Lesbiske Feminister må ikke længere bruge Kvindehuset

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 663
Likede indlæg: 4001

Re: Lesbiske Feminister må ikke længere bruge Kvindehuset

Indlægaf Falstria » 9. nov 2019, 16:41

Senest rettet af Falstria 9. nov 2019, 16:45, rettet i alt 2 gange.
1
Aragorn
Kort karma: 596
Likede indlæg: 6794

Indlægaf Aragorn » 9. nov 2019, 16:44

fisken80 skrev:(...)
Mange mange transkvinder er stadig mænd biologisk set
(...)

Så har jeg bare så fucking svært ved at forstå hvad der så gør dem til kvinder. Jeg mener helt oprigtigt man fremfører tossede argumenter, hvis man kan sige at en person med en pik er en kvinde med et straight face.

Hvad nu hvis jeg sagde at fra nu af skulle jeg behandles som en kvinde? Var der nogen der ville anerkende mig som værende kvinde i de kredse?

Eller er det i virkeligheden som en religiøs kult? At man eksempelvis ikke bare kan valse ind i rigssalen hos Jehovas Vidner og første aften være akkurat lige så god som de andre? Er der en periode der skal optjenes merit i? For det burde der ikke være.

Det ophæver i hvert fald al snak om at det er enhvers frie valg. Så er det pludseligt noget der skal godkendes af de andre kvinder med skæg og pikke rundt om bordet, nu hvor de har fået smidt de rigtige kvinder ud. Og jeg tror det er sådan.

Dette her er en kult vi taler om. En sekt.
1

Dit cis-kønnede møgsvin!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 422
Likede indlæg: 19499

Indlægaf paint » 9. nov 2019, 18:07

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1263

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. nov 2019, 03:01

Aragorn skrev:
(...)

Så har jeg bare så fucking svært ved at forstå hvad der så gør dem til kvinder. Jeg mener helt oprigtigt man fremfører tossede argumenter, hvis man kan sige at en person med en pik er en kvinde med et straight face.
Hvis en kvinde har en pik, så er det en pigepik.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 708
Likede indlæg: 5906

Indlægaf achillaxedprune » 10. nov 2019, 06:04

Jeg er oprigtigt overrasket over, at nogle transkønnede rent faktisk har smidt lesbiske ud for ikke at tænde på en transkønnet kvinde. Mand? Altså, en født mand, der senere identificerer sig som kvinde.

Da debatten var der for et par uger siden, troede jeg det var trolleri og noget yderst radikale amerikanere mente. Jeg er faktisk lidt rystet over, at holdningen åbenbart også findes i Danmark. Det er i mine øjne helt forrykt, at mene man er transfobisk, hvis man ikke tænder på transpersoner. Og jeg kan slet ikke begribe, at de har fået flertal til at shame nogen for ikke at tænde på dem. :stoned:

Det er så langt ude... Og jeg ville seriøst få lange patter, hvis jeg omgik mig med sådan nogle navlepillende tumper. Godt min hverdag er langt væk fra den type mennesker. Magter dem ikke.
17
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
abcd
Kort karma: 216
Likede indlæg: 8033

Indlægaf abcd » 10. nov 2019, 09:55

Og kvindehuset modtager skattekroner. Hold kæft man bliver lykkelig over at aflevere 40-50% af sin løn i skat, det er virkelig alle pengene værd. Bedre underholdning end hvad DR får ud af pengene.
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1073
Likede indlæg: 15687

Indlægaf vibbsen » 10. nov 2019, 12:27

Så KVINDEhuset har udelukket en gruppe KVINDER fordi en gruppe MÆND identificerer sig som KVINDER, opfatter dem som transfobiske fordi de insisterer på at det er det biologiske køn og ikke kønsidentiteten som er afgørende for den seksuelle orientering.

Der findes 3 former for seksuel orientering. Hetro. Homo. Og biseksualitet.

Hetro så tiltrækkes man seksuelt af det modsatte køn. Homo så tiltrækkes man seksuelt af sit eget køn. Og Biseksuelt så tiltrækkes man af begge køn.

Hvis man er lesbisk, så er man kvinde som tiltrækkes af andre kvinder. Det er ens seksuelle orientering. Hvis man er en trans-kvinde så er ens biologiske køn en mand. Ikke en kvinde. Det kan godt være at man opfatter sig selv som kvinde. Men er ens kønsidentitet. IKKE ens biologiske køn. Og det er ikke ensbetydende med at andre mennesker tænder seksuelt på en som kvinde. Og det ville klæde trans-aktivisterne at holde op med at undertrykke andres seksuelle orientering på bekostning af deres egen kønsidentitering....

