@ Er du på Facebook - Hvorfor - Hvorfor ikke @

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
mfufu
Kort karma: 5
Likede indlæg: 64

Re: @ Er du på Facebook - Hvorfor - Hvorfor ikke @

Indlægaf mfufu » 12. jan 2016, 13:31

Nej, men jeg har en simpel hjemmeside, så man kan finde mig med Google og Bing.

To observationer:
1) Kun ganske få i min omgangskreds synes at bruge Facebook efter hensigten. Nogle har profiler, men stort set ingen opdaterer jævnligt.

2) Politikere, og især også journalister, tillægger Facebook stor betydning. Jeg tror det er fordi det er så meget nemmere at føle sig som "aktiv politiker" eller "undersøgende journalist", selv om man i virkeligheden bare sidder alene på sin flade og stalker, poster, liker eller "deler" på Facebook.
1
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 12. jan 2016, 14:19

Jeg er på facebook først og fremmest fordi det meste af min omsætning kommer den vej igennem - uden facebook ville min pengepung lide svært under manglende indtjening.

Dernæst er jeg på facebook fordi jeg har muligheden for at følge med i folks hverdag, familie, venner, bekendte, professionelle kontakter osv. - og det synes jeg er super hyggeligt.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 12. jan 2016, 14:37

Jeg har faktisk overvejet om jeg skulle lukke min profil, fordi det siger mig ikke særligt meget andet end at følge de mennesker som jeg holder af. Men nu synes jeg ikke engang at man følger folk i, hvad der sker i deres liv, men man mere ser hvilke ligegyldige ting de liker.
Men jeg kan ikke rigtigt lukke min profil, fordi det ville bare gøre det sværere for mig med hensyn til mit studie, da man får mange informationer gennem facebook.
0
:banan: :banan:
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 12. jan 2016, 14:50

Nej, det er jeg ikke.

Jeg havde en profil et par måneder for år tilbage, men fandt det ret intetsigende, så jeg slettede den igen.

Efterfølgende er jeg så også blevet en mere aktiv modstander, fordi jeg synes Facebooks tilgang til rettigheder over materialet er utiltalende, og deres politikker for fx nøgenhed overfor racisme og sexisme er hykleriske og amoralske, så dem vil jeg ikke støtte.
3
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 12. jan 2016, 17:32

Jeg har ikke- og vil aldrig oprette mig på Facebook.
Da det kom frem, var det jo meget "hipt" om man så må sige.
Det at skulle dele hele sit "jeg" føltes meget grænseoverskridende.

Nu er det, som jeg læser det, meget med at dele billeder omkring sin morgenmad- sine bageegenskaber, "hvad laver jeg lige nu" etc.

Synes det er OK, at folk, der har familie i udlandet kan følge med i hinandens hverdag.
Som skrevet. Det har jeg ikke behov for.
Har heller ikke behov for, at min arbejdsplads kan følge med i, hvad jeg foretager mig i min fritid.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 12. jan 2016, 19:02

Nej. Har været der i flere omgange, men har endegyldigt forladt det nu. 5% af den information man fik ind var vel i orden, 95% er bare ligegyldig eller distraherende. F.eks. fødselsdagshilsenerne er bare irriterende spam.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Flora » 12. jan 2016, 19:06

Avino skrev:Jeg har ikke- og vil aldrig oprette mig på Facebook.
Da det kom frem, var det jo meget "hipt" om man så må sige.
Det at skulle dele hele sit "jeg" føltes meget grænseoverskridende.

Nu er det, som jeg læser det, meget med at dele billeder omkring sin morgenmad- sine bageegenskaber, "hvad laver jeg lige nu" etc.

Synes det er OK, at folk, der har familie i udlandet kan følge med i hinandens hverdag.
Som skrevet. Det har jeg ikke behov for.
Har heller ikke behov for, at min arbejdsplads kan følge med i, hvad jeg foretager mig i min fritid.

