at få taget livtag med perfektionisme og egne tårnhøje krav til dig selv. Så du kan være glad i dit arbejde, anerkende og acceptere dig selv bedre - og undgå stress.

Kærlige hilsner fra én, der sidste år var sygemeldt i nogle uger. Det startede med utilstrækkelighedsfølelse. Jeg troede, at alle omkring mig syntes, jeg var en tordnende fiasko til mit job. Det viste sig, de syntes, jeg var svær at leve op til ... Den slags sidder ofte indeni én selv. Og stammer helt andre steder fra end det pågældende job.
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er. Men især i de første "rigtige" job, man har, kan det overvælde én.

De gode nyheder er, at man ikke blot bliver bedre til sit job. Man bliver også bedre til at håndtere det, de gange hvor man ikke er det. Jeg rammes stadig jævnligt af det. Men nu ved jeg, hvorfor de følelser dukker op, hvad de er signal om, og hvordan de skal håndteres. Dét punkt er jeg sikker på, du også kan nå med lidt god vejledning.

:ae:
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 10. aug 2016, 06:22

Vejarbejde fra kl 6.30 foran soveværelsevibduerne :rulle:
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 10. aug 2016, 11:50

Rosa Espinosa skrev:
ManicNinja skrev:

Kan det passe at du har været i dit nye job et par måneder? Det er altså ikke ret længe. Jeg tænker at du er meget hård ved dig selv - hvis dine kollegaer siger til dig, at det er ok, så må du tro dem.
2
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 10. aug 2016, 15:44

Jeg har opdaget at jeg har lavet en fysisk test forkert fordi jeg har målt forkert op :rulle: Så nu er der en masse mennesker der skal retestes :rulle: Flot!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2287

Indlægaf Studsgaard » 10. aug 2016, 17:08

forestil jer følgende:
Man er igang med at pakke og glædeder sig helt vildt over, der var blevet råd til en impulstur og man lige om lidt skal på ferie, ned til varmen nu hvor der er så træls vejr her hjemme.
Virkelig sådan glæde i hele kroppen

Og så vågner man og der går faktisk lige et kort øjeblik inden man finder ud af at det bare var en meget realistisk drøm. :whine: :whine: :whine:
0
Brugeravatar
Mooserinde
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf Mooserinde » 10. aug 2016, 17:37

Min kæreste er i et underligt humør. Sådan mut/ked-af-det-hed og det påvirker mig helt sindsygt :( Han vil ikke tale om det og jeg har prøvet et par gange at puffe det ud af ham. Nu er det over en uge og da jeg selv har det svært for tiden, så dræner det mig. Så sig dog hvad der er galt altså!
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 10. aug 2016, 18:25

En tømmer som tømre skævt. Alt er skævt. Måske er hans vaterpas skævt.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 11. aug 2016, 07:19

Alt! Alt er dumt og dårligt. Det er koldt, jeg har sovet dårligt, mit arbejde er dumt osv. osv....
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2016, 07:35

Er anfald af søvnparalyse, samtidig med at jeg drømte der var en mand i vores hus :(

Det er fandme modbydeligt at føle man er vågen, men ikke kan bevæge sig og så samtidig drømme (men i drømmen føles det jo meget virkeligt) at der render en mand rundt i en hus, især når man er alene hjemme med barnet. Selv om jeg ved det, bare er en drøm, er det svært at sove igen efterfølgende.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 241

Indlægaf Prosperity74 » 11. aug 2016, 07:59

Min far og jeg snakker ikke sammen. Han ringede i dag for at fortælle, at han røg på sygehuset - ud over det ville han ikke snakke
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1134

Indlægaf zembra1986 » 11. aug 2016, 13:13

At jeg har sovet meget uroligt i nat og derfor er virkelig træt og dvask i dag. Samtidig har jeg en lettere kvalmende fornemmelse i min mave og derfor ingen lyst til at spise, øv :(

Dagen i dag er vist bare en nitte
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 11. aug 2016, 14:45

Først fik jeg menstruation, så var det koldt, så fik jeg mavekramper, derefter ondt i hovedet, og da jeg skulle hjem fra skole var mit baghjul på cyklen fladt, så hjem med cykel i to overfyldte toge :( Ind til videre hader jeg i dag.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Generelt"