Jeg kan ærlig talt godt forstå hvis man som lesbisk synes at det er pisseirriterende trans aktivisterne insisterer på at det skal være kønsidentifikationen som kan sætte dagsordenen for hvordan andre skal "forvalte" deres seksuelle orientering.
12
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1263

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. nov 2019, 12:57

vibbsen skrev:Der findes 3 former for seksuel orientering. Hetro. Homo. Og biseksualitet.
Du trænger vist til en gevaldig opdatering på det punkt.
4
Grab them by the pussy
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 11. nov 2019, 08:16

Vlad Kalashnikov skrev:
vibbsen skrev:Der findes 3 former for seksuel orientering. Hetro. Homo. Og biseksualitet.
Du trænger vist til en gevaldig opdatering på det punkt.

Der findes naturligvis masser af andre seksuelle orienteringer. Men men rigtig mange af dem er variationer af ovennævnte fordi det uanset hvordan vi vender og drejer det altid i et eller andet omfang udspringer af ovennævnte. Fordi de alle har udgangspunkt om man tiltrækkes af sit eget køn, et modsat køn eller begge dele.

Definition homoseksuel - LGBT.JPG

Definition hetroseksuel - LGBT.JPG

Definition biseksuel- LGBT.JPG

I forhold til emnet som handler om transpersoner, så handler det ikke om seksuel orientering men om kønsopfattelse. Og når vi taler Feminiske Lesbilske, så er stridspunktet er vel egentlig mest at nogen transpersoner har svært ved at accepterer at de fastholder at lesbiskes seksuelle orientering tager udgangspunkt i det biologiske køn og ikke det opfattede køn.

Definition Transkønnet - LGBT.JPG

Personligt finder jeg trans aktivisterne utrolig aggressive og tromlende. Og jeg kan godt forstå at det vækker bekymring at f.eks. steder som Kvindehuset lader dem sætte dagsordenen og undertrykke andre grupper på den måde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Citat Hella Joof
Akehurst2
Kort karma: 649
Likede indlæg: 15499

Indlægaf Akehurst2 » 11. nov 2019, 15:05

Vlad Kalashnikov skrev:
Aragorn skrev:
(...)

Hvis en kvinde har en pik, så er det en pigepik.

Ja, og en penis er da selvfølgelig et kvindeligt kønsorgan: https://blogs.spectator.co.uk/2018/08/i ... on=true%20
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 708
Likede indlæg: 5906

Indlægaf achillaxedprune » 11. nov 2019, 15:21

Akehurst2 skrev:Ja, og en penis er da selvfølgelig et kvindeligt kønsorgan: https://blogs.spectator.co.uk/2018/08/i ... on=true%20

Suk.... Her er et billede af de længeste patter jeg kunne finde. Og de er ikke lange nok!
Billede
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 12. nov 2019, 11:29

achillaxedprune skrev:
Akehurst2 skrev:Ja, og en penis er da selvfølgelig et kvindeligt kønsorgan: https://blogs.spectator.co.uk/2018/08/i ... on=true%20

Suk.... Her er et billede af de længeste patter jeg kunne finde. Og de er ikke lange nok!
Billede

Udover at jeg får temmelig lange patter.....Så må jeg faktisk også indrømme at jeg efter at have sat mig lidt ind i problematikkerne, må indrømme at jeg faktisk er ikke så lidt bekymret over de "strømninger" som beslutningen om at Lesbiske Feminister ikke længere må bruge Kvindehuset er et udtryk for.....Det handler faktisk om langt mere end bare en gruppe Lesbiske Feminister som ikke længere er velkomne i et hus for kvinder.....

Det er derimod et udtryk for en kedelig tendens til at trans aktivisterne ønsker at bestemme hvordan individet skal opfatte og definere sit eget køn. At såvel kvinder som mænd fratages retten til deres egen kropslige virkelighed. Vi SKAL adopterer deres opfattelse af hvordan "køn" defineres. De forsøger at tage patent på definitionen af køn. Og de har enormt meget magt i LGBT miljøet....De får virkelig lov til at sætte dagsordenen....Og hvad værre er, det har betydning for kvinder sådan generelt.....Og for kvinders ret og mulighed for safe-spaces og mulighed for at have "rum" til fællesskab som baserer sig på på vores biologiske fællesskab......

