Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 837

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf lulu-p » 12. jan 2016, 18:58

Jeg vil gerne vide det. Uanset graden af utroskab. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville give ham sparket, så kategorisk er jeg ikke efter en del års ægteskab og børn. Men det vil være ærligt at fortælle det, og jeg vil gerne vide hvorvidt hver især er i vores parforhold.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2253

Indlægaf Zombie » 12. jan 2016, 19:07

Hvis min kæreste var utro, ville jeg se det som et tegn på moralsk og impulsiv svaghed, som der ikke er plads til i mit liv.

Plus at hvis det skete spontant ville det implicit foregå uden beskyttelse, så jeg måtte insistere på kondom i tiden efter. Dermed en påmindelse hver gang vi havde sex = ingen sex = daglig påmindelse hver gang jeg har lyster. Det ville rive mig følelsesmæssigt i stykker.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Lemonella » 12. jan 2016, 19:16

Vaginetta skrev:Jeg tror ret meget på "en gang utro, altid utro". I hvert fald når man har passeret de 25 år og forhåbentlig har oparbejdet en eller anden form for impulskontrol.

Jeg ville vide det. Og ende forholdet prompte. Det at man kun boller med hinanden er så grundlæggende for mig i et forhold at jeg slet ikke ville kunne leve med andet. Til gengæld synes jeg det er fint at man kysser med andre i en brandert til en julefrokost, så længe det bliver over bæltestedet.

Undskyld, men din første udtalelse forstår jeg ikke rigtig. Du tror på "en gang utro, altid utro". I hvert fald når man har passeret de 25 år og forhåbentlig har oparbejdet en eller anden form for impulskontrol.

Altså en impulskontrol, ville så forhindre, at der sker utroskab... eller? Og det skulle så kun ske efter det fyldte 25 år. Alligevel tror du på "en gang utro, altid utro", efter det fyldte 25 år.

Har jeg totalt misforstået det du skriver? Jeg er i hvert fald ret forvirret lige nu.

Desuden tror jeg ikke selv på den med én gang utro, altid utro. Jeg har været der én gang og tro mig, det sker ikke igen!
Jeg var forøvrigt langt over de 25 år, da det skete. Impulskontrollen virkede ikke særlig godt.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 12. jan 2016, 19:23

Ja, jeg ville vide det.

Egentligt må han gøre hvad han vil, også være med andre. Men han skal ikke fortie det. Ikke jeg gider høre detaljer, men det er først utroskab for mig hvis han ikk tør være ærlig.

Han ved godt jeg er så lidt jaloux at det ville være ham nærmest umuligt at vække den følelse i mig. Til gengæld er jeg heller ikke i tvivl om han elsker mig, så det er helt fredeligt.
Senest rettet af ShuruQ 17. jan 2016, 08:44, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5994

Indlægaf LadyFox » 12. jan 2016, 20:09

Vaginetta skrev:Jeg tror ret meget på "en gang utro, altid utro". I hvert fald når man har passeret de 25 år og forhåbentlig har oparbejdet en eller anden form for impulskontrol.

Jeg ville vide det. Og ende forholdet prompte. Det at man kun boller med hinanden er så grundlæggende for mig i et forhold at jeg slet ikke ville kunne leve med andet. Til gengæld synes jeg det er fint at man kysser med andre i en brandert til en julefrokost, så længe det bliver over bæltestedet.

Så du tror ikke på at man kan ændre sig efter at man er fyldt 25 år? At de handlinger man laver som 25 årig vil man stadig hive frem igen med jævne mellemrum indtil den dag man dør? Eller gælder det KUN utroskab?
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1906

Indlægaf Purple Haze » 12. jan 2016, 22:39

Jeg vil vide det, hvis det sker.

