Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 139
Likede indlæg: 708

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Avino » 18. okt 2016, 18:10

ManicNinja skrev:
Avino skrev:

Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.

JO. Det er bare ikke muligt på vores arbejdsplads, desværre.
Ledelsen- er i forvejen- ikke særligt god. Det er DET, der er det store problem.
De tilgodeser enkelte medarbejdere, som- stort set- kan tillade sig alt. Andre skal bare gøre en lille ting forkert, så en fanden løs.

Fagforeningen bakker ikke ordentligt op. Har prøvet det. De må ikke sige noget, men bare høre.
Så jeg ved ikke rigtigt, hvordan det skal gribes an.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 862
Likede indlæg: 6683

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 18:19

Avino skrev:
ManicNinja skrev:
Avino skrev:

Mon ikke en direkte dialog jer to imellem og så jeres leder og en mægler fra fx en fagforening eller lignende ville være en god idé for at rense luften?

Jeg har selv været ude i noget lignende. Her kom angrebet blot pludselig fra en chef, der lavede et - grundløst - bagholdsangreb på mig. Det var i dén grad godt med den mægling. Både for at vise sig selv, at man tør tage tyren ved hornene. Men der kan virkelig også skabes mulighed for at få nogle nødvendige sandheder på bordet begge veje og i en ordnetlig tone.

Ledelsen- er i forvejen- ikke særligt god. Det er DET, der er det store problem.
De tilgodeser enkelte medarbejdere, som- stort set- kan tillade sig alt. Andre skal bare gøre en lille ting forkert, så en fanden løs.

Fagforeningen bakker ikke ordentligt op. Har prøvet det. De må ikke sige noget, men bare høre.

Hvad mener du med, at de ikke må sige noget? En mægler fra en fagforening skal sørge for, at begge sider i en sag får mulighed for at formulere, hvordan de oplever situationen. Hvis du har en vattet/konfliktsky tillidsmand eller -kvinde, så find en anden - hvis det er et større sted, så er der jo flere.
Ellers ring til fagforeningen og hør, hvad der er af muligheder. Du betaler jo dit kontingent af en grund.

Håber ikke, jeg lyder hård. Bakker dig skam op. Jeg synes, din beskrivelse af optrinnet forleden lød som en svinestreg af de større, og som om nogen i ledelsen er svage / holder hånden over din kollega, og det skal de da ikke slippe af sted med ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 139
Likede indlæg: 708

Indlægaf Avino » 18. okt 2016, 18:43

ManicNinja skrev:
Avino skrev:
ManicNinja skrev:
Avino skrev:

Hvad mener du med, at de ikke må sige noget? En mægler fra en fagforening skal sørge for, at begge sider i en sag får mulighed for at formulere, hvordan de oplever situationen. Hvis du har en vattet/konfliktsky tillidsmand eller -kvinde, så find en anden - hvis det er et større sted, så er der jo flere.
Ellers ring til fagforeningen og hør, hvad der er af muligheder. Du betaler jo dit kontingent af en grund.

Håber ikke, jeg lyder hård. Bakker dig skam op. Jeg synes, din beskrivelse af optrinnet forleden lød som en svinestreg af de større, og som om nogen i ledelsen er svage / holder hånden over din kollega, og det skal de da ikke slippe af sted med ...

Jeg mener det jeg siger.
Vores fagforening er efterhånden- helt ude i hampen.
Lige gyldigt, hvilket emne/ konflikt vi har på arbejdspladsen, så er de ikke i stand til at hjælpe. ( Der har været mange tilfælde, skal jeg hilse og sige ) Vi har så ikke nogen tillidsmand/kvinde .
Har oplevet flere kolleger ( Indenfor kort tid), som er blevet fyret- uden at fagforeningen har kunne hjælpe dem, hvilket er meget grænseoverskridende for mig og andre.
Når vi henvender os, får vi at vide, at de kun kan "bistå" os og ikke kan gøre yderligere.
Når man/ vi spørger ind til det, får vi at vide, at de ikke kan gøre mere.
Du drømmer slet ikke om, hvordan det er, at få det at vide.
Så hvad hjælper det, at kontakte fagforeningen, når du allerede ved- at de ikke kan/ vil hjælpe.

Har meget længe tænkt, at jeg ville melde mig ud og kun være medlem i arbejdsløshedskasse.

Ved, at du mener det godt, men vi er fuldstændigt lost.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 828
Likede indlæg: 2551

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2016, 22:16

Der foregår nogle hårde og svære ting i mit liv i øjeblikket. Og har rakt ud til mit netværk, som der så bare ikke rigtig er noget respons fra, føles enormt ensomt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 438
Likede indlæg: 4177

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 05:45

Alanna skal opereres om en lille time, og jeg har det frygteligt. Jeg ville langt hellere selv tage den hvis jeg kunne. Der er ikke noget værre end at vide, de har smerter.
0
x
DenBlødeJyde
Kort karma: 160
Likede indlæg: 2091

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. okt 2016, 06:48

Tror jeg har tilranet mig en gang begyndende mellemøre - og halsbetændelse.... Det gør ondt i øret og halsen.

