Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9232

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:30

Hurrze skrev:
Lemonella skrev:
Hurrze skrev:Uanset hvad ville jeg gerne vide det, men ville også droppe ham. Den eneste situation jeg ville accepteee utroskab var ved voldtægt (ja, mænd kan også blive voldtaget), ville dog stadig gerne vide det. Ellers er det noget jeg bare ikke ville kunne leve med. Ville ikke kunne stole på en kæreste der har været utro, så vil helst vide det, droppe ham og så komme videre... Det jeg sætter allermest pris på i et forhold er også ærlighed. Nr 2 er troskab. Ville hverken kunne leve med en der lyver eller tier om sådsn noget, eller nogen der har gjort det i første omgang...

Hvordan kan du sidestille voldtægt med utroskab? Hvordan vil du forklare en sådan sammenligning? Hvordan er man utro, hvis man bliver voldtaget?
Jeg vil da rigtig gerne høre din forklaring på det fænomen.

Det rr jo stadig utroskab, bare utroskab som man ikke har lyst til. I mine øjne er sex utroskab, dsv voldtægt er jo også utroskab. Bare utroskab uden at man har lyst...

Nej. Bare nej.

Voldtægt er voldtægt. Utroskab er noget man gør ganske frivilligt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:36

Fru Sunshine skrev:
Hurrze skrev:
Lemonella skrev:
Hurrze skrev:Uanset hvad ville jeg gerne vide det, men ville også droppe ham. Den eneste situation jeg ville accepteee utroskab var ved voldtægt (ja, mænd kan også blive voldtaget), ville dog stadig gerne vide det. Ellers er det noget jeg bare ikke ville kunne leve med. Ville ikke kunne stole på en kæreste der har været utro, så vil helst vide det, droppe ham og så komme videre... Det jeg sætter allermest pris på i et forhold er også ærlighed. Nr 2 er troskab. Ville hverken kunne leve med en der lyver eller tier om sådsn noget, eller nogen der har gjort det i første omgang...

Hvordan kan du sidestille voldtægt med utroskab? Hvordan vil du forklare en sådan sammenligning? Hvordan er man utro, hvis man bliver voldtaget?

Det rr jo stadig utroskab, bare utroskab som man ikke har lyst til. I mine øjne er sex utroskab, dsv voldtægt er jo også utroskab. Bare utroskab uden at man har lyst...

Nej. Bare nej.

Men er voldtægt ikke også sex?? Og sex siger folk jo er utroskab?? Selvfølgelig er voldtægt ikke frivilligt... Tror at både i denne tråd, og i den anden at folk virkelig misforstår hvad jeg mener. I mine øjne er sex utroskab, men sex i form af voldtægt er acceptabelt og skal ikke tilgives da det selvfølgelig aldrig er offerets skyld... Siger dette fordi jeg har oplevet folk der droppede en kæreste pga voldtægt, derfor pointeerer jeg at jeg ikke ville.... Ved ikke hvordan jeg skal forklare mig så i ikke musforstår hvad jeg mener....
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:39

Hurrze skrev:
Fru Sunshine skrev:
Hurrze skrev:
Lemonella skrev:

Nej. Bare nej.

Men er voldtægt ikke også sex?? Og sex siger folk jo er utroskab?? Selvfølgelig er voldtægt ikke frivilligt... Tror at både i denne tråd, og i den anden at folk virkelig misforstår hvad jeg mener. I mine øjne er sex utroskab, men sex i form af voldtægt er acceptabelt og skal ikke tilgives da det selvfølgelig aldrig er offerets skyld... Siger dette fordi jeg har oplevet folk der droppede en kæreste pga voldtægt, derfor pointeerer jeg at jeg ikke ville.... Ved ikke hvordan jeg skal forklare mig så i ikke musforstår hvad jeg mener....

Som jeg spurgte om i den anden tråd: hvis et par har en aftale om, at de godt må knalde andre, er det så også utroskab i din verden?
For så tror jeg, du skal overveje din tolkning af ordet.

Utroskab er, når du går bag din partners ryg og foretager dig ting, som I ikke har en aftale om, er i orden.
Og jeg synes egentlig også, at det er lidt vildt at kalde voldtægt for sex.
1
Brugeravatar
Hurrze

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:43

Som jeg har svaret i den anden tråd ja, for sådan en aftale ville for mig aldrig komme på tale...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:46

Hurrze skrev:Som jeg har svaret i den anden tråd ja, for sådan en aftale ville for mig aldrig komme på tale...

Undskyld, men verden drejer sig jo ikke om dig. Det er jo ikke dine personlige præferencer, der sætter definition på et ord.

Jeg ville heller ikke indgå i et åbent forhold, da jeg er monogam og ikke selv ønsker ar dele min mand med nogen, men det er ikke ensbetydende med, at andre skal leve på samme måde.
2
Brugeravatar
Hurrze

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:55

Det er jo netop personlige præfferencer der sætter definition på et ord. For nogle er utroskab det ene og noglr det andet. Ligesom definitionen af order lykke, ordet et forhold eller andre ting for den sags skyld... Det betyder dog ikke at min definiation er mere korrekt end andres. Har på intet tidspunkt sagt det. Alle har ret til hver deres mening og deres definition af forskelligr ord og begreber, ingens er mere rigtige end andres, og siger heller ikke at min definition er mere rigtig end andres.... Men derfor har jeg stadig ret til at have den selvom ingen andre er enige med mig :)'
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3016

Indlægaf vibbsen » 27. jan 2016, 17:09

Hurrze skrev:Det rr jo stadig utroskab, bare utroskab som man ikke har lyst til. I mine øjne er sex utroskab, dsv voldtægt er jo også utroskab. Bare utroskab uden at man har lyst...

