Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Re: Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Indlægaf Æble » 12. okt 2016, 14:30

Wauw! Har du modelleret alle de figurer?
0
Olaf
Kort karma: 3
Likede indlæg: 82

Indlægaf Olaf » 12. okt 2016, 15:06

Allmost_Famous skrev:Sønnike havde bestilt en kage med Pokémontema til at have med i skole, så det fik han i dag (selvom han først har fødselsdag i morgen).

Min store knægt, altså! :lun:

Hvor er den sej - den må have have bragt lykke. Tror dog lige jeg dropper at vise knægten denne kage.
1
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 12. okt 2016, 15:22

Æble skrev:Wauw! Har du modelleret alle de figurer?

Jeps. 15 forskellige Pokémon og fire pokéballs :)
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 12. okt 2016, 15:27

Olaf skrev:
Hvor er den sej - den må have have bragt lykke. Tror dog lige jeg dropper at vise knægten denne kage.

Ja, og sjovt nok var jeg ikke pinlig i dag, og måtte hjertens gerne komme med ind i klassen :deer:
1

Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Indlægaf Æble » 12. okt 2016, 16:11

Allmost_Famous skrev:
Æble skrev:Wauw! Har du modelleret alle de figurer?

Jeps. 15 forskellige Pokémon og fire pokéballs :)

Super flot :gogo:
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 12. okt 2016, 16:14

Æble skrev:
Super flot :gogo:

Tak! :kys:
0

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 26. okt 2016, 09:39

Jer der på hobby basis laver kager til andre, hvor meget tager i for det pr kuvert, og er der en facebook side i kan anbefale for at finde "amatørbagere" :)
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. okt 2016, 11:44

Filipai skrev:Jer der på hobby basis laver kager til andre, hvor meget tager i for det pr kuvert, og er der en facebook side i kan anbefale for at finde "amatørbagere" :)

Jeg tager materialeprisen.
0

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 26. okt 2016, 13:06

Allmost_Famous skrev:
Filipai skrev:Jer der på hobby basis laver kager til andre, hvor meget tager i for det pr kuvert, og er der en facebook side i kan anbefale for at finde "amatørbagere" :)

Går ud fra de fleste tager noget mere for det, i hvert fald hvis det er til andre end nære bekendskaber :D

Vi gad bare godt virkelig finde en der kan bage en bryllupskage til os. Men 60 kr pr kuvert som er noget af de billigste vi har fundet hos bagere er bare desværre en smule over budgettet. Normalt havde jeg kastet mig ud i at bage den selv, men fordi det er en flødeskumskage agtig en vi helst vil have, så er det med at forberede og fryse ned ikke lige noget der dur.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3277

Indlægaf DD_81 » 5. nov 2016, 21:23

Filipai skrev:
Allmost_Famous skrev:

Går ud fra de fleste tager noget mere for det, i hvert fald hvis det er til andre end nære bekendskaber :D

Vi gad bare godt virkelig finde en der kan bage en bryllupskage til os. Men 60 kr pr kuvert som er noget af de billigste vi har fundet hos bagere er bare desværre en smule over budgettet. Normalt havde jeg kastet mig ud i at bage den selv, men fordi det er en flødeskumskage agtig en vi helst vil have, så er det med at forberede og fryse ned ikke lige noget der dur.

Der er mange sider på facebook hvor man kan finde hobby-kagebagere, kuvertpriser svinger fra 20-75 kr.
Mit bedste forslag er at du skriver antal personer, kuvertpris i er villige til at betale, geografi, dato, og ca. ønsker til indhold og udseende.
Af aktive grupper jeg kender er der, Din Kage, Kageoplevelser, Mormors bageklub. Der er vist også sider decideret oprettet til at søge kagebagere. Men de andre jeg nævner, ses det jævnligt, og mange byder ind.

Hvis i skulle være i og omkring det midstjællandske, eller storkøbenhavn så byder jeg gerne ind :D
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3277

Indlægaf DD_81 » 5. nov 2016, 21:26

Dagens kage, lavet til en halloween arrangement i nr. 3's 0.klasse - hvor der er kagekonkurrence.
Der stod det gerne måtte være en uhyggelig kage, knægten mener han har ramt meget godt plet :D

Drømmekage smurt op med marengens, hjernemasse lavet af en kombi af MMF og marcipan, og blod lavet af "hindbærgrød"

Billede
10
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 5. nov 2016, 21:55

Hjælp! Jeg skal have kage med til min yngstes klassefest og jeg er langt fra en habil bager. Jeg bager aldrig! Nå, men en opskrift på en kage der sparker r**, ikke kan gå galt og samtidig kan pyntes lidt fint?
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3128

Indlægaf Rakel » 5. nov 2016, 21:58

Lismaens skrev:Hjælp! Jeg skal have kage med til min yngstes klassefest og jeg er langt fra en habil bager. Jeg bager aldrig! Nå, men en opskrift på en kage der sparker r**, ikke kan gå galt og samtidig kan pyntes lidt fint?

Muffins/cupcakes er bud på kage, hvor man kan lave noget virkeligt fint og pyntet uden det er svært.
0
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 5. nov 2016, 22:10

Rakel skrev:
Lismaens skrev:Hjælp! Jeg skal have kage med til min yngstes klassefest og jeg er langt fra en habil bager. Jeg bager aldrig! Nå, men en opskrift på en kage der sparker r**, ikke kan gå galt og samtidig kan pyntes lidt fint?

Muffins/cupcakes er bud på kage, hvor man kan lave noget virkeligt fint og pyntet uden det er svært.

Dem lavede jeg sidste gang og det var virkelig bøvlet at transportere dem hen til skolen uden at de blev grimme at se på. Jeg vil gerne bare lave en skærekage af en slags denne gang. Men ikke sådan en kedelig halvtør bradepandekage.
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3128

Indlægaf Rakel » 5. nov 2016, 22:15

Lismaens skrev:
Rakel skrev:

Dem lavede jeg sidste gang og det var virkelig bøvlet at transportere dem hen til skolen uden at de blev grimme at se på. Jeg vil gerne bare lave en skærekage af en slags denne gang. Men ikke sådan en kedelig halvtør bradepandekage.

Jeg har en lav IKEAkasse med låg. Den kan tage 24 muffins/cupkages og er min løsning på transport.
For ja, det kan være bøvlet med transport.

God fornøjelse med kagen. Hvad med en browniedej og så noget fed pynt?
1

Tilbage til "Mad og drikke"