At date en person, der er i et forhold.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2585

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 13:40

Aima skrev:Jeg forstår godt, hvad du mener, Fillie, jeg tror altså bare, det ville blive endnu mere rodet med to tråde, fordi der jo uanset er et vist overlap. Det er nok en smagssag :)

Heh, jeg har netop oprettet hele to tråde om utroskab, så jeg håber ikke, du har ret. :D De er dog ret lette at gå til. Jeg har længe syntes, der gerne måtte ske lidt mere på denne del af Debatten, ligesom der altid var så god aktivitet i "Sex og Mænd" på Jubii (vi mangler Spasserinden!), så jeg fik lige lavet mit eget stikord til fjertråderi der. :-D
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8362
Kontakt:

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 13:44

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal svare.

Jeg er imod utroskab - som hovedregel. Ved sgu hvor ondt det lort gør. Og så skulle man tro, at jeg ikke ville byde andre, hvad der er blevet budt mig fra den grimme skuffe. Men jeg er skyldig. Jeg faldt med et brag for denne her mand. Alt ved ham skriger: "Du er så pisse irriterende, at du er dejlig og mit perfekte match". Og han er ikke single. Og jeg burde holde snitterne væk. Men alligevel er det som en magnet og alligevel endte jeg med at slæbe ham med hjem.

Og den HAR fået på alle skyld- og skamtangenterne mange gange siden. Gu' har den det. Jeg synes da ikke jeg er specielt charmerende på det punkt. Men hvis jeg ikke havde kunnet mærke, at han ville mig dobbelt så meget, ville der aldrig være sket noget. Jeg kunne ikke drømme om at forføre en mand med skyldfølelse. Det er ikke ret sexet.

Jeg har ikke planer om en gentagelse. Men jeg har lyst. For han er dragende og pissetræls og alligevel perfekt. Og det føles lige nøjagtig som det skal.
Men for mit eget hjertes skyld, holder jeg mig væk. Også for hans kærestes. For gu' er det svinsk. Men han passer bedre til mig. Han er hendes. Jeg skal nok holde mig fra mere lort. Men han passer bedre til mig.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 14:14

Mulan skrev:Nej, men.. hvor starter utroskaben? At man har fået følelser for en anden? Det med at man måske dyrker de her følelser, så man mentalt råknepper en anden end sin partner, selvom man holder /pik eller skræv/ rent fysisk for sig selv og så kan føle sig bedre stillet? Ej. Altså. Det er ikke ment på en nederen måde, bare at, jeg egentlig ikke synes at den fysiske utroskab er så meget værre end en mental utroskab. Jeg synes det er så gråzoneagtigt. Selvfølgelig ved man at man pr proxy risikerer at såre et andet mennesker, hvis man vælger en person i et forhold. Og det er sikkert bedst at holde skræv for sig indtil der er 'klare linjer' hvad det nu er. For.. hvis man overvejer at gå fra sin partner, pga en anden - har man så ikke allerede været utro? Er det så reelt set for partnerens skyld - eller ens egen, at man "i det mindste holdt sin egen sti ren"? Ej jeg ved det sgu'tte.

Og det er egentlig mærkeligt.. hvorfor synes vi at det er mere ok, hvis der er følelser involveret end et evt. one-nighter, hvor kone/mand/konkubine/ged muligvis aldrig får noget at vide om det? Hvis partneren aldrig får det at vide? Hvis hele det her scenario om at 'såre en anden pr proxy' aldrig sker? Hvorfor er det så værre end i de tilfælde, hvor man faktisk går ind og opbryder en familiemæssig enhed?

Nu bliver det lige personligt :genert: I mit eget tilfælde anede jeg overhovedet ikke, jeg havde fået følelser for denne her mand. Det var mig SÅ fremmed. En dag begyndte jeg at lægge mærke til, hvor meget vi skrev sammen. Jeg havde seriøst ikke bemærket det.

Spurgte så nogle veninder, om det var normalt at skrive sådan? Og dermed ok? Der kom et rungende nej retur... Og klare opfordringer til at slutte det. Og lige det gik det op for mig, at noget var rivende galt. For jeg havde ikke tænkt mig at lutte noget som helst.

Derfra og til jeg havde fortalt min mand, at jeg ville skilles, gik der 3 dage. Og jeg anede ikke, om min nye kæreste ville noget som helst med mig, om jeg bare var en ven, en flirt eller det hele var i mit hoved. Helt ærligt. Med hånden på hjertet. Så føler jeg virkeligt, jeg har holdt min sti ren. I det tilfælde. Ikke i alle mulige andre.