Det har jeg bare ikke tid til!
0
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 32
Likede indlæg: 539

Indlægaf Lucia » 19. okt 2016, 08:03

Jeg er virkelig kørt sur i jobsøgningshalløjet. Jeg har simpelthen haft så svært ved at finde nogen som helst motivation i den her uge, så jeg har ikke lavet noget som helst jobsøgningsrelateret, bortset fra at lave sidehoved på den ene ansøgning, jeg skal have lavet, og kigge i 2 minutter på virksomhedens hjemmeside. Og jeg ved jo godt, at der nok ikke lige kommer et job dumpende med sådan en lille indsats, men alligevel kan jeg bare ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det :rulle: Håber, det bliver bedre i næste uge!
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 08:47

Sophaya skrev:Alanna skal opereres om en lille time, og jeg har det frygteligt. Jeg ville langt hellere selv tage den hvis jeg kunne. Der er ikke noget værre end at vide, de har smerter.

Og dyrlægen har ringet og sagt at et af hendes blodprøvetal er alt for højt og de gerne vil lave flere tests på hende :tie: Holder vejret, og sidder med en gruende fornemmelse af, at hun ikke kommer hjem igen..
0
x
Muddi
Kort karma: 134
Likede indlæg: 435

Indlægaf Muddi » 19. okt 2016, 08:52

At min bedstefar er indlagt med lungebetændelse, og ikke overlever det, det er i hvert fald det meldingen er. Måske er han allerede død :whine:

Han er gammel og dement, så det er jo det bedste, men det er underligt og trist alligevel :trist:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 375
Likede indlæg: 6043

Indlægaf Persnikedy » 19. okt 2016, 11:14

Jeg bliver idag mindet meget om min begyndende ledgigt i mine hænder.
Jeg har svært ved nu at åbne en cola og de nyeste flasker jeg har med e-væske til min damper har de ændret låget sådan at jeg abre ikke kan åbne dem. Min ene hånd dunker som en gal nu efter at jeg havde forsøgt.
Nu må jeg tage ind til byen imorgen og købe ny væske OG få dem i butikken til at hjælpe mig med at åbne de 2 jeg har som jeg ikke kan få åbnet.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1843

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2016, 11:18

Lucia skrev:Jeg er virkelig kørt sur i jobsøgningshalløjet. Jeg har simpelthen haft så svært ved at finde nogen som helst motivation i den her uge, så jeg har ikke lavet noget som helst jobsøgningsrelateret, bortset fra at lave sidehoved på den ene ansøgning, jeg skal have lavet, og kigge i 2 minutter på virksomhedens hjemmeside. Og jeg ved jo godt, at der nok ikke lige kommer et job dumpende med sådan en lille indsats, men alligevel kan jeg bare ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det :rulle: Håber, det bliver bedre i næste uge!

Så er vi 2

Jeg har gået ledig i snart 3 måneder nu, og jeg er allerede ved at mistet modet, og motivationen for at skrive en ansøgning er efterhånden ikke eksisterende :(
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 11:43

Sophaya skrev:
Sophaya skrev:Alanna skal opereres om en lille time, og jeg har det frygteligt. Jeg ville langt hellere selv tage den hvis jeg kunne. Der er ikke noget værre end at vide, de har smerter.

Og dyrlægen har ringet og sagt at et af hendes blodprøvetal er alt for højt og de gerne vil lave flere tests på hende :tie: Holder vejret, og sidder med en gruende fornemmelse af, at hun ikke kommer hjem igen..

Tak for de søde grønne kort, pande :kys:
Jeg fik hende heldigvis hjem, det kræver bare en operation nr 2 om en måned.
2
x
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 32
Likede indlæg: 539

Indlægaf Lucia » 19. okt 2016, 12:41

zembra1986 skrev:
Lucia skrev:Jeg er virkelig kørt sur i jobsøgningshalløjet. Jeg har simpelthen haft så svært ved at finde nogen som helst motivation i den her uge, så jeg har ikke lavet noget som helst jobsøgningsrelateret, bortset fra at lave sidehoved på den ene ansøgning, jeg skal have lavet, og kigge i 2 minutter på virksomhedens hjemmeside. Og jeg ved jo godt, at der nok ikke lige kommer et job dumpende med sådan en lille indsats, men alligevel kan jeg bare ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det :rulle: Håber, det bliver bedre i næste uge!

Så er vi 2

Jeg har gået ledig i snart 3 måneder nu, og jeg er allerede ved at mistet modet, og motivationen for at skrive en ansøgning er efterhånden ikke eksisterende :(

Det er ca. samme periode jeg har været i gang med jobsøgning. Jeg synes, det er alt for tidligt til at have det sådan her, men det er bare meget hårdere end jeg havde regnet med.
Men det er da altid noget at vide, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan med det :genert: Jeg prøver at trøste mig med at det er midlertidigt og at det nok skal lykkes på et eller andet tidspunkt, men det er godt nok svært at holde gejsten oppe indimellem.
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 47
Likede indlæg: 774

Indlægaf billiebean » 19. okt 2016, 13:31

At jeg vågnede kl. freaking 3.30 i nat og ikke kunne sove mere. Føler mig næsten småfuld af rundtossethed.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 235
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1539

Indlægaf FrøkenM » 19. okt 2016, 20:28

Ekstremt mange smerter i dag. Kan næsten ikke gå :whine:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Generelt"