Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 572
Likede indlæg: 5092

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 13. okt 2016, 10:34

godtnavn skrev:Jeg har fået fejl i en opgave i en eksamen, og jeg er 100% sikker på der er fejl i opgaven, for mit svar er rigtigt. Det var en mega nem opgave, og jeg har efterfølgende kigget den igennem flere gange, det er rigtigt det jeg har lavet. Overvejer at skrive til dem og klage, men omvendt er det en bestået-ikke bestået eksamen, og da jeg fik 80% rigtig er jeg jo bestået, så for mig gør det ikke rigtig den store forskel. Lidt gør det dog, da de lægges sammen med nogle andre, dvs. jeg kan ikke lave nær så mange fejl i næste prøve uden at dumpe, men er jeg egentlig slet ikke bekymret for.

Men nørj jeg bliver negativ over at få fejl når jeg ved mit svar er korrekt! Det er matematik, og skulle kun angive facit, så det er ikke en gang noget med de mener jeg ikke har forklaret det godt nok. Øv!

Klag! Det fylder jo hos dig - forståeligt nok. Og andre må jo have oplevet det samme ...
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 13. okt 2016, 11:35

ManicNinja skrev:
godtnavn skrev:Jeg har fået fejl i en opgave i en eksamen, og jeg er 100% sikker på der er fejl i opgaven, for mit svar er rigtigt. Det var en mega nem opgave, og jeg har efterfølgende kigget den igennem flere gange, det er rigtigt det jeg har lavet. Overvejer at skrive til dem og klage, men omvendt er det en bestået-ikke bestået eksamen, og da jeg fik 80% rigtig er jeg jo bestået, så for mig gør det ikke rigtig den store forskel. Lidt gør det dog, da de lægges sammen med nogle andre, dvs. jeg kan ikke lave nær så mange fejl i næste prøve uden at dumpe, men er jeg egentlig slet ikke bekymret for.

Men nørj jeg bliver negativ over at få fejl når jeg ved mit svar er korrekt! Det er matematik, og skulle kun angive facit, så det er ikke en gang noget med de mener jeg ikke har forklaret det godt nok. Øv!

Klag! Det fylder jo hos dig - forståeligt nok. Og andre må jo have oplevet det samme ...

Ja, jeg tænker også at få skrevet til dem, skal bare lige finde ud af hvem jeg skal skrive til, hvis der ikke var ferie i næste uge kunne jeg snakke med underviseren på mandag, men kan ikke vente halvanden uge med at få svar, så skal finde en at skrive en mail til. Jeg tænker dog lige at snakke med nogle medstuderende i morgen for at tjekke at de også mener jeg har ret.

Der er næppe mange der er blevet ramt da det er en onlineprøve hvor der måske er 50 forskellige prøver og man får en tilfældig, således at man har forskellige prøver fra de andre. Men det var 20% af besvarelsen, så ville have fået 100% rigtigt hvis jeg har ret, hvilket jeg er helt sikker på jeg har, ellers har jeg misforstået hele konceptet, og i så fald giver det ikke mening at mine andre svar er rigtige, for de kører på samme princip.
0
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 13. okt 2016, 17:38

Aldrig- aldrig- aldrig, har jeg været udsat for- den kritik, som jeg har fået i dag af en kollega.
Jeg er så chokeret, at jeg stadigt ikke har fattet det.

Var til møde på arbejdet, hvor vedkommende, som jeg troede- jeg arbejder godt sammen med, gav mig den største dolk i ryggen.
Vi har aldrig været veninder. Vi har haft en kontrovers- for meget længe siden, som jeg dog troede var overstået.
Det var den ikke, skal jeg hilse og sige. Den var bare blevet udbygget.

Vi arbejdede sammen i går nat- uden at hun fortalte, hvad jeg havde i vente.

Hun svinede mig til på mødet- overfor ledelsen, så jeg aldrig har været ude for noget lignende. Mine andre kolleger var ligeledes i chok.
Kørte på min faglighed ? Min måde at være overfor vores beboere ? Hun udstillede mig, som et monster.

Så skal vi nok over i tråden " hvad undrer du dig over" ?
Hvordan er det muligt, at være SÅ falsk og konfliktsky, at man ikke tør tage konflikten- øje til øje, når man nu mener at der er konflikt. Som jeg overhovedet ikke har oplevet.

44 år i denne branche, uden at jeg nogen sinde har fået smidt så meget lort i hovedet.
Jeg er i chok og aner pt slet ikke, hvordan jeg skal reagere på disse svinere.

I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvordan man kan få sig selv til, at gå til ledelsen- uden at have talt med personen først. I de senere år- er det blevet mere og mere "moderne"
Sørgeligt.

Har aldrig været i tvivl om, at hun har mindreværdskomplekser, men at køre det SÅ langt ud- er over min forstand.