MEN. Jeg kan SAGTENS forestille mig situationer, hvor man er knap så hurtig. Bag det her ligger der jo en lang forhistorie - og hvis man f.eks. reagerer med at forsøge at gå i dialog med sin partner om det, der er galt, men alligevel "ender på den forkerte side af stregen", så har jeg stor forståelse for det.

Jeg tror ret beset, at den store forskel for mig er, at jeg ikke tror på, man går fra sin partner "pga af en anden". Man går fra sin partner, fordi der er noget galt i forholdet. Og man gør intet galt, hvis man arbejder med sit forhold. Ligesom tanker er toldfrie også i den periode. Men det er handlinger ikke... så man bør selvfølgelig ikke f.eks. skrive sammen med en, som jeg gjorde i en sådan periode. For det ville netop også være et svigt. Bare et, der ikke omhandlede sex.

Og... derfor var jeg jo nødt til at gå fra min mand. Fordi jeg ikke havde tænkt mig at stoppe korrespondancen. Heller ikke selvom det "bare var det".

Jeg er 100 % sikker på, det gør en forskel for min mand, at jeg ikke havde sex med en anden bag hans ryg, mens vi var gift. For det er en aktiv handling, jeg er i stand til at kontrollere. Hvorimod følelser er en anden sag.
4
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2233

Indlægaf Zombie » 12. jan 2016, 19:19

Jeg synes sgu bare man er en skiderik. Den utro er et dumt (og ofte løgnagtigt) svin.

Samtidig ved jeg godt, mennesker ikke er sort/hvide. Jeg er klart blevet ældre på det punkt. Jeg kan tit kategorisere opførsel som skiden, dumt-svin agtigt eller i orden. Tre kategorier, og jeg har sjældent vaklet. Men et menneske er jo ikke bare én handling eller én situation gennem et helt liv.

Så jeg dømmer handlinger, men forsøger ikke at dømme mennesket. Og vil da gerne indrømme, at jeg selv er noget i retningen af 30% skiden og 70% i orden, men de 10% i orden stammer nok fra min 100% i orden hund. Jeg var nok mere skiden før jeg fin hende, men det er snart længe siden jeg var et dumt svin.
2
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 145

Indlægaf heysamaysa » 18. jan 2016, 18:33

jeg synes man bør holde sig langt væk fra at date en der er i forhold. Det kan godt være at h'n er den største røv, men jeg synes også man selv skal se lidt indad - hvordan ville man selv have det hvis det var ens egen partner der datede løs.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 22. jan 2016, 15:55

heysamaysa skrev:jeg synes man bør holde sig langt væk fra at date en der er i forhold. Det kan godt være at h'n er den største røv, men jeg synes også man selv skal se lidt indad - hvordan ville man selv have det hvis det var ens egen partner der datede løs.

Sandsynligvis helt af helvede til.
Men derfor er det stadig den utro partners skyld - og ikke de der fremmede som aldrig har lovet mig noget.

Hvis det var nogen jeg kendte, ville jeg blive sur på dem - eftersom vi så ville have en (muligvis usagt) aftale om at de ikke medvirker til at såre mig.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 22. jan 2016, 16:02

Purple Haze skrev:
heysamaysa skrev:jeg synes man bør holde sig langt væk fra at date en der er i forhold. Det kan godt være at h'n er den største røv, men jeg synes også man selv skal se lidt indad - hvordan ville man selv have det hvis det var ens egen partner der datede løs.

Sandsynligvis helt af helvede til.
Men derfor er det stadig den utro partners skyld - og ikke de der fremmede som aldrig har lovet mig noget.

Hvis det var nogen jeg kendte, ville jeg blive sur på dem - eftersom vi så ville have en (muligvis usagt) aftale om at de ikke medvirker til at såre mig.

Gad vide, om det er der, vandene skiller... Den usagte aftale mener jeg sådan set, man har til alle sine medmennesker. Både dem, man kender, og dem, man ikke kender. Man medvirker ikke til at såre andre mennesker. Punktum.

Og jo... Selvfølgelig sårer vi hinanden hele tiden... men så FORSØGER man da at undgå at såre andre mennesker :D
1

Tilbage til "Forhold og sex"