Jeg plejer jævnligt at hører mine venner og bekendte af om de ville vide det eller ej, hvis jeg fandt ud af at deres partner var dem utro, har det med at glemme eller rode deres svar sammen, så spørger jævnligt.
Første gang kan folk godt blive lidt paranoide, men altså de vænner sig til at blive spurgt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:55

Det er jo svært at svare på. Men nej, jeg tror ikke, at jeg ville vide det. Jeg er træt af at blive såret, så lige nu ville jeg faktisk hellere leve i "lykkelig" uvidenhed. Måske det ændrer sig engang.
1
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 09:39

Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 13. jan 2016, 12:16

KinderBueno skrev:Hvis han havde en affære, så ja, klart.

Hvis han havde dummet sig en enkelt gang, så nej, det tror jeg ikke. Jeg ville aldrig kunne slippe det.

Den gentager jeg
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 13. jan 2016, 12:19

LadyFox skrev:Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?

altså, da jeg var i langt forhold med mit barns far var der aldrig på noget tidspunkt noget jeg kunne mærke. Så enten har han haft pokerfjæs eller så har han altid opført sig trofast.

Men jeg giver ret i at som udgangspunkt bør man kunne mærke en ændring, af en eller anden slags. Det ville jeg reagerer på, altid.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1058

Indlægaf KinderBueno » 13. jan 2016, 13:01

LadyFox skrev:Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?

Jo, eller, det går jeg da ud fra, jeg ville kunne. De gange jeg har haft mistanker i tidligere forhold har der i hvert fald været noget om det. Men jeg har ikke haft grund til det i mit nuværende.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2474
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 13:07

Hvis det var en ups-er, end vild nat i byen, ingen andre end de 2 vidste det og hvis det aldrig ville ske igen - så nej, så ville jeg ikke vide det. Men min kæreste skal dælme tage det med sig i graven, det er noget som jeg aldrig, aldrig ville vide.

Alt andet end det, ja. Det vil jeg vide.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2474
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 13:13

Jo. Min kæreste måtte tage nogle måneder til Norge eller sådan, hvis det skete. Jeg har en uhyggeligt god intuition. Så god, at jeg nærmest i detaljer drømte, at min eks var mig utro. Han benægtede alt... ind til 4 måneder senere, hvor han fortalte, hvad der var sket.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 15:52

Jamen, jeg tænker hvis man alligevel kan mærke at der er noget der går og nager hos ens partner - så ender det jo alligevel svært at lades som ingen ting, også for en selv, for jeg tænker da at det vil vække nogle følelser enten i form af usikkerhed, mistillid, bekymring eller ligene.
Altså når jeg f.eks. kan mærke der er noget der går min kæreste på så opfordre jeg ham selv til at fortælle mig hvad han går og tænker sådan over, sådan så jeg måske kan støtte ham og hjælper ham - hvis han går og opfører sig mærkeligt, og ikke lige gider fortælle hvorfor han opfører sig anderledes ind han plejer, så reagerer jeg da på det.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 13. jan 2016, 16:37

LadyFox skrev:Jamen, jeg tænker hvis man alligevel kan mærke at der er noget der går og nager hos ens partner - så ender det jo alligevel svært at lades som ingen ting, også for en selv, for jeg tænker da at det vil vække nogle følelser enten i form af usikkerhed, mistillid, bekymring eller ligene.
Altså når jeg f.eks. kan mærke der er noget der går min kæreste på så opfordre jeg ham selv til at fortælle mig hvad han går og tænker sådan over, sådan så jeg måske kan støtte ham og hjælper ham - hvis han går og opfører sig mærkeligt, og ikke lige gider fortælle hvorfor han opfører sig anderledes ind han plejer, så reagerer jeg da på det.

Min eks opførte sig ikke underligt eller anderledes, selvom han var mig utro. Det var kun til sidst, hvor tingene var ved at falde sammen omkring ham. Så i flere tilfælde tror jeg altså ikke man kan mærke noget på sin utro kæreste - ikke hvis det er noget vedkommende har det fint med, altså utroskaben. I de tilfælde er det nok først hvis man er ved at blive afsløret, at usikkerheden for alvor viser sig.
0

Tilbage til "Forhold og sex"