Det bliver sgu svært, at arbejde sammen med hende igen.
Tak fordi- du/ I læste med. Havde virkeligt brug for, at komme af med det.
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 13. okt 2016, 17:44

Min søde gamle kat skal opereres i munden på onsdag. Udover at det kommer til at koste kassen, så gør det bare så ondt på mig at vide, at hun har ondt indtil det bliver ordnet. Jeg glæder mig til det er overstået!
Det betyder også at der ikke bliver noget nyt komfur i denne omgang, men pyt med det. Hun er vigtigere.
2
x
Brugeravatar
Avino

Indlægaf Avino » 13. okt 2016, 19:44

Tusinde TAK for jeres kort, Sophaya og Ballademager.

Det gør mig rigtigt glad og giver mig lidt mere mod. TAK til jer :kram:

Nu har jeg talt med min anden kollega, som jeg er mest sammen med.
Hun vil skrive en mail til ledelsen om, hvordan hun oplever mig. Hun og jeg har det - virkeligt godt- sammen.
Det er- godt nok- en voldsom omgang
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 14. okt 2016, 10:27

At jeg har så mange selvmordstanker at jeg slet ikke kan være nogle steder.

Og de mennesker man regner på vil være der, slet ikke viser sig at være som man regnede med :(
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1626

Indlægaf dykkersild » 14. okt 2016, 10:37

Vi har en kollega der har et meget, meget svært sind - vi gør hvad vi kan for at han skal have det godt. Men det er altså ikke nemt når han er som en yo-yo nogle gange. Der sker ting oppe i hans hoved som ikke har noget med virkeligheden at gøre - han kan være svær at rumme og pt. er han farlig at have med til kunderne da vi ikke kan stole på, hvad han siger. Dagen i dag er en af de dage.
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 14. okt 2016, 10:39

Filipai skrev:At jeg har så mange selvmordstanker at jeg slet ikke kan være nogle steder.

Og de mennesker man regner på vil være der, slet ikke viser sig at være som man regnede med :(

Kan du ikke ringe til Psykiatrisk skadestue og få en snak med dem - du skal ikke være alene, når du har det så dårligt.

:ae:
3
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 14. okt 2016, 10:41

dykkersild skrev:
Filipai skrev:At jeg har så mange selvmordstanker at jeg slet ikke kan være nogle steder.

Kan du ikke ringe til Psykiatrisk skadestue og få en snak med dem - du skal ikke være alene, når du har det så dårligt.

Jeg kunne aldrig finde på at agere på det, og er som sådan ikke selvmordstruet. Jeg har været igennem møllen en trilliard gange, og jeg er "desværre" for rationel til indlæggelse. For selvom jeg ikke gider leve mere, så ved jeg godt det er et symptom på nogle andre ting, og vil derfor ikke agere på det. Så lige nu får platte serier og debatten lov til at aflede mig, indtil det forhåbentligt stilner lidt af med de dumme tanker.
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 14. okt 2016, 10:49

Filipai skrev:
dykkersild skrev:

Jeg kunne aldrig finde på at agere på det, og er som sådan ikke selvmordstruet. Jeg har været igennem møllen en trilliard gange, og jeg er "desværre" for rationel til indlæggelse. For selvom jeg ikke gider leve mere, så ved jeg godt det er et symptom på nogle andre ting, og vil derfor ikke agere på det. Så lige nu får platte serier og debatten lov til at aflede mig, indtil det forhåbentligt stilner lidt af med de dumme tanker.

Godt at høre at det trods alt ikke er "lige op over". Så må du give den gas herinde i stedet for - god karma til dig i weekenden :kys:
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 497
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Vira » 14. okt 2016, 11:11

At jeg tilsyneladende ikke kan blive rask :gruble: det er godt nok ved at være belastende!
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. okt 2016, 11:52

Arbejde. Igen igen.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 14. okt 2016, 12:17

At jeg spildte flere timer på at vente på en blikkenslager, som aldrig kom!

Forklaringen var at jeg ikke stod i systemet, og at de desværre ikke vidste hvad der var sket.
0
:ninja:
Brugeravatar
Avino

Indlægaf Avino » 14. okt 2016, 15:27

Tusind, tusind TAK for alle jeres grønne kort.
I aner slet ikke, hvor meget det varmer. :kram:

Jeg er- stadigt- fuldstændigt handlingslammet. Vågnede i morges og tænkte- det er bare en rigtigt grim drøm.
Det er det så ikke.

Umiddelbart tænker jeg- at jeg burde være fyret med det samme, da jeg er sådan en dårlig kollega, samt er et udyr overfor beboerne ?

Det kræver noget tid, at få bearbejdet det.

Igen. TAK til alle jer. I er altså nogle vidunderlige mennesker
:kram:
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 14. okt 2016, 16:14

Ville bare lige sige tak for de søde grønne kort.
Er taget afsted til min mor, som har puttet mig under dynen, og lavet vafler til mig. Det tager ikke tankerne, men i det mindste tager omsorgen toppen af modløsheden. Det skal nok blive bedre.
Tak skønne debatmennesker
9

Tilbage til "Generelt"