Indbrud - og køb/salg af hælervarer

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indbrud - og køb/salg af hælervarer

Indlægaf dykkersild » 11. jan 2016, 08:57

Til trods for nedgang, er Danmark alligevel en af de lande i Europa - der oplever flest indbrud.

Der må jo være aftagere til de stjålne varer - så spørgsmålet er:
Kunne du finde på at købe billige varer vel vidende at de kunne stamme fra et indbrud - eller købe noget som man ved efterrationalisering godt ved, er for billigt til at være lovligt/troværdigt?

I min svigerfamilien har de en fælles facebookside. På denne kom der pludselig ure og cigaretter til salgs - det blev hurtigt fjernet og jeg ved derfor ikke om nogen aftog noget af disse, men de ting kan kun være kommet et sted fra - indbrud.

Jeg har engang i min spæde ungdom købt en videomaskine - det hed sig, at det var et billigt parti - set i bagspejlet var det da helt sikkert hælervarer og bestemt ikke noget jeg er stolt over, at have købt. Dyrt købt lektie som aldrig får lov til at gentage sig.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Re: Indbrud - og køb/salg af hælervarer

Indlægaf landsbytossen » 11. jan 2016, 09:04

Jeg køber aldrig hælervarer, fordi jeg så er med til at holde et marked i gang, der øger risiko for indbrud hos mig selv.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 11. jan 2016, 09:25

landsbytossen skrev:Jeg køber aldrig hælervarer, fordi jeg så er med til at holde et marked i gang, der øger risiko for indbrud hos mig selv.

Enig. Har så heller aldrig fået noget tilbudt, hvor jeg der eller i bakspejlet mistænkte, at det var hælervarer.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 11. jan 2016, 09:31

Jeg beder altid om kvittering med når jeg skal købe noget. Folk der naivt køber noget til en lav pris, trods fjernbetjening og stik mangler, forstår jeg simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 09:42

Jeg køber ikke brugt. Det er ikke principielt; det virker bare på mig, som om der ofte er en masse tidskrævende bøvl forbundet med fx. at benytte DBA eller Trendsales, og lige på det her område har jeg faktisk heller ikke en særlig stor tillid til fremmed mennesker.

Men hvis jeg fandt noget, jeg gerne ville købe brugt, kunne jeg ikke drømme om at gennemføre købet, hvis der pludselig var noget som tydede på, at det var hælervarer.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 11. jan 2016, 11:25

Nej da.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 179

Indlægaf A 7 » 11. jan 2016, 11:54

Karkluden skrev:
landsbytossen skrev:Jeg køber aldrig hælervarer, fordi jeg så er med til at holde et marked i gang, der øger risiko for indbrud hos mig selv.

Enig. Har så heller aldrig fået noget tilbudt, hvor jeg der eller i bakspejlet mistænkte, at det var hælervarer.

Nej, jeg er heller aldrig blevet tilbudt varer, hvor jeg havde mistanke om at de var stjålne, og jeg har ellers købt masser af brugte ting på dba og lignende. Må dog sige at jeg som udgangspunkt har tillid til at andre mennesker er redelige.

Ville aldrig drømme om at købe varer, hvis jeg havde mistanke. I stedet tror jeg at jeg ville tippe politiet.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"