Jeg så et indslag fra en kvindekonference i USA hvor en trans aktivist demo nærmest antog optøjer lignende tilstande.....Seriøst, de var SÅ aggressive...Det var virkelig ubehageligt at se og rigtig skræmmende....De var helt udenfor pædagogisk rækkevidde....Deres protest var rettet imod en foredragsholder som bl.a. talte om hvordan det opleves som et stigende problem at transkvinder rykker ind på de "safespaces" som kvinder generelt har....Krisecentre og den slags. Et af eksemplerne hun gav var en tidligere indsat som siddet indefor grov voldtægt og vold. Mod kvinder. Og som under sit fængselsophold var "sprunget" ud som kvinde....Og nu har adgang til kvindernes "steder"....Steder som mænd ikke har adgang til. Men hvor transkvinder har adgang til. På trods af at transkønnethed INTET har med seksuel orientering at gøre....Det svarer til at løven i i zoologisk springer ud som zebra fordi den opfatter sit egen artidentitet som en zebra. Dens oplevede art er zebra. Ikke løve. Og eftersom den nu betragtes som en zebra, så skal den naturligvis lukkes ud på savannen sammen med de andre zebraer.........Problemet er bare at eftersom det er nok at løven bare identificerer sig som en zebra....så kan vi ikke rigtig gøre noget ved at den faktisk stadig ligner en løve. Og i øvrigt foretrækker at æde zebra'er.....Vi har ganske vist givet løven frihed til at levet et liv uden at være undertrykt af normer og stereotyper. Til gengæld så har den ædt alle vores zebra'er.....

Det er som om der ikke rigtig er nogen der tør sige dem imod. Ingen som trækker i bremsen. De får bare lov til at tromle løs........Faktisk så var der tale om at man udover at udelukke Lesbiske Feminister som "gruppe" fra at bruge huset, så ville man også udelukke enkeltpersoner som er medlem af Lesbiske Feminister....Ene og alene for deres tilknytning til gruppen....Og det sidste nye hotte er en app hvor folk som betragtes som TERF's (Trans Excluding Radical Feminist) registreres, således at disse bliver highlighted med rødt på de forskellige sociale medier når man som bruger kigger på disse....Registreringen kan ske på baggrund af anonyme indberetninger, på baggrund af hvilke sider man besøger eller hvilke kommentarer man liker....Jeg troede simpelthen at det var løgn da jeg fik et at vide.....Det er jo simpelthen så syret og fuldstændig væk fra vinduet.....
18

Citat Hella Joof
Akehurst2
Kort karma: 649
Likede indlæg: 15499

Indlægaf Akehurst2 » 12. nov 2019, 11:37

vibbsen skrev:Udover at jeg får temmelig lange patter.....Så må jeg faktisk også indrømme at jeg efter at have sat mig lidt ind i problematikkerne, må indrømme at jeg faktisk er ikke så lidt bekymret over de "strømninger" som beslutningen om at Lesbiske Feminister ikke længere må bruge Kvindehuset er et udtryk for.....Det handler faktisk om langt mere end bare en gruppe Lesbiske Feminister som ikke længere er velkomne i et hus for kvinder.....

Det er derimod et udtryk for en kedelig tendens til at trans aktivisterne ønsker at bestemme hvordan individet skal opfatte og definere sit eget køn. At såvel kvinder som mænd fratages retten til deres egen kropslige virkelighed. Vi SKAL adopterer deres opfattelse af hvordan "køn" defineres. De forsøger at tage patent på definitionen af køn. Og de har enormt meget magt i LGBT miljøet....De får virkelig lov til at sætte dagsordenen....Og hvad værre er, det har betydning for kvinder sådan generelt.....Og for kvinders ret og mulighed for safe-spaces og mulighed for at have "rum" til fællesskab som baserer sig på på vores biologiske fællesskab......

Det er netop det, en af dem fra Lesbiske Feminister anfører meget fint her: https://tileftertanke.dk/kampen-mod-de-lesbiske/

Det interessante er nemlig, at de samme aktivister som insisterer på transkønnedes ret til at definere deres eget køn og deres egen seksualitet, ikke anerkender andres ret til det samme. En person født med en penis har således ret til at definere sig som kvinde og som lesbisk med henvisning til at hun føler sig som en kvinde og seksuelt er til kvinder. Men en biologisk kvinde har ikke lov til at mene, at hun er en lesbisk kvinde fordi hun er født med en kvindes krop og er til andre, der er født med en kvindes krop. Logikken er den, at fordi transkvinder føler, at de er kvinder, og transmænd føler, at de er mænd, så handler køn for alle om en fra kroppen løsrevet følelse. De transkønnedes følelser og identitet gøres med andre ord til normen om hvad køn handler om. Hvis vi andre føler noget andet så må vi se at få ændret vores følelser. Retten til at definere sit eget køn er nemlig et privilegium som kun transkønnede har indenfor den queere og intersektionelle feminisme.