Jeg har det præcis sådan her. Så jeg er heller ikke på Facebook :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:08

Ja, det har jeg vist været siden 2008. Fordi.. Bare fordi. Hehe. "Det havde alle de andre". Jeg er dog ikke så tit på Facebook mere, da jeg ikke synes, jeg får vist særlig mange af mine venners statusopdateringer, men mere alt muligt l*rt, som folk har liket. "Sådan laver du en hjort med glasur på dine småkager" - I don't give a tiny rat's ass :-D

Nu bruger jeg mere Instagram.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 12. jan 2016, 23:20

Sunbeam skrev:Ja, det har jeg vist været siden 2008. Fordi.. Bare fordi. Hehe. "Det havde alle de andre". Jeg er dog ikke så tit på Facebook mere, da jeg ikke synes, jeg får vist særlig mange af mine venners statusopdateringer, men mere alt muligt l*rt, som folk har liket. "Sådan laver du en hjort med glasur på dine småkager" - I don't give a tiny rat's ass :-D

Hvis man kunne slå væggen fra ville det ligne noget. Det kan man bare ikke. Jeg forsøgte at sætte stort set alle på ignore eller hvad det hedder (den status hvor han ikke får deres stuff på væggen), men der kommer stadig junk ind.
0
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:22

eks-Maupassant skrev:
Sunbeam skrev:Ja, det har jeg vist været siden 2008. Fordi.. Bare fordi. Hehe. "Det havde alle de andre". Jeg er dog ikke så tit på Facebook mere, da jeg ikke synes, jeg får vist særlig mange af mine venners statusopdateringer, men mere alt muligt l*rt, som folk har liket. "Sådan laver du en hjort med glasur på dine småkager" - I don't give a tiny rat's ass :-D

Hvis man kunne slå væggen fra ville det ligne noget. Det kan man bare ikke. Jeg forsøgte at sætte stort set alle på ignore eller hvad det hedder (den status hvor han ikke får deres stuff på væggen), men der kommer stadig junk ind.

Ja, det har jeg også prøvet. Men det stoppede aldrig, så jeg opgav at gøre mere ved det. Men hey, jeg spiller et spil på min telefon, hvor jeg er forbundet med Facebook, så helt ubrugeligt er det da ikke :-D )
1
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 12. jan 2016, 23:48

Jeg er træt af facebook og alt det skrammel på startsiden. En dag sad jeg og kiggede og da jeg kom ned til den 3. Vigga, tænkte jeg, "hvad fanden, jeg kender slet ikke nogen, som hedder Vigga". Men det var alt det, som mine venner likede og kommenterede og det gider jeg virkeligt ikke at se.

Jeg har så prøvet at trykke på "se færre opslag som dette", men det virker ikke. Nu vælger jeg så ikke at følge mange af mine venner, men så kommer der jo bare flere fra dem, jeg stadig følger, så det ender nok med at jeg må af-følge alle sammen og så kigge på deres sider ved lejlighed. Nej, facebook er ikke som i gamle dage.

Min mor læser også alt dét jeg skriver, for hun får jo samme slags opslag fra mig og skal ofte kommentere på det, når vi så ses. Arghhhh...

Jeg bruger dog messenger til alt kommunikation og i forbindelse med noget fritidsinteresse er jeg også nødt til at være på. Og så spiller jeg Farmville 2 på mobilen, det kræver også en facebook konto.
0
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Indlægaf Jørn » 13. jan 2016, 09:23

girl_beat & Hunkat + andre ...

Ja, grunden til at jeg, hidtil, ikke har skrevet så meget, i staten om min egen mening, er - At jeg ikke vil "påvirke" debatten. Så debatten er fri. Ikke afhængig af mine meninger og standpunkter.

Men jeg kan da godt se, jeg sikkert burde komme med en indledning ...

Jeg har nu været på FB i 5 år. Bruger det - hver dag.
Har fundet mange skolekammerater, de fleste seminariekammerater, tidligere venner, en tidligere kæreste - eller flere har fundet mig. Da jeg har et sjældent efternavn.
Jeg synes, stort set, at FB er et positivt sted.
Og, ja jeg er røget ind i dårlige vibrationer, politisk og religiøst. Men jeg har lært, at "gå uden om" og ikke gå i "krig" med mennesker, det alligevel ikke betyder noget.
I starten røg jeg tit i flint med "visse" personer, med modsat politisk holdning. Det var, virkelig, negativt.
1
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______

Tilbage til "Generelt"