Hold kæft hvis ville jeg bare zappe min partner længe med min strømpistol, hvis vedkommende gav udtryk for at min voldtægt var ganske vist var utroskab, men at det skam var i orden.

Så er man da et helt igennem dumt svin. Hvad enten man er mand eller kvinde.
6
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 27. jan 2016, 17:44

Voldtægt er muligvis sex for den person der foretager voldtægten. Det er ikke sex for den part det går ud over.
Det er et voldsomt overgreb mod en person som ikke kan gøre ret meget andet end, at forholde sig passiv og lade overgrebet ske.
Det handler ikke om sex for den person det går udover. Altså kan det aldrig komme under betegnelsen utroskab!
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 17:51

Hurrze skrev:Det er jo netop personlige præfferencer der sætter definition på et ord. For nogle er utroskab det ene og noglr det andet. Ligesom definitionen af order lykke, ordet et forhold eller andre ting for den sags skyld... Det betyder dog ikke at min definiation er mere korrekt end andres. Har på intet tidspunkt sagt det. Alle har ret til hver deres mening og deres definition af forskelligr ord og begreber, ingens er mere rigtige end andres, og siger heller ikke at min definition er mere rigtig end andres.... Men derfor har jeg stadig ret til at have den selvom ingen andre er enige med mig :)'

Det kan da aldrig blive personlige præferencer, der definerer et ord.
Og jo, nogens er altså mere rigtige end andre.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 27. jan 2016, 18:17

Hurrze skrev:
Lemonella skrev:

Utroskab er når man dyrker sex med en anden person end den man er kæreste/gift med.
Voldtægt er når et andet menneske dyrker sex med dig mod din vilje.
Den der voldtager dig, dyrker sex, du gør ikke. Altså er det ikke sex for dig.

Du må da ikke bilde mig ind, at du, hvis du bliver udsat for en voldtægt, ligger og nyder det? Altså har du ikke sex og det kan under ingen omstændigheder kaldes utroskab!
2
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Hurrze

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 21:52

Sex er altså seksuel omgang. Dsv f.eks penetrering. Voldtægt er i mine øjne også sex, men sex uden samtykke. Jeg er en kvinde der selv har været udsat for voldtægt... Er sku ligeglad med hvad folk tænker om mig, men ved at jeg selv blev droppet pga voldtægt af min partner... Der bliver desuden spurgt om min mening til det... Jeres reaktion virker som om at jeg ikke har ret til at have min mening, men jeg har ligeså meget ret til at have min mening som i har ret til at have jeres.....
0
Brugeravatar
Hurrze

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 21:54

Spørgsmålet er desuden hvornår JEG ønsker at vide det? Og hvornår JEG synes det er no go... Ikke hvad der generelt er no go, men min mening, hvilket er den jeg skriver... MIN mening....
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 21:56

Men folk forsøger jo også bare at finde en logik i at sidestille voldtægt med utroskab.
Det er ikke lykkedes for mig endnu, og jeg tvivler på, at det nogensinde vil ske.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Dikus » 27. jan 2016, 22:44

Fedt. I den termologi har vi statsansatte ludere ansat ved de danske sygehuse. De tilbyder f.eks. Dildo-sex og lege med æg.

Jeg synes virkeligt, det er sært at kalde en voldtægt for sex. Og jeg er overbevist om, du ikke blev forladt, fordi du har været utro under en voldtægt.

Jeg er simpelthen nødt til at spørge dig, om du får hjælp til at bearbejde voldtægten? Det lyder virkeligt som om, du vil have godt af at få vendt din tankegang om det overgreb, du var udsat for, og det svigt du efterfølgende oplevede fra din kæreste.

Jeg undskylder på forhånd indlæggets hånlige begyndelse. Det er ikke for at håne dig eller din opfattelse. Men for at tvinge dig til lidt perspektiv
2
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 28. jan 2016, 06:57

Hurrze skrev:Sex er altså seksuel omgang. Dsv f.eks penetrering. Voldtægt er i mine øjne også sex, men sex uden samtykke. Jeg er en kvinde der selv har været udsat for voldtægt... Er sku ligeglad med hvad folk tænker om mig, men ved at jeg selv blev droppet pga voldtægt af min partner... Der bliver desuden spurgt om min mening til det... Jeres reaktion virker som om at jeg ikke har ret til at have min mening, men jeg har ligeså meget ret til at have min mening som i har ret til at have jeres.....

Jeg er ked af, at høre du selv har været udsat for voldtægt og det gør mig faktisk også ondt, at du blev droppet af din kæreste på grund af det overgreb du var udsat for.

Jeg har også været udsat for seksuelle overgreb og er blevet voldtaget og min egen helt personlige mening er altså ikke den samme som din. Sådan er det, at debattere.
Selvfølgelig har du da ret til, at have din egen mening, du må så bare vænne dig til, at andre ikke deler din mening. Og igen, det sker tit på en debat.
2
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Forhold og sex"