Samtidig kan jeg se meget afdæmpede og mere fornuftige beskrivelser af hele det fænomen med 'pigepik' på nettet, hvor der diskuteres hvordan man forholder sig til et kønsorgan, der sædvanligvis associeres med et andet køn, og hvordan en penis ændrer sig hvis man modtager hormonbehandling og så videre og der kan jeg sagtens se at det for transkvinders side er følsomt og vanskeligt at forholde sig til, og at det må være svært at føle sig ekskluderet fra kvindefællesskaber, når man nu mener at man er en kvinde. Jeg ville foreslå de pågældende transaktivister at vælge den tilgang, hvis de vil opnå forståelse, og så i øvrigt udvise lige så meget forståelse den modsatte vej.
6
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 12. nov 2019, 12:24

Akehurst2 skrev:
vibbsen skrev:Udover at jeg får temmelig lange patter.....Så må jeg faktisk også indrømme at jeg efter at have sat mig lidt ind i problematikkerne, må indrømme at jeg faktisk er ikke så lidt bekymret over de "strømninger" som beslutningen om at Lesbiske Feminister ikke længere må bruge Kvindehuset er et udtryk for.....Det handler faktisk om langt mere end bare en gruppe Lesbiske Feminister som ikke længere er velkomne i et hus for kvinder.....

Det er netop det, en af dem fra Lesbiske Feminister anfører meget fint her: https://tileftertanke.dk/kampen-mod-de-lesbiske/

Det interessante er nemlig, at de samme aktivister som insisterer på transkønnedes ret til at definere deres eget køn og deres egen seksualitet, ikke anerkender andres ret til det samme. En person født med en penis har således ret til at definere sig som kvinde og som lesbisk med henvisning til at hun føler sig som en kvinde og seksuelt er til kvinder. Men en biologisk kvinde har ikke lov til at mene, at hun er en lesbisk kvinde fordi hun er født med en kvindes krop og er til andre, der er født med en kvindes krop. Logikken er den, at fordi transkvinder føler, at de er kvinder, og transmænd føler, at de er mænd, så handler køn for alle om en fra kroppen løsrevet følelse. De transkønnedes følelser og identitet gøres med andre ord til normen om hvad køn handler om. Hvis vi andre føler noget andet så må vi se at få ændret vores følelser. Retten til at definere sit eget køn er nemlig et privilegium som kun transkønnede har indenfor den queere og intersektionelle feminisme.

Samtidig kan jeg se meget afdæmpede og mere fornuftige beskrivelser af hele det fænomen med 'pigepik' på nettet, hvor der diskuteres hvordan man forholder sig til et kønsorgan, der sædvanligvis associeres med et andet køn, og hvordan en penis ændrer sig hvis man modtager hormonbehandling og så videre og der kan jeg sagtens se at det for transkvinders side er følsomt og vanskeligt at forholde sig til, og at det må være svært at føle sig ekskluderet fra kvindefællesskaber, når man nu mener at man er en kvinde. Jeg ville foreslå de pågældende transaktivister at vælge den tilgang, hvis de vil opnå forståelse, og så i øvrigt udvise lige så meget forståelse den modsatte vej.

Det er nemlig præcis Karen Larsen's formulering....Jeg er ven med hende på facebook....Og hun er simpelthen bare super-cool.....Og jeg ser hende bestemt ikke som en af dem som ønsker at skabe følelsen af ekskludering hos transkvinderne.......Til gengæld så nægter hun og f.eks. Lesbiske Feminister at ligge under for de radikale kræfter i trans-miljøet som kræver at snakken om "køn" udelukkende skal forholde sig til kønnet som en identitet og ikke som en biologisk faktor.....

Karen har iøvrigt også nogen superfede pointer omkring børn og kønsskifte....Som igen afspejler en utrolig nuanceret tilgang til emnet.....
7

Citat Hella Joof
Modesty Blame
Kort karma: 253
Likede indlæg: 3681

Indlægaf Modesty Blame » 12. nov 2019, 13:26

Germaine Greer er en fantastisk kvinde: https://www.youtube.com/watch?v=7B8Q6D4a6TM
7 minutters interview.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"